Polska Izba Mleka interweniuje w sprawie Szklanki Mleka
Poniedziałek, 13 marca 2017
Agnieszka Maliszewska, dyrektor Polskiej Izby Mleka spotkała się z ministrem rolnictwa Krzysztofem Jurgielem oraz prezesem Agencji Rynku Rolnego Łukaszem Hołubowskim w sprawie programu Szklanka Mleka i nowych zasad działania programu.
– Zaproponowana pierwotnie zmiana udziału mleka w stosunku do innych produktów mogłaby doprowadzić do rezygnacji szkół z udziału w tym mechanizmie wspierania konsumpcji mleka – mówi Agnieszka Maliszewska. Uważamy, że proporcje te powinny być 90 proc. mleka w stosunku do 10 proc. innych produktów mleczarskich. Jestem przekonana, że przedstawione argumenty pomogą administracji rządowej przygotować taki dokument, który pozwoli rozwijać się programowi w sposób jeszcze bardziej dynamiczny.
Aspekty logistyczne, dystrybucyjne czy potrzeba zapewnienia chłodzenia przemawiają za tym żeby w ramach programu Szklanka Mleka dostarczać dzieciom głównie mleko spożywcze.
Dyrektor Polskiej Izby Mleka twierdzi, że wprowadzanie produktów mleczarskich jest ważne, by kształtować zdrowe nawyki żywnościowe u młodych ludzi oraz by pokazywać dzieciom jak wiele mlecznych smakołyków znajduje się w ofercie polskich przetwórców mleka.
– Po to między innymi Polska Izba Mleka prowadzi programy informacyjne dla dzieci tj. Dzieciaki Mleczaki czy Mamy kota na punkcie mleka – tłumaczy Agnieszka Maliszewska.
– W ramach tych działań finansowanych z Funduszu Promocji Mleka, zachęcamy dzieci do spożywania mleka i innych produktów mleczarskich. Zachęcamy do ich skosztowania oraz edukujemy o walorach mleka i jego przetworów. Każda placówka oświatowa może przystąpić do programu wchodząc na strony www.kochammleko.pl oraz www.dzieciakimleczaki.pl i po wypełnieniu deklaracji uczestnictwa wspólnie z tysiącami dzieci z całej Polski wędrować przez mleczną krainę, poznając jej uroki.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.