Ile energii potrzeba, żeby przez 2500 lat chłodzić piwo w lodówce albo przez rok ładować telefony komórkowe dla pół miliona osób? Właśnie tyle, ile Kompania Piwowarska zaoszczędziła w 2016 roku dzięki proekologicznym inicjatywom w swoich browarach. Ustalenie poziomu oszczędności w tej dziedzinie to dla KP wstęp do wdrożenia normy ISO 50001 dotyczącej redukcji kosztów, zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych oraz poprawy efektywności energetycznej firmy.
Kompania Piwowarska po mistrzowsku nie tylko warzy piwo, ale także gospodaruje energią. To naturalne, biorąc pod uwagę fakt, że od wielu lat jest to jeden z kluczowych aspektów strategii CSR firmy – pierwotnie jako priorytet „Zmniejszenie zużycia energii i emisji dwutlenku węgla”, a obecnie jedno z pięciu źródeł wzrostu „Czyste środowisko”. Potwierdzeniem tego są tzw. białe certyfikaty, czyli świadectwa efektywności energetycznej przyznane Tyskim Browarom Książęcym (2013) i Lech Browary Wielkopolski (2015).
- Od lat doskonalimy się w efektywnym wykorzystywaniu energii i dzięki temu znakomicie wypadamy na tle innych browarów pod względem zużycia energii elektrycznej i cieplnej w przeliczeniu na litr uwarzonego piwa – mówi Katarzyna Radecka, odpowiedzialna w Kompanii Piwowarskiej za zrównoważony rozwój. – Energia, którą zaoszczędziliśmy w ubiegłym roku, pozwoliłaby chłodzić piwo w lodówce przez 2,5 tys. lat albo przez rok ładować telefony 500 tys. ludzi.
Działania na rzecz energooszczędności w KP polegają m.in. na ulepszaniu technologii wykorzystywanych w browarach oraz sięganiu do odnawialnych źródeł energii. Dla ograniczenia zużycia energii bardzo duże znaczenie mają także pomysły pracowników. W ubiegłym roku zostało zrealizowanych aż 549 takich oddolnych inicjatyw, wśród których znalazło się usunięcie niepotrzebnych punktów świetlnych na magazynie czy modernizacja oświetlenia i zamontowanie czujników ruchu w ciągach komunikacyjnych.
To wszystko powoduje, że Kompania Piwowarska jest dobrze przygotowana do wdrożenia normy ISO 50001 dotyczącej redukcji kosztów, zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych oraz poprawy efektywności energetycznej firmy. W ramach przygotowań do tego przedsięwzięcia w Poznaniu odbyły się audyty wewnętrzne Systemu Zarządzania Energią (SZE), które potwierdziły jego zgodność z wymaganiami wspomnianej normy. Finalne potwierdzenie wdrożenia systemu będzie miało miejsce w lutym i marcu br. poprzez przeprowadzenie audytu certyfikującego przez firmę Bureau Veritas.
- Bardzo nam zależy, by także nasi pracownicy włączyli się w program zmniejszania zużycia energii i emisji gazów do atmosfery. Dlatego nie tylko informujemy ich, co już udało nam się osiągnąć jako firmie, ale także podpowiadamy, co mogą zrobić we własnym zakresie, np. poprzez rozsądne gotowanie wody albo używanie energooszczędnego oświetlenia – tłumaczy Katarzyna Radecka. - Prowadzimy akcję informacyjną za pomocą plakatów i w Internecie, na firmowym kanale społecznościom. Prócz tego dla pracowników browarów przygotowaliśmy praktyczne upominki – energooszczędne żarówki, które pomogą ograniczyć zużycie prądu w gospodarstwie domowym.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.