Nowości

Head & Shoulders wprowadza pierwszą na świecie butelkę szamponu nadającą się do recyklingu

Wtorek, 28 lutego 2017
Należąca do Procter & Gamble najpopularniejsza globalna marka szamponów Head & Shoulders wprowadza innowacje związane z opakowaniem swoich produktów. W lecie 2017 roku na rynek trafi pierwsza na świecie butelka szamponu, nadająca się do recyklingu, wykonana w jednej czwartej z przetworzonych plastikowych odpadów zebranych na plażach i kąpieliskach. Nad takimi i innymi innowacjami w kategorii produktów do pielęgnacji włosów pracuje ponad 500 naukowców zatrudnionych przez P&G w czterech ośrodkach badawczych na świecie. Rocznie firma prowadzi badania z wykorzystaniem ponad 29 0000 próbek laboratoryjnych.
Nowe butelki H&S będą wykonane nawet w 25% z przetworzonych odpadów z tworzyw sztucznych, zebranych na plażach i kąpieliskach. Pierwsza, limitowana edycja szamponu w ekologicznym opakowaniu pojawi się w sprzedaży już w lecie tego roku we Francji. Ponad pół miliarda ekoprzyjaznych butelek H&S trafi do wybranych europejskich sklepów pod koniec 2018r. Stanowi to ponad 90% wszystkich butelek, w których na europejskim rynku sprzedawane są produkty do pielęgnacji włosów takich marek jak Pantene czy Head & Shoulders, należących do portfela flagowych artykułów P&G.

Liderzy zrównoważonych innowacji

To pierwsze tego typu opakowanie w kategorii produktów do pielęgnacji włosów. Opracowanie nowej butelki było możliwe dzięki współpracy z firmami specjalizującymi się w ponownym wykorzystywaniu odpadów, TerraCycle i SUEZ.

Uważamy, że jako marka szamponów, która jest liderem sprzedaży, powinniśmy także odgrywać wiodącą rolę w dziedzinie zrównoważonych innowacji i zachęcać całą branżę do podążania za naszym przykładem – mówi Lisa Jennings, wiceprezes Head & Shoulders, odpowiedzialna za zrównoważony rozwój w segmencie produktów do pielęgnacji włosów firmy Procter & Gamble.

Od pomysłu do innowacji

Od ponad 50 lat naukowcy P&G prowadzą badania nad rozwiązaniem problemu, który dotyczy ponad połowy populacji na świecie. To właśnie dzięki nim ponad 10 lat temu odczytano genom grzyba Malassezia globosa. To przełomowe odkrycie zapoczątkowało nową erę w badaniach nad powstawaniem łupieżu, przyczyniając się do głębokiego zrozumienia tego problemu w ujęciu molekularnym. Naukowcy P&G wykazali również, że istnieje związek między łupieżem a kondycją włosów, co oznacza, że leczenie łupieżu może przyczynić się do jej poprawy. Bazując na kilkudziesięcioletnim doświadczeniu w zakresie pielęgnacji skóry głowy oraz włosów, eksperci twierdzą, że skóra głowy wymaga podobnej pielęgnacji, co skóra twarzy.

Innowacje w kategorii produktów do pielęgnacji włosów prowadzone są przez P&G w czterech ośrodkach R&D na całym świecie. Rocznie ponad 500 naukowców testuje ponad 29 000 próbek laboratoryjnych i analizuje dane zbierane od 5 miliona kobiet i mężczyzn z 60 krajów. Dotychczas w ośrodkach R&D należących do Procter & Gamble wykonano ponad 200 badań klinicznych nad włosem.

Piękno i specjalistyczna pielęgnacja

Niedawno na polski rynek trafiła kolejna nowość produktowa H&S: po 12 latach testów molekularnych i badań klinicznych naukowcy P&G wynaleźli formułę 3Action, dzięki której szampony H&S, zachowując swoją oczyszczającą funkcję, równocześnie nawilżają włosy. Ta innowacja skierowana jest przede wszystkim do kobiet, aby nie musiały wybierać między zdrowymi a pięknymi włosami.



tagi: Procter & Gamble , Head & Shoulders , butelka , szampon , recykling ,