Jak wynika z badań Gfk, Polacy coraz częściej czytają etykiety, zapoznając się ze składem kupowanych artykułów.*
Działania te mogą wskazywać na rosnącą świadomość konsumencką w zakresie zdrowego odżywiania. W trendy te wpisują się produkty BIO - szacuje się, że wzrost światowego rynku żywności ekologicznej tylko do 2020 r. osiągnie ponad 16%.1
Dobre prognozy dotyczące rozwoju rynku żywności ekologicznej na świecie spowodowane są rosnącą popularnością tego asortymentu, co wpływa z kolei na jego dostępność.2 W skali globalnej zwiększa się ilość gospodarstw ekologicznych, jak i rozszerza się areał uprawy i rośnie eko produkcja. Zgodnie z szacunkami, średni udział produkcji ekologicznej dla Europy wynosi 3% rynku żywności. W Niemczech, Danii czy Szwajcarii ten wskaźnik dochodzi do 5%. W Polsce - Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi podkreśla, iż zanotowało wzrost wartości rynku żywności ekologicznej w kraju, i chociaż to wciąż zaledwie 0,2%, to jednak rynek ten rośnie średnio o ok. 20% rocznie.3 Liczby te wskazują, że konsumenci interesują się produktami BIO, a jednym z powodów jest ich wysoka jakość. Żywność można nazwać ekologiczną, jeśli została wytworzona przy użyciu naturalnych substancji z zachowaniem najwyższych standardów dbałości o środowisko. Aby móc określić dany produkt mianem BIO - powinien zawierać co najmniej 95% składników ekologicznych.4 Wymogi, jakich należy przestrzegać przy ich produkcji są surowe, dlatego decydując się na zakup artykułu z tej półki, wybieramy najwyższy standard, który wbrew pozorom nie musi oznaczać wysokich cen. Produkty z linii BIO na stałe są dostępne m.in. w sklepach Lidl, co więcej w bardzo atrakcyjnych cenach, zbliżonych do cen produktów regularnych, np. BIO cebula ok. 3,99 zł/1 kg (cebula biała luz ok. 3,99 zł/1 kg) a nawet niższych BIO pomarańcze ok. 3,59 zł/1 kg (pomarańcze luz ok. 3,99 zł/1 kg)*.
„Chcąc zapewnić naszym konsumentom najwyższą jakość artykułów, wprowadziliśmy do stałej oferty Lidla szeroki wybór produktów BIO, który systematycznie rozszerzamy. Dodatkowo, regularnie organizujemy tygodnie tematyczne, podczas których wybór tych artykułów jest jeszcze większy. Działania, które prowadzimy wpisują się w politykę firmy „W trosce o lepsze jutro”. Staramy się nie tylko oferować jak najwyższej jakości asortyment, ale i edukować konsumentów w zakresie zdrowego odżywiania. Co więcej nasza oferta artykułów BIO jest bardzo korzystna cenowo i w niewielkim stopniu różni się od cen regularnych produktów. Dajemy więc każdemu możliwość spróbowania produktów BIO i być może wprowadzenia ich do swojego jadłospisu na stałe” – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.
W najnowszej ofercie Lidla w ramach Tygodnia BIO będzie można znaleźć m.in.: Bio syrop klonowy, Bio olej kokosowy, Bio chipsy warzywne, Bio kawę, Bio spaghetti czy Bio mąkę. W sprzedaży będzie także chemia domowa ECO-W5, czyli produkty do utrzymania czystości, w skład których wchodzą naturalne detergenty, takie jak ocet czy kwasy owocowe. Opakowania tych produktów są natomiast złożone w 80% z materiałów z recyclingu. Dodatkowo od poniedziałku 6 lutego we wszystkich sklepach Lidl obowiązuje specjalna promocja – owoce BIO będą do 40% tańsze.
1 TechSci Research, http://www.prnewswire.com/news-releases/global-organic-food-market-to-grow-at-over-16-by-2020-concludes-techsci-research-523104261.html; data odczytu: 31.01.2017
2 TechSci Research
3 „Rolnictwo Ekologiczne w mediach” http://www.minrol.gov.pl/Ministerstwo/Biuro-Prasowe/Informacje-Prasowe/O-rolnictwie-ekologicznym-w-mediach data odczytu:31.01.2017
4 j.w.
*Consumer Life Gfk, 2015
**stan cen na 06.02.2017