Trzynasta edycja rankingu najcenniejszych polskich marek dziennika Rzeczpospolita po raz kolejny wyróżniła Żywiec Zdrój jako najmocniejszą markę wodną na rynku napojów bezalkoholowych. Żywiec Zdrój znalazł się również
w zestawieniu wszystkich najbardziej wartościowych marek w Polsce.
Kategoria wody butelkowanej od lat zyskuje na znaczeniu, a niemal co trzecie opakowanie kupowane na tym rynku w Polsce to Żywiec Zdrój1. Jako lider rynku i największa marka wodna, Żywiec Zdrój od lat zajmuje też pierwsze miejsce wśród producentów wody butelkowanej w rankingu opracowywanym przez Rzeczpospolitą na podstawie wskaźników finansowych i opinii, którą marka cieszy się wśród konsumentów.
- Żywiec Zdrój dąży do tego, by ludzie pili zdrowiej, więc cieszy nas fakt, że kategoria wody zajmuje coraz ważniejsze miejsce wśród napojów bezalkoholowych, co pokazuje również najnowszy ranking najcenniejszych polskich marek. – mówi Inga Songin, Dyrektor Marketingu i PR w Żywiec Zdrój - Wyróżnienie dla marki Żywiec Zdrój jako najmocniejszej wśród wszystkich producentów wody pokazuje, że misja którą realizujemy na co dzień jest bardzo doceniana przez konsumentów. Znajduje to odzwierciedlenie w wynikach i opiniach, które były brane pod uwagę przez autorów zestawienia.
Marka z misją
Zgodnie z wynikami rankingu, marka Żywiec Zdrój znajduje wysoką, 10. pozycję w świadomości konsumentów wśród wszystkich polskich marek. Potwierdza to słuszny kierunek, jaki obrała firma stawiając na edukację, ekologię i innowacje produktowe ułatwiające dokonywanie zdrowszych wyborów przy półce sklepowej.
Ponieważ prawidłowe nawyki powinny być kształtowane jak najwcześniej, Żywiec Zdrój swoje wysiłki koncentruje na dzieciach proponując innowacyjne produkty opracowane w atrakcyjnej dla najmłodszych formie i kampanie edukacyjne, jak najnowsza „Słodziaków nie trzeba dosładzać”.
Żywiec Zdrój od lat realizuje też największy program edukacyjny skierowany do przedszkolaków, dzięki któremu niesamowity świat wody odkryło już ponad milion dzieci. Edukacja prowadzona przez Żywiec Zdrój koncentruje się również na uwrażliwieniu na potrzeby natury, z której firma czerpie krystalicznie czystą wodę. Przykładem tych działań jest flagowy program „Po Stronie Natury”, w ramach którego posadzono ponad milion drzew i zachęcono do realizacji własnych inicjatyw ekologicznych dzięki grantom przyznawanym przez firmę.
1Żywiec Zdrój S.A. za Nielsen - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (jako suma: hipermarkety, supermarkety, dyskonty, sklepy spożywcze, sklepy winno-cukiernicze, stacje benzynowe) sprzedaż wartościowa i wolumenowa w okresie I-VI 2016 i I-VI 2015, Żywiec Zdrój w segmencie wód smakowych niegazowanych oraz w kategorii wody butelkowanej wraz z tzw. wodą smakową.