W rankingu najmocniejszych marek alkoholowych, Żubrówka potwierdziła swoją pozycję lidera polskiego rynku wódki, ustępując pola jedynie marce piwa Żywiec (i wyprzedzając Tyskie).
W rankingu „Rzeczpospolitej”, znalazły się także inne marki wódki z portfolio CEDC: Soplica (7 miejsce wśród najmocniejszych marek alkoholowych) oraz Absolwent i Żytniówka (miejsca 24 i 26). CEDC jest jedyną firmą z branży mocnych trunków, która umieściła aż 4 wódki w zestawieniu najmocniejszych 30 polskich brandów alkoholowych.
W zestawieniu wszystkich polskich marek, sporządzonym według szacowanej wartości, Żubrówka zajęła 24 miejsce, awansując o 9 pozycji w porównaniu z rankingiem z roku 2015. Listę najcenniejszych polskich brandów otwierają Orlen, Biedronka i PKO Bank Polski.
„Cieszymy się z umocnienia pozycji Żubrówki wśród najcenniejszych marek w Polsce” – mówi Joanna Nowakowska, Marketing Manager, odpowiedzialna za markę Żubrówka. „Praca dla jednej z najmocniejszych polskich marek daje dużą satysfakcję i prestiż. Jest to sukces tym większy, ponieważ ze względu na przepisy prawne, marki wódek nie mogą być promowane bezpośrednio do konsumentów w kanałach ATL. Opieramy się głównie na skutecznej i innowacyjnej aktywacji Żubrówki na terenie sklepów przy współpracy z naszym działem sprzedaży. Mimo to, moc marki Żubrówka została oceniona wyżej niż np. wielu znanych marek piwa, które korzystają z bardziej liberalnych przepisów reklamowych”.
Stosowana przez „Rzeczpospolitą” metodologia pomiaru mocy marek opiera się, między innymi na postrzeganiu wartości, prestiżu, jakości i świadomości przez konsumentów. Wartość marek została z kolei wyliczona na podstawie metody opłat licencyjnych (ang. relief from royalty), czyli wyliczenia hipotetycznej opłaty, jaką ponosiłby użytkownik marki, gdyby korzystał z niej na podstawie licencji, ustalanej m. in. na podstawie przychodów ze sprzedaży.