Ogólnodostępna wersja Volvo XC60-tki zadebiutowała w 2008 roku i od tamtej pory bije rekordy sprzedaży wśród SUV-ów średniej wielkości. Udostępnione nam do testów Volvo XC60 D5 posiada 220-konny silnik diesla o pojemności 2,4 l i 5 cylindrów ustawionych w rzędzie. Już po przejechaniu kilku kilometrów czujemy, że to samochód z „górnej półki”. Przyspieszenie, dynamika jazdy, krótka droga hamowania oraz wysoki komfort tylko potwierdzają, że znajdujemy się w Volvo. Auto ma bardzo bogate wyposażenie związane z bezpieczeństwem jazdy, jak system BLIS (system informacji martwego pola) syngalizujący obecność innych pojazdów na sąsiednich pasach ruchu kontrolkami w słupkach; system LDW, który sygnalizuje opuszczenie swojego pasa ruchu; adaptacyjny tempomat ACC, czy funkcję RSI ukazującą na zegarach ograniczenia prędkości. Ponadto, podczas jazdy nad bezpieczeństwem czuwa alarm odstępu – czerwone diody zlokalizowane tuż pod szybą na wprost kierowcy informują o możliwej kolizji. Jest to samochód, który posiada również walory transportowe – pojemność bagażnika po złożeniu tylnych foteli powiększa się z 495 do 1 455 litrów, co jest zupełnie wystarczające do transportu towarów. Volvo XC60 D5 to dobra propozycja dla przedsiębiorców ceniących wysoki komfort jazdy, bezpieczeństwo i niezawodność.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Volvo XC60 D5
Moc silnika: 220KM
Pojemność silnika: 2 400 cm3
Przyspieszenie do 100km/h: 8,3 sek.
Moment maksymalny: 440 Nm
Zużycie paliwa cykl mieszany: 5,7l/100km
Cena wyjściowa od:
174 600 zł