Kategorie produktów

Rozmowa z Adamem Mokryszem, Prezesem w firmie Mokate

Czwartek, 08 grudnia 2016 HURT & DETAL Nr 12/130. Grudzień 2016
O ważnych wydarzeniach, inwestycjach, wynikach sprzedażowych oraz planach na 2017 rok rozmawiamy z Adamem Mokryszem, Prezesem w firmie Mokate.
Koniec roku  to czas na podsumowania. Proszę opowiedzieć jaki był to rok dla Grupy Mokate?

Mijający rok, to przede wszystkim czas intensywnej pracy na każdym polu działalności firmy.  Co ważne, efekty tej pracy widać chociażby w długiej liście nowości, które wprowadziliśmy na rynek czy skutecznej ekspansji eksportowej. Działamy niezmiennie w oparciu o te same priorytety – satysfakcję klienta, wysoką jakość, innowacyjne produkty i rozwój geograficzny. Z pewnością ważnym wydarzeniem była zmiana logo – od stycznia pojawił się w nim zapis „A Family Business”. Chcieliśmy podkreślić fakt, że od pokoleń jesteśmy firmą rodzinną i takie właśnie wartości przyświecają nam w prowadzeniu międzynarodowego biznesu. Kolejną istotną sprawą i jednym z największych wyzwań, były tegoroczne inwestycje – o rekordowej w historii Mokate wysokości. Rozbudowa zakładów w Żorach i czeskich Voticach oraz modernizacja zakładu w Ustroniu to inwestycje ponad 100 mln złotych. Ich efektem będzie nie tylko zwiększenie mocy produkcyjnych we wszystkich kategoriach asortymentowych, ale i znaczny wzrost konkurencyjności Mokate na rynkach całego świata. Podsumowując mogę stanowczo stwierdzić, że był to kolejny, bardzo udany rok dla całej Grupy Mokate.

Które marki wykazały największą dynamikę sprzedaży w tym roku?

Dobrze radziliśmy sobie tak w kawach Mokate i NYCoffee, jak i herbatach LOYD oraz Minutce. Nasza Minutka w opakowaniu zawierającym 100 torebek nadal jest najchętniej kupowaną herbatą ekonomiczną. Dużym zainteresowaniem cieszyły się nowości marek Grupy Mokate Premium, zwłaszcza te związane z herbatami zielonymi, jak wprowadzona przez nas Sencha czy Gunpowder,  oraz prozdrowotnymi – nową linią „Zdrowe Gardło”, „Dobry Sen” i „Aktywne Trawienie”. W sektorze cappuccino nadal jesteśmy krajowym liderem. Dobre wyniki sprzedaży zanotowała także gama trójwarstwowych kaw Latte. Ciągle rośnie zainteresowanie naszymi kawami ziarnistymi, zarówno z logiem Caffetterii, jak i naszego czeskiego brandu Marila. 

Jakie są plany Mokate na kolejny rok w zakresie rozwoju działalności oraz kategorii produktowych?

Rozwój i innowacje mamy we krwi. Cały czas, systematycznie poszerzamy wszystkie nasze markowe linie produktowe poprzez innowacje. Szukamy nowych, niekonwencjonalnych rozwiązań, receptur czy połączeń smakowych. Chcemy umacniać nasze kategorie premium, tak w kawach, jak i herbatach. Widzę w nich duży potencjał, zwłaszcza, że obserwujemy wyraźne zainteresowanie klientów właśnie produktami z tak zwanej „wyższej półki”. Oba nasze działy rozwoju, odpowiedzialne za innowacyjne produkty cały czas pracują nad nowościami. W 2017 roku nie zabraknie zatem interesujących i innowatorskich produktów markowych od  Mokate, kochanych za smak od 1990 roku.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska


tagi: Mokate , Adam Mokrysz , inwestycje , wyniki sprzedażowe ,