Badania przeprowadzone na zlecenie Grupy Muszkieterów wykazały, że nawet 80% konsumentów ma trudności ze zrozumieniem tabeli wartości odżywczych, umieszczonej na opakowaniach produktów spożywczych. Co czwarta osoba dokonująca zakupów w ogóle nie czyta informacji zawartej na opakowaniu. Drobna czcionka, duże zagęszczenie znaków w niewielkiej ramce, niezrozumiałe pojęcia - wszystko to przyczynia się do niskiej czytelności informacji o walorach kupowanej żywności. Wprowadzony przez nas system będzie klarowny, przejrzysty, a dzięki temu użyteczny dla klientów Intermarché - mówi Marek Feruga, rzecznik Grupy Muszkieterów, do której należą supermarkety Intermarché.
Dietogram jest systemem znakowania dostarczającym informacji w formie przejrzystej i zrozumiałej dla wszystkich klientów. Wykorzystuje charakterystyczną kombinację kolorów zielonego, żółtego i pomarańczowego. Opisują one udział procentowy najważniejszych składników codziennej diety w zalecanym jednorazowym spożyciu. Wyróżniają te, których spożycie należy kontrolować, jak i te szczególnie pożądane i cenne dla zdrowia. Takie oznakowanie umożliwia swobodne porównywanie produktów i ułatwia wybór, a dodatkowo zwiększa komfort zakupów
i świadomość klientów. Opracowując Dietogram, postanowiliśmy odwołać się do utartych skojarzeń, wykorzystać tylko najistotniejsze elementy i uwypuklić tylko informacje rzeczywiście ważne dla konsumentów. Chcemy dostarczać jasnych porad w kwestii żywienia, ale i edukować - dodał Marek Feruga.
Istotnym elementem naszego programu jest podawanie wartości odżywczych i kaloryczności w odniesieniu do danej porcji produktu, a nie standardowo przyjętych 100g. Dodatkowo, kolorystyczne oznakowanie wraz z wizualnym, przejrzystym układem informacji na opakowaniu to gwarancja, że klient otrzyma komunikat mu przyjazny i zrozumiały - mówi Sylwia Piskulska, Kierownik Działu Marketingu Marek Własnych Intermarché.
Wprowadzenie Dietogramu jest elementem kampanii edukacyjnej podjętej przez Grupę Muszkieterów, a także odpowiedzią na opracowany przez Polską Federację Producentów Żywności Dobrowolny Program Znakowania Wartością Odżywczą GDA*. Oznaczane będą produkty marek własnych Grupy Muszkieterów: m.in. Chabrior, Cotterley, Fast & Good, Elodie, Ivoria, Look, Orelia, Ondine, Paquito, Paturages i St. Eloi. We Francji Muszkieterowie już w 2006 roku wdrożyli system znakowania produktów etykietą „Nutri-pass", czyli tzw. „Paszportem zdrowego odżywiania".
Dobrowolny Program Znakowania Wartością Odżywczą GDA
Polska Federacja Producentów Żywności w oparciu o rekomendacje Konfederacji Przemysłu Żywności i Napojów UE (CIAA) i Europejskiej Platformy ds. Diety, Aktywności Fizycznej i Zdrowia opracowała zalecenia skierowane do firm produkujących żywność. Dotyczą one wdrażania Dobrowolnego Programu Znakowania Wartością Odżywczą GDA. Program PFPŻ jest jednocześnie elementem realizacji zaleceń strategii WHO w zakresie diety, aktywności fizycznej
i zdrowia. Celem programu jest doprowadzenie do powszechnego znakowania artykułów żywnościowych wartością odżywczą, zgodnie z wymaganiami Dyrektywy Rady Dyrektywy Rady Unii Europejskiej z dnia 24 września 1990 r.
w sprawie znakowania wartością odżywczą środków spożywczych (90/496/EWG) i obowiązującymi przepisami krajowymi z tego zakresu.
tagi: Intermarche ,
Polska Izba Mleka podczas majowego Walnego Zgromadzenia...
W I kwartale br. sądy załatwiły blisko 23 tys. spraw...
Przepisy wygasają 5 czerwca...
Dwóch na trzech ankietowanych, zaciągając kredyt lub...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...