Producent słodyczy, słonych przekąsek i wyrobów śniadaniowych wprowadził zmiany do założeń strategicznych kierunków rozwoju Grupy Kapitałowej, ogłoszonych pod koniec marca 2016 roku. Najważniejsze założenie zweryfikowanej strategii to przeprowadzenie dezinwestycji w ograniczonym zakresie. Oznacza to sprzedaż aktywów produkcyjnych wyłącznie w obszarze pellet i prażynek.
W pierwszym półroczu 2016 roku Grupa Otmuchów ogłosiła aktualizację strategicznych kierunków rozwoju, które miały na celu koncentrację na trzech kluczowych obszarach działalności: żelkach, batonach i produktach śniadaniowych. Pozostałą część majątku, zgodnie z założeniami wcześniejszej strategii, miał objąć proces dezinwestycji.
W październiku nowo powołany zarząd zweryfikował strategię rozwoju oraz dalsze perspektywy Spółki. Kluczową zmianą w założeniach strategicznych będzie ograniczony proces sprzedaży aktywów produkcyjnych. Ma on obejmować dwie spółki zależne: Jedność Sp. z o.o. i Aero Snack Sp. z o.o., produkujące prażynki i pellety. PWC Odra, dotychczas przeznaczona na sprzedaż, ma pozostać w Grupie Kapitałowej.
„Naszym celem jest efektywne rozwijanie Grupy, oferującej szeroką gamę tradycyjnych i nowoczesnych wyrobów. W dalszym ciągu będziemy koncentrować się na segmentach strategicznych, które zostały zidentyfikowane w marcowej strategii. Jednocześnie nie będziemy sprzedawać m.in. Odry. Naszym zdaniem Odra jako marka handlowa stanowi wyjątkowe i szczególne aktywo, a jej rozwój przełoży się bezpośrednio na wzrost sprzedaży oraz wartość Grupy. Równolegle pracujemy nad rozwojem strategicznych produktów i nowymi obszarami, z których będziemy mogli wypracowywać dodatkowe zyski. Rynek wymaga od nas dostosowywania się do nowych rozwiązań technologicznych - powiedział Przemysław Danowski, Prezes Zarządu ZPC Otmuchów S.A.
Zaktualizowana strategia poza tym zakłada poprawę rentowności Spółki poprzez dywersyfikację kanałów sprzedaży, w tym rozwój eksportu oraz utrzymanie istotnej roli biznesu w obszarze sprzedaży B2B oraz Private Label.
Kluczową rolę ogrywać będą inwestycje w rozwój istniejących segmentów produktowych i pozyskiwanie zupełnie nowych, zaawansowanych technologicznie produktów.
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.