Wiadomości

Rosnące zyski i obroty segmentu detalicznego GK Emperia

Środa, 16 listopada 2016
Grupa Kapitałowa Emperia opublikowała wyniki za III kwartał 2016 r. Segmenty operacyjne realizując swoje plany rozwojowe, wypracowały w tym okresie przychody i wyniki finansowe zgodne z oczekiwaniami. Przychody Grupy ze sprzedaży w okresie I-IIIQ 2016 roku wyniosły 1,818 mld zł i były aż o 21,1% wyższe niż w okresie porównawczym 2015 roku. Jest to efekt dynamicznego rozwoju segmentu detalicznego. W trakcie trzech kwartałów 2016 roku Grupa kontynuowała proces skupu akcji własnych. Wydatkowano na ten cel w tym okresie 14,5 mln zł.
Wyniki Grupy Kapitałowej Emperia opublikowane w poniedziałek, 14 listopada roku potwierdzają dalsze wysokie tempo rozwoju organicznego segmentu detalicznego. W III kwartale 2016 roku sieć Stokrotka konsekwentnie umacniała swoją przewagę konkurencyjną, a także realizowała ambitny plan rozwojowy. Przychody ze sprzedaży segmentu detalicznego w tym okresie były wyższe o 16,9% od przychodów uzyskanych w okresie porównawczym ubiegłego roku i wyniosły 594,4 mln zł, a narastająco za trzy kwartały 1,783 mld zł, co oznacza wzrost o 21,6%. Na znaczący wzrost przychodów wpływ miały: wzrost sprzedaży LFL (IIIQ2016 roku – 5,4%) oraz wysokie tempo otwarć nowych placówek detalicznych, zarówno w roku 2015, jak i w trzech kwartałach roku 2016. Sieć Stokrotka odnotowała w ubiegłym roku rekordowe w swojej historii tempo otwarć powiększając się o 80 nowych sklepów. W bieżącym roku otworzono już 39 nowych placówek detalicznych. W samym III kwartale uruchomiono łącznie 11 nowych sklepów, w tym: 2 supermarkety, 1 market i 8 sklepów franczyzowych. Finalnie na koniec omawianego okresu sieć liczyła 358 sklepów. Przed Stokrotką czwarty kwartał, który będzie równie ważnym okresem w obszarze ekspansji sieci. Planowana znaczna ilość otwarć nowych sklepów to dla sieci duże wyzwanie operacyjne i handlowe.

W III kwartale Stokrotka rozpoczęła intensywne prace, nad kolejnym po supermarkecie i markecie, konceptem sklepu - formatem convenience. Będą to sklepy, odróżniające się od innych placówek detalicznych funkcjonujących w tym formacie na rynku. Oparte będą na formule franczyzowej, a ich mocną przewagą będą artykuły świeże i asortyment w zupełności wystarczający do zaopatrzenia gospodarstwa domowego we wszystkie podstawowe artykuły spożywcze. Otwarcie pierwszego testowego sklepu w nowym formacie odbędzie się w I kwartale 2017 roku.

Po trzech kwartałach bieżącego roku segment nieruchomości osiągnął stabilny poziom przychodów na poziomie 52,5 mln zł. Sam III kwartał zakończył się bardzo dobrym wynikiem EBITDA na poziomie 19 mln zł. Po 3 kwartałach wynik EBITDA wyniósł prawie 40 mln zł.  Na dobry wynik III kwartału wpływ miały transakcje zbycia nieruchomości, na których segment osiągnął 6,4 mln zł zysku netto (8,5 mln EBITDA).  

Spółka Infinite konsekwentnie buduje swoją pozycję rynkową pracując nad portfolio proponowanych usług i rozwiązań informatycznych. Narastająco przez trzy kwartały bieżącego roku segment wypracował przychody ze sprzedaży na poziomie 28,8 mln zł przy jednoczesnym wzroście sprzedaży usług o 16,3% w III kwartale i 19,7% w okresie I-IIIQ bieżącego roku w porównaniu do wyników okresów porównawczych 2015 roku. Infinite koncentruje swoje działania na rozwijaniu nowych produktów i rozwiązań, w związku z czym inwestuje w rozbudowę zaplecza badawczo-rozwojowego. Spółka poszukuje również aktywnie podmiotów do przejęć oferujących produkty komplementarne do produktów Infinite.



źródło: emperia.pl

tagi: Grupa Kapitałowa Emperia , wyniki finansowe ,