Wiadomości

Grupa AMBRA dynamicznie rośnie

Poniedziałek, 14 listopada 2016
Pierwszy kwartał roku obrotowego 2016/2017 zakończony 30 września 2016 roku stał dla Grupy AMBRA pod znakiem kontynuacji wzrostów. Na wysoką dynamikę sprzedaży wynoszącą 11,9% najbardziej wpłynęły rosnące wina stołowe na rynku polskim oraz rekordowe wzrosty sprzedaży w Rumunii.
Do wzrostu sprzedaży w Polsce przyczyniły się zarówno droższe wina sprzedawane w sklepach sieci CENTRUM WINA, gastronomii czy za pośrednictwem portalu WINEZJA.PL, jak również wina ze średniej półki cenowej, a w szczególności marka FRESCO, która umocniła pozycję lidera w swoim segmencie cenowym. W okresie letnim wzmocnił się nowy trend konsumpcji win musujących również poza sezonem świątecznonoworocznym, na czym skorzystały główne marki w tej kategorii: DORATO i CIN&CIN. Podobnie jak w poprzednich okresach najszybszy wzrost sprzedaży, o rekordowe 60,2%, Grupa AMBRA osiągnęła na rynku rumuńskim, głównie za sprawą marki ZAREA, a także dzięki wejściu w rynek cydru. Rekordowy wzrost w Rumunii był także częściowo spowodowany zwiększonymi zakupami dystrybutorów przed wprowadzoną we wrześniu podwyżką cen. Najniższą dynamikę sprzedaży odnotowały nadal rynki Czech i Słowacji, jednak dzięki ulepszonej strukturze asortymentu poprawiły się marże i wyniki finansowe.

Nieco niższa rentowność marży ze sprzedaży w pierwszym kwartale bieżącego roku związana była przede wszystkim ze zmianą struktury asortymentu w Rumunii (wzrost udziału alkoholi mocnych i cydru) oraz podwyższoną opłatą produktową na tym rynku. Obniżka wydatków marketingowych w pierwszym kwartale zaowocowała wzrostem zysku brutto ze sprzedaży o 14,7% - powyżej wzrostu przychodów ze sprzedaży.

„W bieżącym roku obrotowym koncentrujemy rozwój CYDRU LUBELSKIEGO na zwiększaniu przewagi jakościowej i poszerzaniu portfolio produktów marki” – wyjaśnia Robert Ogór, prezes Zarządu Grupy
AMBRA.

Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) wyniósł 5,5 mln zł i był niższy o 1,0 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem, co związane było z utworzonymi odpisami na należności na rynku polskim w kwocie 0,8 mln zł w porównaniu do odzyskanych rok wcześniej należności w kwocie 0,7 mln zł. Pozytywne saldo przychodów i kosztów finansowych pozwoliło na wypracowanie zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej w wysokości 2,6 mln zł, co jest wynikiem lepszym o 2,2 mln zł niż w roku ubiegłym.

Dzięki rosnącym zyskom i wysokim przepływom pieniężnym zadłużenie netto Grupy AMBRA po raz kolejny spadło i wyniosło 41,7 mln zł. Bardzo dobra sytuacja finansowa Grupy AMBRA pozwoliła na wypłacenie w dniu 3 listopada 2016 r. najwyższej w historii Grupy dywidendy w wysokości 0,52 zł na jedną akcję.

„W kolejnych kwartałach nadal będziemy aktywnie wspierać sprzedaż naszych marek w kluczowych kategoriach, czyli w winach spokojnych, musujących i cydrze oraz w szybko rosnącym segmencie win premium poprzez sieć sklepów CENTRUM WINA i sprzedaż do gastronomii. Kontynuacja programu wzrostu efektywności kosztowej będzie drugą obok wzrostu sprzedaży dźwignią dalszej poprawy wyników finansowych Grupy” – mówi Robert Ogór, prezes Zarządu Grupy AMBRA.

Wyniki finansowe Grupy AMBRA w pierwszym kwartale roku obrotowego 2016/2017

Przechwytywanie.JPG




źródło: ambra.com.pl

tagi: Grupa AMBRA , wyniki finansowe ,