Advertisement

Nieskategoryzowane

Miliony na noworoczne toasty

Wtorek, 30 grudnia 2008
Polacy nie ograniczą w tym roku zakupów win musujących i szampanów. Ich sprzedaż zbliży się do 31 mln litrów, co da nam 11. miejsce na świecie - szacuje Rzeczpospolita, opierając się na danych Euromonitor International.
 

Najwięcej win musujących i szampanów kupią w 2008 r. Niemcy: ok. 311 mln l. W ścisłej czołówce znajdą się także Rosja z 289,4 mln l oraz Francja z 286,7 mln l.

Drugą dziesiątkę krajów, w których sprzedaż win musujących i szampanów jest największa, otwiera Polska. Firma badawcza Euromonitor szacuje, że kupimy 30,8 mln l tych alkoholi, o 300 tys. l więcej niż w 2007 r. Wydamy na nie 85,6 mln euro (przy obecnym kursie złotego to prawie 360 mln zł). Oznacza to wydatki ponad 2 proc. wyższe niż przed rokiem.

Pomimo zwiększającej się liczby koneserów, zaopatrujących się w sklepach specjalistycznych, Polacy wybierają jednak tańsze produkty. Niską ceną kierują się przede wszystkim ci, którzy nie zwracają uwagi na marki i zaopatrują się w sieciach handlowych oraz sklepach spożywczych.

W Polsce, w przeciwieństwie do naszych sąsiadów, sprzedaż win musujących charakteryzuje się dużą sezonowością. Na okres świąteczno-noworoczny przypada ok. 40 proc. rocznych obrotów producentów i dystrybutorów tego alkoholu.

 

tagi: wina musujące , szampany ,