Nowoczesne przedsiębiorstwa nie wyobrażają sobie dzisiaj funkcjonowania bez obowiązujących w nich wartości. To coś oczywistego, to integralna część strategii zarządzania, to w końcu „żywy” komponent firmy. W Hochland Polska zainicjowany został program krzewienia i propagowania wartości firmowych i personalnych. Rozmawiamy na ten temat z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska.
Skąd pomysł na promocję wartości firmowych w Hochland Polska?
Wartości firmowe to „dusza” organizacji, stanowiąca o jej „osobowości”, niczym filtr, przez który przepuszczane są wszelkie inicjatywy i działania. Dostrzegając, jak ważnym elementem w funkcjonowaniu każdej firmy są wartości, na przestrzeni najbliższych miesięcy przeprowadzonych zostanie szereg działań mających na celu przybliżenie znaczenia naszych wartości oraz zachęcenie pokazywania, że wartości ,,żyją” i są widoczne w naszych codziennych działaniach.
Jakie wartości są kluczowe dla Hochland Polska?
Słysząc słowo wartość w odniesieniu do firmy, najczęściej postrzegamy je przez pryzmat rzeczy materialnych, fizycznie namacalnych. Słowo wartość ma jednak zdecydowanie szersze znaczenie, które odnosi się do zbioru uniwersalnych zasad porządkujących i usprawniających działania, stając się integralną częścią kultury organizacyjnej, kształtując normy postępowania, wizję oraz misję każdej firmy. W Hochland Polska wśród kluczowych wartości firmowych znalazły się własna inicjatywna, kultura innowacyjności, informacja i komunikacja, stosunki międzyludzkie, konflikt, jako szansa, kształcenie i rozwój, czy wreszcie kierowanie zespołem. Tajemnicą sukcesu człowieka jest nazwanie swojej misji życiowej i określenie wartości, które nadają kierunek naszym działaniom. Podobnie dla organizacji jest to stworzenie porywającej wizji, która określa cel i pokazuje końcowy obraz starań oraz sprecyzowanie systemu wartości firmowych.
Czy firmie Hochland bliska jest idea wolontariatu?
W Hochland Polska wystartował projekt „Podziel się SERcem”. Jego ideą jest promocja postawy „Pomagam” wśród pracowników Hochland Polska. To pierwszy krok w kierunku myślenia o idei wolontariatu. Wolontariat – to nic innego jak dobrowolna, bezpłatna, świadoma praca na rzecz innych, wykraczająca poza związki rodzinno-koleżeńsko-przyjacielskie. Określenie bezpłatna nie oznacza bezinteresowna. W rzeczywistości wolontariusz uzyskuje liczne korzyści niematerialne, takie jak satysfakcję, spełnienie swoich motywacji, często zyskuje nowych przyjaciół i znajomych, zdobywa wiedzę, doświadczenie i nowe umiejętności. W październiku zaprosiliśmy pracowników Hochland Polska do udziału w pierwszej zbiórce dla potrzebujących. Wybrano 4 placówki, zlokalizowane blisko naszych zakładów produkcyjnych, blisko Węgrowa i Kaźmierza. Kryterium wyboru stanowiło podejście: działamy lokalnie, pomagamy lokalnie. Zbieraliśmy środki czystości, kosmetyki pielęgnacyjne dla nastolatków, gry edukacyjne, planszowe, przybory szkolne. Kolejnym, planowanym krokiem będzie wdrożenie regulaminu, w ramach którego każdy pracownik Hochland Polska będzie mógł zgłosić swój projekt z obszaru wolontariatu i starać się o środki lub zasoby na ten cel.
Produkty Hochland zawsze pozostają blisko konsumentów, czy tym razem będzie podobnie?
Taki jest plan, produkty Hochland towarzyszą nam na co dzień, pomagają szybko przygotować pyszne posiłki i są wszędzie tam, gdzie dzieje się coś inspirującego i dobrego! Wkrótce w Polskę wyruszy foodtruck z serami Hochland. W jesienno-zimowym otoczeniu, podczas imprez i koncertów, w kurortach zimowych i na stokach narciarskich serwowane będą wyśmienite kanapki z serkami Hochland „Na gorąco!”. Dochód ze sprzedaży przekąsek wesprze Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, której 25. finał planowany jest na 15 stycznia 2017 roku. Pieniądze zbierane podczas finału zostaną przeznaczone na zakup urządzeń medycznych dla oddziałów pediatrycznych oraz zapewnienie godnej opieki medycznej seniorów. Pomoc WOŚP jest naturalnym krokiem wspierającym aktywność marki Hochland! Zaangażowanie Hochland w 25. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy będzie komunikowane w całej Polsce, zaplanowano kampanię reklamową w telewizji, prasie, kinie, internecie, komunikację POS oraz działania PR.
Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska