Z rynku FMCG

Domestos - łazienka jak marzenie

Środa, 14 września 2016
Czysta, pachnąca, kolorowa. Czy uczniowie szkoły podstawowej mogą mówić tak o swojej szkolnej toalecie? Dzięki akcji „Wzorowa Łazienka” przeprowadzonej przez markę Domestos – jak najbardziej. 12 września rusza kolejna – już trzecia edycja akcji, w której najlepsze szkoły wygrają wymarzone „Wzorowe Łazienki”, a 200 szkół, które uzyskają największą ilość głosów dodatkowo marka Domestos obdaruje rocznym zapasem środków do utrzymania higieny w szkolnych łazienkach.
Druga edycja akcji była ogromnym sukcesem – wzięło w niej udział ponad 1000 szkół z całej Polski. Na zwycięską szkołę podstawową w Łosicach oddano ponad 700 000 głosów. To ogromny sukces nie tylko uczniów i nauczycieli, ale całej społeczności, która zaangażowana była w głosowanie. Jak mówi Wicedyrektor Zespołu Szkół nr 1 w Łosicach – mgr Małgorzata Bodecka „Uczniowie są bardzo szczęśliwi i dumni z wygranej. Długo i systematycznie na nią pracowali. Jednak nie wygrana jest dla nas najważniejsza. Podczas cyklicznie organizowanych spotkań, w czasie których analizowaliśmy naszą sytuację i szukaliśmy sposobów na zdobycie jak największej ilości głosów dzieci wykazały się niezwykłą kreatywnością oraz pomysłowością. Dodatkowo nawiązały się nowe znajomości oraz przyjaźnie. To było niezwykle cenne doświadczenie dla nas wszystkich.”

Akcja zainicjowana została przez markę Domestos po raz pierwszy w 2014 roku po przeprowadzeniu badań na temat stanu higieny w Polskich szkołach. Wynika z nich, że niemal co trzeci uczeń*(31%) negatywnie ocenia stan toalety w swojej szkole. Aż 58% dzieci uskarża się na brzydki zapach w szkolnych łazienkach, a ponad połowa (52%) narzeka na brak podstawowych środków do utrzymania higieny osobistej. Chcemy to zmienić! Oprócz atrakcyjnych nagród, każda szkoła, która zarejestruje się na stronie www.wzorowalazienka.pl otrzyma dostęp do atrakcyjnych materiałów, które pomogą nauczycielom przeprowadzić lekcje na temat higieny.

„Cel jaki ma przed sobą marka Domestos to zapewnienie każdemu człowiekowi dostępu do czystej, bezpiecznej toalety. Badania, które przeprowadziliśmy w 2014 roku potwierdziły nasze przypuszczenia, że w polskich szkołach podstawowych często remont toalety jest odsuwany w czasie, przez co ich stan pozostawia wiele do życzenia. Szczególnie szokujący był dla nas fakt, że co trzeci uczeń unika korzystania z łazienki w szkole. To nie tylko kwestia komfortu, ale również zdrowia. Stąd pomysł na akcję „Wzorowa Łazienka”, dzięki której już 6 szkół może cieszyć się nowymi szkolnymi toaletami. Poprzednie edycje akcji spotkały się z ogromnym zainteresowaniem kadry nauczycielskiej, uczniów oraz rodziców, co pokazuje jak istotny problem poruszyliśmy” –  komentuje Marcin Woźniak Brand Manager Domestos

Aby wziąć udział w konkursie dyrektor szkoły musi zarejestrować ją na konkursowej stronie internetowej www.wzorowalazienka.pl oraz umieścić na niej prace dzieci. To Internauci decydują, która szkoła zwycięży w konkursie robiąc to za pośrednictwem strony internetowej na, której mogą raz dziennie oddać swój głos na wybraną galerię prac. W drugiej edycji na wszystkie prace oddano łącznie ponad 5 milionów głosów. 

Od czerwca dyrektorzy mogą zgłaszać swoje szkoły do 3 kolejnej edycji akcji Wzorowa Łazienka. Głosowanie rozpoczyna się 12.09.2016r. i trwa do końca listopada 2016r. 6 grudnia ogłoszone zostaną wyniki głosowania i poznamy zwycięzców trzeciej edycji akcji Wzorowa Łazienka.




*Badanie stanu szkolnych toalet na zlecenie marki Domestos zostało przeprowadzone przez GFK w czerwcu 2014r na próbie 1000 matek dzieci chodzących do szkół podstawowych w wieku 6-12 lat oraz 816 dzieci chodzących do szkół podstawowych w wieku 6-12 lat.



tagi: Domestos , higiena , środki czystości ,