Z rynku FMCG

Nestlé wspiera Europejski Tydzień Sportu

Środa, 14 września 2016
13 września rozpoczął się Europejski Tydzień Sportu, którego partnerem na poziomie europejskim jest program Nestlé Healthy Kids oraz organizacja EuroActive, reprezentowana w Polsce przez Polski Związek Pracodawców Fitness. Program został zainicjowany przez Komisję Europejską w ramach projektu Active Learning dla Dzieci w Szkołach (ALCIS) w 10 krajach europejskich, w tym Polsce. W ramach programu zorganizowane zostaną zajęcia grupowe w klubach fitness, a nauczyciele przeprowadzą specjalne lekcje o tym jak ważny jest sport i prawidłowe odżywanie dla rozwoju człowieka. W sumie w Polsce w projekcie weźmie udział 2000 dzieci, 20 szkół i 14 klubów fitness.
Celem Europejskiego Tygodnia Sportu jest zwrócenie uwagi dzieci, ich rodziców i wychowawców jak ważne jest prowadzenie odpowiedniego trybu życia. Prawidłowe odżywianie i regularna aktywność fizyczna to klucz do zdrowia, dobrego samopoczucia i lepszych wyników w szkole. Według danych Instytutu Żywności i Żywienia na rok 2016 już ponad 20% polskich dzieci i nastolatków zmaga się z nadwagą lub otyłością. Zaledwie 11% regularnie uprawia sport. Niezwykle cenne są więc inicjatywy propagujące zdrowy i aktywny styl życia.

Do programu przyłączyły się kluby fitness w całej Polsce, które zapraszają uczniów na bezpłatne korzystanie z ich infrastruktury. W klubach odbywać się będą sesje ćwiczeń grupowych, w czasie których dzieci będą się bawić i jednocześnie aktywnie spędzać czas. Nestlé zorganizuje również zajęcia dla swoich pracowników i ich dzieci w siłowniach zlokalizowanych w okolicy warszawskiego biura firmy.

W ramach specjalnych lekcji z nauczycielami wykorzystane zostaną materiały dla szkół przygotowane dla programu ALCIS. Składają się one z dwóch części. Pierwsza to przewodnik dla nauczycieli, których zadaniem jest przeprowadzenie lekcji edukacyjnych na temat zdrowego trybu życia. Mają oni pomóc uczniom w zdobyciu wiedzy na temat różnych rodzajów aktywności fizycznej, ich oddziaływania na stan fizyczny i psychiczny oraz zidentyfikowaniu tych aktywności, które sprawiają im przyjemność. Druga część materiały dla uczniów. Dzieci zachęcane będą do wypełniania „Mojego Planu Aktywności Fizycznej”, który pomoże im w rozsądnym zaplanowaniu i kontrolowaniu swojej aktywności fizycznej.

W celu realizacji inicjatywy w Polsce Nestlé przekazało dla programu także materiały edukacyjne przygotowane w ramach Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Trzymaj Formę!”, prowadzonego przez Polską Federację Producentów Żywności oraz Główny Inspektorat Sanitarny (www.trzymajforme.pl).

Projekt rozpoczął się 13 września. Zajęcia praktyczne zakończą się 30 września, a lekcje edukacyjne mają trwać przez 6 tygodni. Istotą całego projektu jest to, aby zmiany w nawykach żywieniowych i aktywność fizyczna dzieci nie zakończyły się wraz z programem, a zakorzeniły się głęboko w świadomości młodych ludzi, którzy będą rozumieć jak istotne jest prowadzenie zdrowego trybu życia. Projekt ma łączyć edukację z dobrą zabawą, dostarczając nie tylko informacji, ale także uczyć umiejętności krytycznego myślenia, wyznaczania celów i autoanalizy.



tagi: Nestlé , Europejski Tydzień Sportu , Nestlé Healthy ,