Kompania Piwowarska nabyła działkę o powierzchni 1,3 ha w Białostockim Parku Naukowo-Technologicznym. Umowa kupna została podpisana 30 sierpnia br., zaś o wygranej KP w przetargu przesądził wysoki poziom innowacyjności firmy. Zagospodarowanie nowo nabytego terenu, który bezpośrednio przylega do Browaru Dojlidy, pozwoli poprawić warunki logistyczne tego obiektu, na czym skorzystają okoliczni mieszkańcy.
Browar Dojlidy istnieje na piwowarskiej mapie Polski już niemal 250 lat, jednak jego intensywny rozwój przypada na początek obecnego wieku, odkąd został włączony do Kompanii Piwowarskiej w 2003 r. W ciągu czterech lat KP przeznaczyła na inwestycje ok. 150 mln zł. Browar Dojlidy został wówczas wyposażony w nową linię rozlewniczą, warzelnię, piwnice i magazyn wyrobów gotowych. Dzięki temu jego moce produkcyjne wzrosły prawie trzykrotnie.
W wyniku rozbudowy warzelni jej możliwości produkcyjne wzrosły z 16 do 24 warek na dobę. Powstała także nowa hala, w której zamontowano 15 fermentorów firmy Holvrieka (każdy o pojemności netto 3,2 tys. hl) i stanowisko propagacji drożdży z nowoczesnym propagatorem. Zwiększenie mocy produkcyjnych wymagało również znaczącej rozbudowy magazynów. Wcześniej białostockie Centrum Dystrybucji dysponowało powierzchnią magazynową niespełna 4 tys. m2, zaś wskutek rozbudowy magazyn powiększył się niemal trzykrotnie – do 12 tys. m2, co umożliwiło składowanie ponad 14 tys. palet produktu gotowego.
W ostatnich latach inwestycje w Browarze Dojlidy polegały głównie na unowocześnianiu technologii warzenia piwa lub były związane z ekologią i zrównoważonym rozwojem przedsiębiorstwa. Między innymi zastosowano w nim energooszczędne instalacje oświetlenia czy systemy zmniejszające zużycie wody potrzebnej do warzenia piwa. Zakup działki związany jest natomiast z rozbudową przestrzenną i zwiększeniem konkurencyjności Browaru Dojlidy poprzez zmniejszenie kosztów produkcji.
- Nasz browar dysponuje mocą produkcyjną rzędu 2,2 mln hektolitrów rocznie. Jednocześnie jest bardzo kompaktowy, ulokowany na niewielkiej przestrzeni. Uwarzenie takiej ilości piwa oraz dostarczenie wszystkich surowców jest dla nas obecnie sporym wyzwaniem logistycznym, szczególnie w szczycie sezonu, czyli wiosną i latem – tłumaczy Jacek Winiarski, dyrektor Browaru Dojlidy.
Teren o powierzchni 1,3 ha, przylegający do browaru, umożliwi przede wszystkim wprowadzenie udogodnień logistycznych i zmniejszenie uciążliwości ruchu samochodów ciężarowych w sąsiedztwie zakładu, co z pewnością docenią okoliczni mieszkańcy. Działka może zostać również przeznaczona pod instalację do segregowania i dostarczania na linie rozlewnicze różnego rodzaju opakowań, która przy obecnych trendach panujących w branży piwnej jest pilnie potrzebna. Trzeba bowiem pamiętać, że piwne innowacje produktowe, które systematycznie trafiają na sklepowe półki, to nie tylko smaki i warianty piw, ale także coraz to nowe opakowania. To z kolei powoduje zwiększenie ilości i różnorodności opakowań. Wspomniana instalacja segregująca przyczyniłaby się do zwiększenia efektywności w tym obszarze działania browaru.
Browar zyskał prawo do nabycia działki w wyniku przetargu ogłoszonego przez Urząd Miasta. Został on rozstrzygnięty na korzyść Kompanii Piwowarskiej dzięki temu, że firma wykazuje się wysokim poziomem innowacyjności we wszystkich obszarach – zarówno produktów i procesów, jak i zarządzania – co z pewnością znajdzie odzwierciedlenie w sposobie zagospodarowania terenu w Białostockim Parku Naukowo-Technologicznym.
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.