Grupa Otmuchów publikuje wyniki za pierwsze półrocze
Piątek, 26 sierpnia 2016
Producent żelek, płatków śniadaniowych, batonów, słodyczy i pellet w I połowie 2016 roku osiągnął 116,6 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Grupa w minionym półroczu rozpoczęła wdrażanie nowej strategii, która ma na celu koncentrację na trzech kluczowych obszarach działalności: żelkach, batonach i produktach śniadaniowych. W ramach tych obszarów sprzedaż Grupy wzrosła o 10 proc. (r/r) osiągając poziom 48,5 mln zł. Spółka jedocześnie dokonała odpisów aktualizujących wartość pozostałych aktywów wytwórczych przeznaczonych do sprzedaży.
Celem Grupy zgodnie z nową strategią jest dywersyfikacja i wzrost sprzedaży do głównych klientów w obszarze private label i B2B, wzrost poziomu innowacyjności produktów, a także wzrost udziału eksportu w całości sprzedaży. W I półroczu sprzedaż eksportowa Grupy wzrosła o 19 proc. (r/r) osiągając poziom 21 proc. udziału w sprzedaży ogółem (17 proc. w analogicznym okresie roku ubiegłego). Przychody ze sprzedaży w strategicznych segmentach wzrosły o 10 proc. (r/r), natomiast eksport tych produktów zwiększył się w I półroczu 2016 roku o 15% .
„W pierwszym półroczu, zgodnie ze zaktualizowaną strategią, przeprowadziliśmy szereg zmian w strukturze Grupy. Wyodrębniliśmy kluczowe segmenty na których chcemy się koncentrować, a część majątku przeznaczona na sprzedaż została wyceniona i przygotowana do procesu dezinwestycji. Dzięki sprzedaży tych aktywów pozyskamy dodatkowy kapitał na rozwój kluczowych obszarów za jakie uważamy żelki, produkty śniadaniowe i batony. Równolegle rozpoczęliśmy w pierwszym półroczu realizację inwestycji w segmencie produktów śniadaniowych. Wierzymy, że dzięki tym działaniom osiągniemy silną pozycję rynkową w obszarach, które uważamy za strategicznie ważne dla przyszłego rozwoju Grupy.” - powiedział Mariusz Popek, Prezes Zarządu ZPC Otmuchów S.A.
W pierwszej połowie 2016 roku sprzedaż Grupy Otmuchów wyniosła 116,6 mln zł (wobec 118,8 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego). Strata na poziomie netto wyniosła 37,8 mln zł (w porównaniu do zysku 1,6 mln zł w 2015 r). Poziomy zysków zostały obciążone kosztami z aktualizacji wyceny aktywów, które spółka przeznaczyła do zbycia. W wyniku wyceny stwierdzono utratę bilansowej wartości aktywów wytwórczych i dokonano odpisów aktualizujących na kwotę 36,9 mln zł na poziomie Grupy. Utworzone odpisy wpływają negatywnie na wyniki bieżącego okresu przy czym należy podkreślić księgowy charakter operacji i brak wpływu na sytuację płynnościową Spółki.
Grupa dzięki potencjalnej sprzedaży wyodrębnionych aktywów będzie mogła pozyskać środki, które w części przeznaczy na kolejne inwestycje w obszary strategiczne. Na ten cel w latach 2016-2018 spółka zamierza przeznaczyć do 40 - 60 mln zł. W pierwszym półroczu br. łączna wartość inwestycji wyniosła 12,9 mln zł. Dzięki nowym liniom produkcyjnym oraz rozwinięciu działalności logistycznej i magazynowej Grupa będzie wyróżniać się innowacyjnością oraz wysoką jakością swoich produktów poprawiając jednocześnie efektywność kosztową.
Wszystkie przeprowadzone zmiany przygotowują producenta do dalszego rozwoju oraz poprawiają konkurencyjność Grupy na rynkach światowych.
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.