Wiadomości

Grupa Otmuchów publikuje wyniki za pierwsze półrocze

Piątek, 26 sierpnia 2016
Producent żelek, płatków śniadaniowych, batonów, słodyczy i pellet w I połowie 2016 roku osiągnął 116,6 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Grupa w minionym półroczu rozpoczęła wdrażanie nowej strategii, która ma na celu koncentrację na trzech kluczowych obszarach działalności: żelkach, batonach i produktach śniadaniowych. W ramach tych obszarów sprzedaż Grupy wzrosła o 10 proc. (r/r) osiągając poziom 48,5 mln zł. Spółka jedocześnie dokonała odpisów aktualizujących wartość pozostałych aktywów wytwórczych przeznaczonych do sprzedaży.
Celem Grupy zgodnie z nową strategią jest dywersyfikacja i wzrost sprzedaży do głównych klientów w obszarze private label i B2B, wzrost poziomu innowacyjności produktów, a także wzrost udziału eksportu w całości sprzedaży. W I półroczu sprzedaż eksportowa Grupy wzrosła o 19 proc. (r/r) osiągając poziom 21 proc. udziału w sprzedaży ogółem (17 proc. w analogicznym okresie roku ubiegłego). Przychody ze sprzedaży w strategicznych segmentach wzrosły o 10 proc. (r/r), natomiast eksport tych produktów zwiększył się w I półroczu 2016 roku o 15% .

„W pierwszym półroczu, zgodnie ze zaktualizowaną strategią, przeprowadziliśmy szereg zmian w strukturze Grupy. Wyodrębniliśmy kluczowe segmenty na których chcemy się koncentrować, a część majątku przeznaczona na sprzedaż została wyceniona i przygotowana do procesu dezinwestycji. Dzięki sprzedaży tych aktywów pozyskamy dodatkowy kapitał  na rozwój kluczowych obszarów za jakie uważamy żelki, produkty śniadaniowe i batony. Równolegle rozpoczęliśmy w pierwszym półroczu realizację inwestycji w segmencie produktów śniadaniowych. Wierzymy, że dzięki tym działaniom osiągniemy silną pozycję rynkową w obszarach, które uważamy za strategicznie ważne dla przyszłego rozwoju Grupy.” - powiedział Mariusz Popek, Prezes Zarządu ZPC Otmuchów S.A.

W pierwszej połowie 2016 roku sprzedaż Grupy Otmuchów wyniosła 116,6 mln zł (wobec 118,8 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego). Strata na poziomie netto wyniosła 37,8 mln zł (w porównaniu do zysku 1,6 mln zł w 2015 r). Poziomy zysków zostały obciążone kosztami z aktualizacji wyceny aktywów, które spółka przeznaczyła do zbycia. W wyniku wyceny stwierdzono utratę bilansowej wartości aktywów wytwórczych i dokonano odpisów aktualizujących na kwotę 36,9 mln zł na poziomie Grupy. Utworzone odpisy wpływają negatywnie na wyniki bieżącego okresu przy czym należy podkreślić księgowy charakter operacji i brak wpływu na sytuację płynnościową Spółki.

Grupa dzięki potencjalnej sprzedaży wyodrębnionych aktywów będzie mogła pozyskać środki, które w części przeznaczy na kolejne inwestycje w obszary strategiczne. Na ten cel w latach 2016-2018 spółka zamierza przeznaczyć do 40 - 60 mln zł. W pierwszym półroczu br. łączna wartość inwestycji wyniosła 12,9 mln zł. Dzięki nowym liniom produkcyjnym oraz rozwinięciu działalności logistycznej i magazynowej Grupa będzie wyróżniać się innowacyjnością oraz wysoką jakością swoich produktów poprawiając jednocześnie  efektywność kosztową.

Wszystkie przeprowadzone zmiany przygotowują producenta do dalszego rozwoju oraz poprawiają konkurencyjność Grupy na rynkach światowych.



tagi: Grupa Otmuchów , wyniki finansowe , pierwsze półrocze ,