Kategorie produktów

Mastercard podnosi limit cashback do 500 zł

Środa, 10 sierpnia 2016 HURT & DETAL Nr 08/126. Sierpień 2016
W punktach świadczących usługę Płać kartą i wypłacaj, przy płatności kartą za zakupy będzie możliwa wypłata ze sklepowej kasy kwoty do 500 zł. Oznacza to podniesienie limitu wypłaty w ramach usługi o 200 zł w stosunku do dotychczasowej oferty.
Agenci rozliczeniowi współpracujący z Mastercard już zaczęli prace umożliwiające oferowanie wypłat z wyższym limitem na poszczególnych terminalach płatniczych w obsługiwanych przez nich punktach handlowo-usługowych. Nowa oferta jest sukcesywnie wprowadzana w sklepach. Będzie dostępna dla posiadaczy kart z logo Mastercard lub Maestro w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie konsumentów usługą cashback.

Z najnowszych danych NBP wynika, że w I kw. 2016 r. wypłaciliśmy ze sklepowych kas łącznie 242 mln zł, czyli o 53% więcej niż rok wcześniej. Podobnie rosła liczba tego typu transakcji, która zwiększyła się także o 53%, do 2,3 mln transakcji (z 1,5 mln w I kw. 2015). Na zainteresowanie konsumentów odpowiadają właściciele sklepów. Na koniec I kw. 2016 r. liczba punktów usługowo-handlowych oferujących tę usługę wyniosła 94,7 tys., co oznacza wzrost o ponad 18% w skali roku. Innymi słowy popularność cashback rośnie tylko nieznacznie wolniej niż liczba placówek przyjmujących płatności bezgotówkowe (wzrost o 20% w ciągu 12 miesięcy). W efekcie już ponad 1/4 z 375 tys. punktów handlowo-usługowych w Polsce akceptujących płatności kartą oferuje usługę cashback.

Rosnącą świadomość usługi Płać kartą i wypłacaj wśród konsumentów potwierdzają również wyniki badania przeprowadzonego dla Mastercard w 2015 r. Wynika z niego, że konsumenci najchętniej korzystają z cashback robiąc codzienne zakupy (72%), a nieco ponad 1/4 kupuje drobne rzeczy jedynie po to, by wypłacić gotówkę. Spośród osób korzystających z usługi zdecydowana większość już ją zna i sama pyta o możliwość wypłaty gotówki.

Korzyści z oferowania usługi Płać kartą i wypłacaj dostrzegają też zarządzający sklepami i punktami usługowymi. Blisko połowa (48%) ankietowanych właścicieli sklepów zaobserwowała, że ich klienci korzystali z tej usługi częściej niż rok wcześniej. Ponad połowa (53%) pracowników lub właścicieli punktów handlowo-usługowych uznała wprowadzenie Płać kartą i wypłacaj za dobry pomysł. Główne korzyści, jakie przyniosło ich placówce uruchomienie usługi, to te przekładające się bezpośrednio na zwiększenie obrotów: pozyskanie nowych klientów oraz zwiększenie lojalności tych, których już zdobyli. Zdaniem ankietowanych zaoferowanie usługi cashback umożliwiło im również wyróżnienie się wśród konkurencji.

Mastercard angażuje się w upowszechnianie cashback od 2014 r. Firma właśnie zakończyła emisję reklam w ramach ogólnopolskiej kampanii reklamowej w prasie, radiu, internecie oraz w kanale outdoorowym. Celem kampanii było poinformowanie o możliwości wypłaty gotówki w sklepie przez posiadaczy kart Mastercard i Maestro, a także o punktach handlowo-usługowych, w których usługa Płać kartą i wypłacaj jest dostępna.



tagi: Mastercard , limit , cashback ,