Kategorie produktów

Test: Nissan Navara Double Cab dCi 190

Wtorek, 09 sierpnia 2016 HURT & DETAL Nr 08/126. Sierpień 2016
Nissan Navara to samochód, który nie tylko sprawdza się w trudnych warunkach jezdnych, ale też świetnie wypełnia obowiązki auta rodzinnego, czy reprezentacyjnego.
Trzecia generacja modelu Navara posiada czterocylindrowy silnik dCi o pojemności 2,3 litra z doładowaniem 160KM lub 190KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi odpowiednio 403 lub 450Nm. Podwozie na ramie z wielowahaczowym, kolumnowym przednim zawieszeniem i wielowahaczowym, sprężynowym – tylnym. Maksymalna ładowność samochodu w tesowanej wersji wynosi 1 047 kg przy 1 963 kg masy własnej. Gabaryty samochodu (długość – 5 300 mm; szerokość z lusterkami – 2 075 mm; wysokość – 1 810 mm) wyróżniają go na drodze, sprawiając, że wielu innych kierowców woli ustąpić lewego pasa.

W cyklu miejskim spalanie utrzymywało się na poziomie 9,5 l/100km. Zaspokojenie Nissana w trasie to spalanie na poziomie ok. 8 l/100km. W 190-konnej wersji przyspieszenie do 100km/h zajęło nieco ponad 10 sek., a licznik przekraczał 180km/h (oczywiście na niemieckich autostradach). Bardzo funkcjonalnym wyposażeniem samochodu są kamery parkowania z podglądem 360˚ na komputerze pokładowym, asystent zjazdu, który ułatwia pokonywanie offroadowych wzniesień, bluetooth oraz nawigacja. Auto można prowadzić w trzech trybach: napędu na tylną oś (2WD), napędu na cztery koła (4H) oraz typowo dirtowej wersji napędu na cztery z wyłączeniem pozostałych systemów wspomagania (4LO). Warto zwrócić uwagę, iż system szyn i uchwytów na pace produkowany jest seryjnie, co niebywale ułatwia transport. Oczywiście za dopłatą można zamówić specjalną roletę bezpiecznie przykrywającą pakę.

Jeżeli do tego dołożymy 5-letnią gwarancję i odczucie kierowcy, że jedzie nie zwykłym pick-upem a komfortowym SUV-em – to decyzja o zakupie Nissana Navara staje się łatwiejsza.



tagi: Nissan Navara Double Cab dCi 190 , test ,