Firma Juliusa Maggi, syna właściciela młyna o włoskich korzeniach, została założona w szwajcarskiej wiosce Kempthall, nieopodal Zurichu, i produkowała mąkę pszenną. Oprócz swojej biznesowej działalności Julius Maggi był również zafascynowany jasnowidzeniem i podobno uważał, że on również potrafi widzieć przyszłość.
Nie da ukryć się, że był spostrzegawczym i wizjonerskim biznesmenem potrafiącym dostrzec wpływ transformacji kultury pracy na nawyki żywieniowe. Kobiety, które według tradycji przygotowywały posiłki dla swych rodzin, zaczęły spędzać coraz więcej czasu w miejscach pracy, takich jak fabryki, a mniej w kuchni. Julius Maggi zdawał sobie sprawę, że ludzie potrzebują jedzenia pożywnego i bogatego w wartości odżywcze, a zarazem szybkiego do przygotowania. Przełom nastąpił w 1882 roku, gdy Julius spotkał doktora Fridolina Schulera, który tak jak on, odznaczał się wizjonerskim myśleniem. Było to przełomowe spotkanie, gdyż zmieniło przyszłość firmy Juliusa i sposób gotowania w milionach domów.
Dzisiaj akcje Maggi, marki przypraw, bulionów i zup należącej do Grupy Nestlé, generują jedne z największych zysków. Z tym samym charakterystycznym czerwono-żółtym opakowaniem i z nazwą znaną na całym świecie, Julius Maggi odniósł sukces, o którym zapewne śnił w swoich wizjonerskich snach.
Potencjał roślin strączkowychDoktor Fridolin Schuler wierzył, że istnieje powiązanie pomiędzy niedożywieniem a wysokim poziomem chorób i śmiertelnością niemowląt. Był on członkiem Szwajcarskiego Stowarzyszenia Dobrobytu Społecznego (Swiss Public Welfare Society), którego celem było poprawienie życia pracującej części ludności. Pożywne mięso było poza zasięgiem ich skromnego budżetu, ale doktor Schuler wierzył, że przyswajalne i bogate w wartości odżywcze rośliny strączkowe rozwiążą tę sytuację.
Zainspirowany tymi regułami, równocześnie widząc ogromny potencjał przyszłego rynku, Julius Maggi przystąpił do tworzenia nowego rodzaju mąki, produkowanej z nasion roślin strączkowych. Po dwóch latach badań wprowadził dwa nowe produkty: sproszkowany groszek i mąkę z fasoli. Następnie, w 1885 roku, na rynku pojawiły pierwsze na świecie zupy błyskawiczne. Rok później, w 1886 roku, Julius Maggi wprowadził na rynek przyprawę Maggi – skoncentrowany bulion w płynnej postaci, który miał stanowić podstawę dla zup i sosów. Był to pierwszy tego typu produkt wzmacniający i poprawiający smak potraw.
Julius Maggi nieustanie wprowadzał innowacje, zaczynając od zup o smaku curry, po przyprawę o smaku trufli. Wszystko po to, aby zaspokoić coraz bardziej wyrafinowane wiktoriańskie podniebienia, jednocześnie utrzymując swojej ofercie bardziej tradycyjne warzywne buliony.
Nowe produkty stworzone przez Juliusa odniosły natychmiastowy sukces, a marka Maggi rozpoczęła międzynarodową ekspansję. W ciągu dwóch lat, do 1888 roku, Julius otworzył oddziały i filie w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych oraz we Włoszech.
Przejścia i koloryJulius Maggi przewidział znaczenie silnej tożsamości marki w zdobyciu lojalności konsumentów. Dołożył ogromnych starań, aby zarówno nagłośnić, jak również ochronić swą markę.
Do 1900 roku Julius zarejestrował swój podpis i odmiany jego imienia w różnych krojach pisma w dziesiątkach krajów. W samej Szwajcarii zabezpieczył co najmniej 18 różnych wariacji swojego nazwiska – od Magi po Magique – wszystko po to, aby zniechęcić potencjalnych naśladowców.
Pionier PRJulius zainwestował również w reklamę. Był jednym z pierwszych, którzy użyli lakierowanych tablic jako wiszących reklam na zewnętrznych ścianach sklepów spożywczych. Dodatkowo Maggi zatrudniał młodych copywriterów i malarzy, takich jak Leonetto Cappiello (często nazywanego „ojcem reklamy”). Wielu z nich stało się znanymi dramatopisarzami, autorami i artystami.
Julius korzystał również z reklamy w środkach transportu publicznego. W ten sposób zapoczątkował kampanie reklamowe w tramwajach, wagonach kolejowych oraz, w Paryżu, na łodziach pływających wzdłuż Sekwany.
Kolejnym sposobem na promocję produktów Maggi było rozdawanie na ulicach bezpłatnych próbek gorących zup i bulionów ze srebrnych urn. W jego firmie wprowadzono jeden z pierwszych programów lojalnościowych dla klientów, którzy dzięki przynależności do niego mogli zdobyć ekspres do kawy, a nawet japońską ozdobną szafkę.
Klasyczna kostkaJednym z popularnych produktów marki stworzonej przez Juliusa Maggi jest jego kostka bulionowa. Przedsiębiorca stworzył przyprawę o idealnym kształcie sześcianu, którą owinął w papierek w charakterystycznych kolorach marki. Nazwał ją „Bouillon Kub”. Zachęcał konsumentów: „Żądajcie K!”. Był to tak znakomity pomysł, że wywołał niezadowolenie konkurencji. W ciągu kilku lat od wejścia kostki bulionowej Maggi na rynek stała się ona ikoną – Bouillon Kub pojawiła się nawet na obrazie Pablo Picasso. Obecnie produkty Maggi są dostępne na całym świecie.
Wizjonerskie połączenieW 1947 roku Nestlé przejęło Maggi, co było czymś zupełnie naturalnym. Zarówno Nestlé, jak i Maggi są szwajcarskimi firmami z wieloletnimi tradycjami. Mają także pionierskie i wizjonerskie podejście do jedzenia. Jedna z najpopularniejszych marek przypraw na świecie powstała dzięki determinacji Juliusa Maggi, za to żywność dla niemowląt zawdzięczamy prekursorskiemu podejściu Henri Nestlé, który stworzył biznes działający na rynku już od 150 lat! To dzięki rozumieniu i przewidywaniu zmieniających się potrzeb i oczekiwań konsumentów, firmy Juliusa Maggi i Henri’ego Nestlé osiągnęły tak ogromy sukces.
źródło: nestle.pl