Zgodnie z filozofią PepsiCo „Performance with Purpose” („Działanie ze świadomością celu”), firma konsekwentnie dostosowuje ofertę swoich produktów żywnościowych do zmieniających się oczekiwań i potrzeb konsumentów w zakresie zdrowego stylu życiu.
PepsiCo rozpoczęło budowanie swojego portfolio produktów odżywczych w 1998 roku, kiedy przejęło na świecie firmę Tropicana produkującą soki owocowe. Następnie w 1999 roku firma nabyła markę Alvalle, pod którą oferowane są zupy i gazpacho. Od tego samego roku soki owocowe Toma są dostępne w Europie Centralnej, w tym na polskim rynku. Dwa lata później PepsiCo przejęło firmę Quaker oferującą m.in. płatki owsiane Quaker Oats, a w 2006 roku producenta soków Naked Juice.
Jednak od czasu wprowadzenia w PepsiCo filozofii „Performance with Purpose” w 2007 roku, prace nad poszerzeniem oferty produktów odżywczych PepsiCo w regionie Europa i Afryka Subsaharyjska nabrały tempa.
W 2007 roku, PepsiCo nabyło Sandora, wiodącego producenta soków owocowo-warzywnych na Ukrainie, którego portfolio marek obejmuje: Sandora, Sandorik, Sadochok i Nikolaevskiy Sokovyi Zavodv. W następnym roku PepsiCo kupiło rosyjską firmę Lebedyansky, dzięki czemu znacznie poszerzyło ofertę soków o popularne marki Fruktoviy Sad, Ya, Tonus i Severnaya Yagoda.
Natomiast w 2011 roku PepsiCo nabyło firmę Wimm-Bill-Dann, największego producenta produktów mlecznych i soków w Rosji, wprowadzając do swojej oferty marki soków Lubimiy i J7. Dzięki tej akwizycji PepsiCo stało się wiodącym graczem na rosyjskim rynku produktów mlecznych i soków.
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.