Wiadomości

TAN-VIET International S.A. ogłasza nową, globalną strategię rozwoju

Wtorek, 10 maja 2016
TAN-VIET International S.A., jeden z liderów na rynku produkcji i dystrybucji orientalnych makaronów błyskawicznych, sosów, przypraw i makaronów zwykłych w Polsce, ogłasza nową strategię rozwoju. Po 26 latach działalności spółka zdecydowała się przekształcić biznes skupiony wokół Polski i Wietnamu w międzynarodową firmę posiadającą mocno zdywersyfikowane przychody z ponad 60 krajów i 4 kontynentów.
Firma założona w 1990 roku przez Tao Ngoc Tu od ponad ćwierć wieku utrzymuje wiodącą rynkową pozycję skutecznie konkurując z międzynarodowymi markami FMCG. TAN VIET International S.A. jest wyłącznym dystrybutorem w Polsce i Europie produktów marki VIFON oraz właścicielem marek TaoTao, Tokyoto, Polka oraz Ammko. Marka Tao-Tao to lider rynku sosów i makaronów orientalnych, a VIFON to czołowy gracz w kategorii zup błyskawicznych w Polsce oraz w Wietnamie, od 2005 roku również należący do Grupy TANVIET.

Przejęcie to stanowiło spektakularne podsumowanie 15 lat rozwoju firmy TAN-VIET w Polsce, w trakcie których z początkowego dystrybutora produktów VIFON urosła ona do pozycji potentata, a VIFON stał się częścią jej biznesu, będącą w Wietnamie spółką-legendą, o tradycji sięgającej ponad 50 lat.

TAN-VIET był twórcą swoich kategorii rynku spożywczego w Polsce. Marka VIFON dystrybuowana przez spółki na Słowacji i na Węgrzech to numer 1 w kategorii zup błyskawicznych na tamtejszych rynkach. Oprócz rynku polskiego, TAN-VIET jest właścicielem spółek także w Niemczech, na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii. Ponadto prowadzi dystrybucję w innych krajach europejskich oraz, co warte podkreślenia, działa od 2002 roku na Kubie, gdzie promuje polskie produkty żywnościowe pod własną marką „Polka”.

Wykorzystując przewagi konkurencyjne i doświadczenie, jakie spółka zdobyła na przestrzeni ponad 25 lat w Polsce i ponad 50 lat w Wietnamie, rok 2015 przeznaczony został na opracowanie nowej strategii wzrostu. Skupia się ona na trzech głównych filarach rozwoju:

1. Rynki europejskie

Wykorzystując rozpoznawalność marek TAN-VIET, ich wiodącą pozycję rynkową w wielu krajach Europy Środkowej oraz rozbudowaną sieć dystrybucji, spółka planuje przyspieszyć rozszerzanie swojego portfela produktów o nowe pozycje smakowe oraz kategorię dań gotowych, które będąc silnie pokrewnymi produktami do obecnie oferowanych, szybko powinny zdobyć uznanie konsumentów.

Drugą kluczową inicjatywą w ramach pierwszego filaru jest wzmocnienie obecności spółki w Europie Zachodniej, skupiając się na jednym z największych rynków europejskich – Wielkiej Brytanii – na którym już teraz odnosi ona korzyści wynikające z jego rozwoju i dużej liczby Polaków zamieszkujących Anglię, Szkocję i Irlandię.


2. Rynki azjatyckie

Rynek wietnamski, na którym oparta jest większość przychodów azjatyckich, według planów spółki wciąż pozostanie kluczowym krajem w tej części świata. W wyniku wzmocnienia kategorii produktów noodli pszennych oraz rozbudowy sieci dystrybucyjnej, opartej o nowy zakład produkcyjny na północy Wietnamu (obecnie spółka posiada fabrykę na południu), TAN-VIET planuje kilkukrotnie zwiększyć przychody na tym rynku. Bardzo korzystne trendy demograficzne (wzrost dzietności) i ekonomiczne (bogacenie się społeczeństwa) pozwalają wierzyć w powodzenie tych inicjatyw.


3. Rynki amerykańskie

Mając na uwadze posiadane doświadczenie i obecność TAN-VIET na Kubie, spółka wykorzystując część nowych mocy produkcyjnych w północnym Wietnamie planuje w większym stopniu niż dotychczas zaznaczyć swoją obecność na rynkach amerykańskich. Biorąc pod uwagę wyraźny podział między rozwinięte kraje Ameryki Północnej (USA i Kanadę) oraz rosnące gospodarki Ameryki Środkowej i Południowej, plany ekspansji dzielą się na dwie inicjatywy.

Wejście do krajów rozwiniętych ma bardziej charakter „kropli w morzu”, gdyż zaledwie niewielki udział w tak dużych rynkach będzie stanowił istotną pozycję przychodów dla spółki. Natomiast ekspansja na rynkach rozwijających się, wykorzystując doświadczenia zebrane w Polsce i na Kubie, dąży do uzyskania pozycji lidera lub też istotnej pozycji rynkowej w poszczególnych krajach.

„TAN-VIET International S.A. w ciągu ostatnich 26 lat osiągnął olbrzymi sukces w Polsce, stając się liderem w swoich kategoriach produktowych. Z satysfakcją muszę przyznać, że nasz kraj stał się dla nas już za mały. W związku z tym przyszedł czas, aby spojrzeć na rozwój spółki globalnie i zdobyte doświadczenie wykorzystać w dynamicznej ekspansji na zagranicznych rynkach. Chcemy w ciągu najbliższych pięciu lat urosnąć sześciokrotnie, osiągając ponad 600 mln USD przychodów, zdobywając nowe rynki tak geograficznie, jak i produktowo. Jestem przekonany, że jest to jak najbardziej wykonalne.” – podsumowuje TaoNgoc Tu, założyciel i przewodniczący rady nadzorczej TAN-VIET International S.A.



źródło: tan-viet.com.pl


tagi: TAN-VIET International S.A. , strategia , rozwój ,