AmRest Holdings SE (WSE: EAT) („AmRest”, „Spółka”), największa publicznie
notowana spółka restauracyjna w Europie ŚrodkowoWschodniej ogłosiła podpisanie w dniu 19 kwietnia 2016 roku umowy ze Starbucks Coffee Company dotyczącej nabycia operatora sieci Starbucks w Niemczech. Umowa wejdzie w życie 23 maja 2016 roku, co oznacza, że w tym dniu AmRest uzyska licencję na prowadzenie i rozwój kawiarni Starbucks na tym rynku.
Historia marki Starbucks w Niemczech rozpoczęła się w 2002 roku wraz z otwarciem dwóch lokali w Berlinie. Obecnie sieć na tym rynku liczy 158 kawiarni, z których 144 to lokale własne Starbucks, będące przedmiotem transakcji. Pozostałe 14 punktów zarządzane jest przez niezależnych licencjobiorców. Niemiecki biznes stanowi największą sieć kawiarni Starbucks w Europie kontynentalnej.
„W ciągu ostatnich 14 lat zbudowaliśmy imponujący biznes w Niemczech, zatrudniający ponad 2000 partnerów na terenie całego kraju. Wierzymy że rynek ten ma dużo większy potencjał do rozwoju. – powiedział Kris Engskov, Prezydent Starbucks na Europę, Środkowy Wschód i Afrykę (EMEA) – Chcemy być wszędzie tam, gdzie nasi klienci mieszkają, pracują i podróżują. Z dumą poszerzamy zakres naszej współpracy z AmRest - spółką cieszącą się w Europie znakomitą reputacją w branży restauracyjnej, ze względu na kulturę organizacyjną, przedsiębiorczość i orientację na ludzi, która z sukcesem rozwija naszą markę na wielu ważnych strategicznie rynkach.”
AmRest rozpoczął współpracę ze Starbucks w 2008 roku, kiedy otworzył swój pierwszy lokal tej marki w Republice Czeskiej. Od tego czasu Spółka poszerzyła zakres działalności w segmencie kawiarni o kolejne rynki: Polskę, Węgry, Rumunię, Bułgarię oraz o Słowację, gdzie pierwszy lokal Starbucks ma zostać otwarty do połowy 2016 roku. Obecnie AmRest prowadzi 103 kawiarnie Starbucks, zarządzane przez Adama Mularuka, Prezydenta Marki Starbucks.
Henry McGovern, założyciel AmRest i członek Rady Nadzorczej Spółki powiedział: “Włączenie rynku niemieckiego do portfela AmRest to dla nas kolejny etap rozwoju współpracy ze Starbucks. Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwościami rozwoju marki w tym kraju. Finalizacja transakcji umożliwi zwielokrotnienie skali naszego biznesu Starbucks oraz będzie kolejnym dowodem na to, że nasze credo „Wszystko jest Możliwe” to właściwy kierunkowskaz na drodze do umacniania pozycji AmRest w Europie.”
„Możliwość dalszego rozwój marki Starbucks na niemieckim rynku jest dla nas zaszczytem, a jednocześnie wielką odpowiedzialnością. Razem z naszymi Partnerami będziemy kontynuować budowanie wartości dla klientów Starbucks, jednocześnie poszerzając skalę działania w tym kraju. To bardzo doniosły moment zarówno dla AmRest, jaki i zespołu Starbucks w Niemczech. Wierzę, że mamy przed sobą fantastyczne perspektywy” – powiedział Adam Mularuk.
Szacowana cena zakupu to 41 milionów euro. Ostateczna wartość transakcji zostanie ustalona w momencie jej zakończenia.
Nabycie sieci Starbucks w Niemczech znakomicie wpisuje się w strategię AmRest, umożliwiając budowanie silnej platformy wzrostu na tym bardzo obiecującym rynku Europy. Niemcy to jeden z najbardziej zamożnych krajów w regionie, a jednocześnie jeden z globalnych liderów pod względem spożycia kawy. Transakcja wzmocni obecność AmRest na rynku kawiarni oraz utwierdzi mocną pozycję marki Starbucks w Niemczech jako lidera w tym segmencie.
AmRest planuje potroić liczbę kawiarni w Niemczech poprzez dynamiczny rozwój sieci w perspektywie nadchodzących lat.
Ogłoszona transakcja to kolejny krok milowy dla AmRest w drodze do zbudowania wiodącej pozycji w branży restauracyjnej w Europie. Dzięki wzmocnieniu pozycji Starbucks w swoim portfelu, AmRest wygeneruje dodatkową wartość dla udziałowców firmy.
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.