Zestawienie najlepszych stron korporacyjnych na świecie przygotowała londyńska firma konsultingowa Bowen Craggs & Co., dokonując wyboru spośród 200 stron WWW największych korporacji, w wyniku czego powstał ranking TOP 30. Pierwsze miejsce zajęła korporacyjna strona internetowa Nestle.com, którą Brytyjczycy docenili za przejrzystą nawigację oraz zakładkę „Ask Nestlé”, w której firma dostarcza ogólnodostępną solidną dawkę wiedzy o swojej działalności. Takie działanie, poparte solidnie zarządzanym fanpagem na Facebooku, jest świetnym rozwiązaniem na dbanie o wizerunek firmy – jak podkreślają w swojej analizie specjaliści z Bowen Craggs & Co.
Nestlé widoczne jest w różnych kanałach społecznościowych. Jednym z dobrych przykładów takich działań jest prowadzony przez koncern mikroblog na Tumblr utworzony z okazji obchodzonego w tym roku 150-lecia firmy. Nestlé, wykorzystując stare reklamy produktów, często w postaci ruchomych obrazków, chwali się swoją długoletnią działalnością. W ten sposób fani produktów Nestlé mogą zobaczyć fragment reklamy kakao Nesquika z wykorzystaniem postaci króliczka z 1973 roku, pierwsze opakowanie popularnych batonów KIT KAT, czy też plakat pochodzący z 1897 roku reklamujący żywność dla dzieci i niemowląt Nestlé.
Ranking Bowen Craggs Index of Online Excellence organizowany jest od 2007 roku. Jego celem jest przeanalizowanie m.in. przejrzystości strony internetowej, spójności komunikacji korporacji na stronie WWW, w social media oraz w innych kanałach społecznościowych oraz doradzenie firmom, w jaki sposób mogą zmaksymalizować efektywności swoich działań internetowych.
www.nestle.com