Firma TOPAZ istnieje od 23 lat. W tej chwili pod szyldem TOPAZ działa już ponad sto sklepów. Marka TOPAZ obecna jest w czterech województwach: mazowieckim, podlaskim, lubelskim i warmińsko–mazurskim, zatrudniając ponad 2,5 tysiąca pracowników.
POLAK POTRAFI
Jest rok 1993. Zbigniew Paczóski, młody przedsiębiorca z Sokołowa Podlaskiego, otwiera pierwszy sklep TOPAZ na ulicy Kolejowej w tym samym mieście, w którym zaopatruje okolicznych mieszkańców w podstawowe artykuły spożywczo-przemysłowe. Przez kolejne 23 lata istnienia, firma wypracowała wysoki standard placówek handlowych i atrakcyjną ofertę, a przez to silną pozycję na regionalnym rynku, której nie zaszkodziła ekspansja zagranicznych sieci handlowych. - Kiedy ten sektor na rynku stawał się coraz bardziej zatłoczony, wydawało mi się, że konkurowanie firmy z polskim kapitałem z firmą z kapitałem zagranicznym było nierealne. A jednak udało się. Dzisiaj budujemy i otwieramy nowe supermarkety, a naszą sieć sklepów miesięcznie odwiedza 1,5 miliona klientów, którym dajemy ofertę ponad 35 tysięcy najwyższej jakości produktów od około 600 producentów i dostawców z całej Polski. Na uwagę zasługuje również fakt, że w programie lojalnościowym Karta Stałego Klienta Sieci Sklepów Topaz uczestniczy ponad 230 tysięcy klientów, z czego codziennie używa jej blisko 70% wszystkich posiadaczy. – mówi Zbigniew Paczóski, właściciel i twórca sukcesu Sieci Sklepów Topaz.
DYNAMICZNY ROZWÓJ
Największy rozkwit działalności firmy przypada na pierwszą i drugą dekadę XXI wieku. Wychodząc naprzeciw trendom i oczekiwaniom coraz bardziej wymagających klientów postawiono na nowoczesną politykę jakości usług. Sieć Sklepów TOPAZ to obecnie ponad sto supermarketów (53 sklepy własne i 54 sklepy w sieci franczyzowej) w czterech województwach wschodniej i centralnej Polski. Choć najważniejszym trzonem działalności firmy są sklepy spożywcze, TOPAZ posiada także własne stacje benzynowe, punkty gastronomiczne TOP DRIVE, browar restauracyjny BROFAKTURA, galerię handlową oraz inwestycje deweloperskie. Posiada również własny zakład rozbioru drobiu, ciastkarnię NATALIA I SZYMON, a w placówkach sieci można nabyć wędliny i alkohol własnej marki OD SZYMONA oraz produkty własnej marki LUBIĘ. Topaz jest współtwórcą Grupy Handlowej PL PLUS. Pozycję firmy potwierdzają również liczne publikacje w pismach branżowych oraz nagrody, m.in. „Market roku” (przyznana w 2011, 2013, 2014 oraz 2015 roku), „Gepard Biznesu”, „Najlepiej Rozwijająca się Firma z Listy 2000 Polskich Przedsiębiorstw Rzeczpospolitej” czy obecność w rankingu „Diamenty Forbesa” (2011, 2012 rok).
DOBRY ROK 2015
Kolejne projekty inwestycyjne potwierdzają fakt budowy silnej pozycji Sieci Sklepów TOPAZ na obszarze swojej działalności. Tylko w 2015 roku sieć powiększyła się o kolejne sklepy w Nowym Mieście nad Pilicą, Mogielnicy, Raciążu, Dębe Wielkie, Repkach, Adamowie, Warszawie i Lubartowie, gdzie P.H.U. TOPAZ wybudowało także galerię handlową i bar TOP DRIVE. Przedsiębiorstwo nabyło też 100% udziałów w spółce SH Eden, która jest właścicielem blisko 1000 sklepów franczyzowych. W tym samym roku, do istniejącego magazynu centralnego w Wężach pod Sokołowem Podlaskim, dołączyło nowe Centrum Logistyczne Produktów Świeżych Topaz, którego siedziba znajduje się na trasie Warszawa – Terespol, w miejscowości Stare Opole pod Siedlcami. Tym samym firma stała się właścicielem jednego z największych centrów logistycznych w kwadracie Warszawa – Białystok – Brześć – Lublin o ogólnej powierzchni 20 tysięcy mkw., przy możliwości wielopoziomowego składowania towaru. - Obydwa centra posiadają światowej klasy nowoczesne wyposażenie oraz systemy informatyczne zamówień i dystrybucji. Dysponują również powierzchniami biurowymi, własną flotą samochodową, stacją paliw, myjnią i serwisem samochodów ciężarowych. – dodaje Z. Paczóski.
FRANCZYZA NA MIARĘ XXI WIEKU
Od 2009 roku z sukcesem działa też sieć franczyzowa – TOPAZ Express, w bazie której znajduje się już 54 sklepy w czterech województwach. Celem jej powołania było stworzenie skutecznych mechanizmów konkurowania na rynku z hipermarketami i dyskontami, poprzez połączenie sił lokalnych kupców w jedną strukturę. To pozwoliło na przedstawienie konsumentom oferty odpowiadającej ich oczekiwaniom. Nie jest zaskoczeniem, że dobrze zorganizowana sieć Topaz, z ugruntowaną pozycją na rynku, potrafi wynegocjować z producentami i dostawcami atrakcyjne warunki handlowe. W maju dołączy kolejny taki punkt w Garwolinie (woj. mazowieckie). Sieć Sklepów TOPAZ oferuje swoim nowym partnerom bezpłatne projekty identyfikacji punktu oraz pomaga we właściwym rozplanowaniu stoisk, oświetlenia, kierowania ruchem klienta, jak i otwarciu sklepu. Poza tym umożliwia zakup wyposażenia na korzystnych warunkach od swoich stałych dostawców.