Kategorie produktów

Sprinterem milion kilometrów w 6 lat

Czwartek, 14 kwietnia 2016 HURT & DETAL Nr 04/122. Kwiecień 2016
„Wielu działających w transporcie przedsiębiorców milion kilometrów na liczniku mógłby przestraszyć, ale ja śpię spokojnie, bo moim Sprinterem opiekuje się od sześciu lat profesjonalny serwis Mercedes-Benz” – mówi Rafał Wachowiak, właściciel PHU Rawa z Poznania. Jego Sprinter w ciągu 6 lat był tak intensywnie używany, że „skończył się” w nim licznik.
Duże przebiegi to w transporcie międzynarodowym norma. Jak jednak sprawić, by tak intensywna eksploatacja nie zmniejszała niezawodności pojazdu?  „Dla mnie najlepszym rozwiązaniem okazało się powierzenie serwisu jednej z autoryzowanych placówek Mercedes-Benz. Przekonałem się, że nawet po upływie gwarancji, opłaca się korzystać z ich usług” – mówi Rafał Wachowiak. „To dzięki świetnej współpracy i profesjonalizmowi serwisu ani razu w ciągu tych sześciu lat nie musiałem ściągać auta z trasy, a to dla mnie kluczowe – działamy w branży spożywczej i towar musi trafić na czas do odbiorcy. Wcześniej miałem używane Sprintery, serwisowane w różnych miejscach. W końcu postanowiłem sprawdzić, jak to będzie wyglądało, jeśli kupię zupełnie nowe auto i od początku będzie o nie dbał autoryzowany serwis. I to był strzał w dziesiątkę”.

W firmie Rawa jeździ też kilka innych Sprinterów – niektóre z nich również zbliżają się już do miliona kilometrów, ale to nie martwi właściciela. „Jeśli się dba o auto i ma do tego partnera, któremu można zaufać, to duże przebiegi nie są problemem. Korzystam z pakietów serwisowych na wymianę oleju i klocków. Istotne jest to, że wykupując np. 4 przeglądy z góry, mam gwarancję niższej i niezmiennej ceny. To pozwala z góry planować koszty eksploatacji”.

Niezawodna flota to w transporcie podstawa – samochód ma pracować. „W serwisie Mercedes-Benz mechanicy używają oryginalnych części, a nawet gdyby cokolwiek się z taką częścią potem działo, mam pewność, że nie będzie najmniejszych problemów z jej wymianą w ramach dwuletniej gwarancji – wszystko jest zapisane w historii napraw. W nieautoryzowanych serwisach często jest to kłopot i zamiast oszczędzać trzeba dopłacać. Ponadto liczy się dokładność: serwisanci Mercedesa mają i sprzęt, i umiejętności, dzięki którym mój samochód jest cały czas sprawny, bo wszystkie strategiczne elementy monitorują na bieżąco. Dziś auta są naszpikowane nowoczesną technologią, elektroniką – do tego trzeba prawdziwych fachowców. Dlatego ja, żeby spać spokojnie i nie przepłacać, powierzam swoje pojazdy profesjonalistom tej samej klasy, co marka tych samochodów”.

Szczegóły oferty Pakietów Serwisowych dostępne są na stronie:
www.mercedes-benz.pl/pakiety-serwisowe-van


tagi: Mercedes-Benz , Rafał Wachowiak , Rawa ,