Kategorie produktów

Trzy pytania do...

Czwartek, 14 kwietnia 2016 Autor: Monika Dawiec, HURT & DETAL Nr 04/122. Kwiecień 2016
Trzy pytania do Pawła Wolnego, Dyrektora Handlowego Zakładów Mięsnych Haga Plus kieruje Monika Dawiec.
Jak na przestrzeni lat zmienił się rynek przetwórstwa mięsnego?

Branża przetwórstwa mięsnego charakteryzuje się bardzo dużym rozdrobnieniem. Szacuje się, że na rynku działa kilka tysięcy podmiotów zajmujących się produkcją wędlin. W ostatnich latach co prawda nie nastąpiła, zapowiadana przez wielu specjalistów, konsolidacja producentów mięsnych, jednak z roku na rok coraz więcej podmiotów nie potrafi odnaleźć się w nowych realiach rynkowych i niestety mają problemy ze sprzedażą swoich wyrobów. Wyodrębnia się grupa kilkudziesięciu dużych producentów, którzy dzięki współpracy z największymi sieciami handlowymi w Polsce, uciekają konkurencji i opanowują zdecydowaną większość rynku przetwórstwa mięsnego. Oczywiście, wciąż będzie na nim miejsce dla małych zakładów masarskich, jednak będą to lokalne podmioty sprzedające swoje produkty w bardzo ograniczonych terytorialnie obszarach.

Jakich produktów poszukują polscy konsumenci?

Konsumenci z racji prowadzonego stylu życia, są coraz bardziej zabiegani. W związku z czym dynamicznie rozwija się segment produktów paczkowanych, przystosowanych do łatwego i szybkiego użycia. Zauważalnym nurtem jeśli chodzi o oczekiwania konsumentów są produkty premium, charakteryzujące się bardzo wysoką jakością i doskonałymi walorami smakowymi, ale przede wszystkim, czystą etykietą i brakiem dodatków i ulepszaczy smaku. Świadomi konsumenci są skłonni kupić mniej wędlin, ale droższych i lepszych jakościowo. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów Zakłady Mięsne Haga Plus z Jastrzębia-Zdroju wprowadzają na rynek nową linię produktów QAFP, wytwarzanych według rygorystycznych norm Systemu Gwarantowanej Jakości Żywności. Jesteśmy przekonani, że wymagający klienci, docenią skład oraz tradycyjne metody produkcji tych najlepszych jakościowo produktów.

Czy istnieje konieczność dywersyfikacji odbiorców dla przetwórców mięsa?

Dywersyfikacja odbiorców dla producentów żywności wynika wprost ze zmian jakie zaszły na rynku sprzedaży detalicznej w Polsce w ostatnich latach. Jeżeli duża część sprzedaży produktów FMCG jest już realizowana w oparciu o kanał nowoczesny, to siłą rzeczy producenci wędlin muszą sprzedawać swoje produkty, nie tylko we własnych sieciach sklepów firmowych oraz w kanale tradycyjnym, ale również w sieciach super- i hipermarketów, sklepach dyskontowych oraz punktach convenience. Kluczem do sukcesu w branży jest dotarcie do maksymalnie dużej ilości konsumentów, stąd potrzeba równomiernego rozwoju zarówno na rynku tradycyjnym, jak i w nowoczesnych kanałach dystrybucji.




tagi: Paweł Wolny , Zakłady Mięsne , Haga Plus ,