„Wiem, co wybieram" to część międzynarodowego programu „Choices" wprowadzanego na świecie od 2006 roku. Program jest otwarty dla wszystkich producentów żywności, których produkty spełniają kryteria opracowane przez niezależnych naukowców. Program
w Polsce zainicjowali producenci żywności: Bakalland, FRoSTA, Rieber Foods Polska oraz Unilever Polska, którzy od 2007 roku wprowadzają logo na opakowania swoich produktów. Jest to odpowiedź na zmieniające się potrzeby konsumentów, którzy w trosce o zdrowie poszukują produktów o lepszym profilu żywieniowym. Pozytywny i łatwo rozpoznawalny znak „Wiem, co wybieram" im to ułatwia.
Program stanowi również odpowiedź producentów żywności na apel WHO o ograniczenie spożycia tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych typu trans, soli (sodu) oraz cukru. Te cztery składniki odżywcze w wielu krajach, w tym także w Polsce, spożywane są w nadmiarze. Na całym świecie naukowcy zajmujący się żywieniem są zgodni, że nadmierne spożycie tych czterech składników przyczynia się do częstszego występowania wielu chorób cywilizacyjnych: otyłości, nadciśnienia, chorób serca oraz cukrzycy.
Cukier spożywany w nadmiarze ma niekorzystny wpływ na nasze zdrowie, dlatego WHO w ramach strategii przeciwdziałania otyłości, chorobom przewlekłym i próchnicy nawołuje do ograniczenia konsumpcji cukru. Główną przyczyną wzrostu spożycia kalorii w naszej diecie w ciągu ostatnich lat jest większe spożycie cukru dodawanego do żywności. Dlatego zaleca się ograniczanie spożycia produktów, do których cukier jest dodawany w czasie procesu produkcji, a także zachęca się producentów żywności, aby modyfikowali receptury swoich produktów dążąc do obniżenia w nich zawartości cukru dodanego.
Fortuna, która dołączyła do programu „Wiem, co wybieram", jako pierwsza i jedyna marka w Polsce ma od jesieni w ofercie tak szerokie portfolio wyłącznie soków 100% bez dosypywania cukru. Podstawowa przewaga soku 100% polega na tym, że sok 100% wyprodukowany jest bez żadnych dodatków, z owoców najwyższej jakości, nie zawiera dosypanego cukru i jest bogaty w wartości odżywcze.
„Cieszy nas, że kolejne firmy chcą ubiegać się o logo „Wiem, co wybieram" dla swoich produktów. Pokazuje to, że coraz więcej producentów żywności dokłada starań, aby zaoferować konsumentom produkty, które mogą stać się elementem dobrze zbilansowanej diety. Nowy partner to także dowód na to, że program w Polsce się rozwija. Dynamiczny rozwój tej inicjatywy widać również na poziomie międzynarodowym, na przykładzie Holandii, gdzie na początku w programie uczestniczyło 3 producentów, a obecnie ich liczba sięga już 105" - powiedziała Klaudia Mencina, z sekretariatu programu w Polsce.
Więcej informacji na http://www.wiemcowybieram.pl/
tagi: Fortuna ,
Polska Izba Handlu z zaniepokojeniem przygląda się...
Niemal co 3. przedsiębiorca w Polsce prognozuje pogorszenie...
Firma Mars Polska po raz kolejny została wyróżniona za swoje...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...
Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy...
W odpowiedzi na postulaty organizacji pracodawców i związków...
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od...
Ich udział najszybciej rośnie w Polsce...