Światowy Dzień Wody to doskonała okazja, aby przypomnieć, jak ważne jest odpowiedzialne gospodarowanie wodą na świecie. To właśnie w celu ochrony tego życiodajnego zasobu firma PepsiCo od dawna oszczędza wodę w swoich zakładach w Polsce i na świecie. Edukuje także, jak wspólnie możemy wprowadzać wiele dobrych praktyk, by mądrze korzystać z zasobów wody.
Obecnie braku wody doświadcza ponad 40% ludzi na świecie, a dostępu do podstawowych świadczeń sanitarnych nie ma aż 2,4 mld osób. Według prognoz do roku 2025 co czwarty człowiek na świecie będzie mieszkał w kraju dotkniętym ciągłym lub nawracającym niedoborem wody. Dlatego tak ważne jest odpowiedzialne korzystanie z zasobów wody.
To właśnie od dostępności wody zależy globalny przemysł żywności i napojów. Dzięki systematycznym działaniom popartym inwestycjami w innowacyjne rozwiązania, PepsiCo obniżyło zużycie wody w swoich kalifornijskich zakładach produkujących napoje o 757 milionów litrów od 2013 roku – odpowiada to 57% rocznej produkcji napojów w Kalifornii. Również zakłady PepsiCo w Polsce znacznie obniżyły zużycie wody na jednostkę gotowego produktu. W ciągu ostatnich 6 lat (2009 – 2015) produkujący napoje zakład w Michrowie ograniczył zużycie wody na litr gotowego napoju aż o 22%. Zakład w Grodzisku Mazowieckim potrzebuje dziś o 27% mniej wody niż przed 6 laty, aby wyprodukować kilogram chipsów ziemniaczanych. Natomiast produkujący chrupki i inne słone przekąski zakład w Tomaszowie Mazowieckim zdołał obniżyć zużycie wody na kilogram gotowego produktu aż o 58%.
Firma PepsiCo bierze aktywny udział w licznych inicjatywach w zakresie odpowiedzialnego gospodarowania zasobami wodnymi, które odgrywają ważną rolę w walce z kryzysem wodnym na świecie. Doskonale wpisują się one w filozofię PepsiCo „Performance with Purpose”. Zgodnie z nią, firma dba o osiąganie wysokich wyników finansowych, mając na uwadze zrównoważony wzrost i ograniczenie wpływu swojej działalności na środowisko naturalne. Od 2008 roku fundacja PepsiCo współpracuje z Water.org, aby zapewnić dostęp do bezpiecznej wody i urządzeń sanitarnych dla ponad 1,6 miliona ludzi. Firma współpracuje również z bankiem Inter-American Development Bank w celu wprowadzania narzędzia Hydro-BID, przewidującego dostępność i zasoby wody. Do 2020 roku ma ono poprawić gospodarowanie wodą przez ponad 300 tysięcy osób w Brazylii i Peru. Firma PepsiCo zawarła także porozumienie z organizacją Nature Conservancy pod nazwą „Recycle for Nature”. Na jego mocy przeznaczy do 5 milionów dolarów na rzecz ochrony czystości wody pitnej dla 35 milionów Amerykanów, zwiększając jednocześnie ilość opakowań po napojach poddawanych recyklingowi.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.