Grupa Otmuchów, producent słodyczy, słonych przekąsek oraz wyrobów śniadaniowych w segmencie marki prywatnej w Polsce, ogłosiła wyniki finansowe za 2015 rok. W zeszłym roku Spółka osiągnęła zysk EBITDA i netto na poziomie odpowiednio 17,7 i 3,8 mln zł, przy 241,9 mln zł przychodów ze sprzedaży. W okresie tym Grupa z sukcesem realizowała strategię ekspansji zagranicznej.
W całym 2015 r. sprzedaż Grupy Otmuchów wyniosła 241,9 mln zł (wobec 279,8 mln zł), a zysk EBITDA 17,7 mln zł (w porównaniu do 24,4 mln zł). Na poziomie netto Spółka osiągnęła 3,8 mln zł w porównaniu z 9,2 mln zł w analogicznym okresie 2014 r.
- Trudne warunki rynkowe i niekorzystne dla nas zmiany w polityce zakupowej niektórych sieci handlowych, wpłynęły na osiągnięte przez Grupę wyniki finansowe za cały 2015 rok. Staramy się to rekompensować wzrostem sprzedaży eksportowej, która istotnie się zwiększyła. – powiedział Mariusz Popek, prezes Zarządu ZPC Otmuchów S.A.
Dzięki intensywnym działaniom eksportowym, w całym 2015 roku udział eksportu w sprzedaży wzrósł w Grupie do 19% (+ 4,1 p.p.), natomiast w samym IV kwartale 2015 r. do 20%. W wartościach bezwzględnych sprzedaż eksportowa na koniec 2015 r. wyniosła 46,0 mln zł (wobec 41,7 mln zł rok wcześniej) i była najwyższa w historii firmy. Najważniejsze rynki zagraniczne to Niemcy, Czechy, Wielka Brytania, ale i również Azja, gdzie sytuacja rynkowa rozwija się dla Spółki korzystnie.
Intencją Spółki jest poprawa wyników poprzez inwestycje w obszary strategiczne i kluczowe dla rozwoju. Inwestycje rozwojowe planowane na najbliższy rok będą obejmować modernizacje i zakup nowych linii technologicznych. Istotnym założeniem jest zwiększenie udziału w przychodach nowych projektów, które z perspektywy Grupy mogą mieć pozytywny wpływ na wyniki.
- Wierzę, że dzięki przewidzianym inwestycjom osiągniemy maksymalną efektywność w kluczowych segmentach działania Spółki, a w wybranych kategoriach produktowych uzyskamy pozycję wybitnie konkurencyjnego producenta. – powiedział Prezes
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.