Raport pokazuje, że Grupa odnotowała poprawę w wielu obszarach i jest na dobrej drodze do zrealizowania celów wyznaczonych na 2017 rok. Niewątpliwy udział w tych pozytywnych osiągnięciach ma także Carlsberg Polska.
Najważniejsze działania w 2015 roku:- Odpowiedzialne spożywanie alkoholu: w ramach działań związanych z pierwszym Dniem Odpowiedzialności Branży Piwowarskiej (Global Beer Responsible Day) we wrześniu 2015 r., Grupa Carlsberg dotarła ze swoimi przekazami promującym odpowiedzialną konsumpcję alkoholu do ponad 1,5 mln odbiorców w 10 krajach.
Carlsberg Polska prowadzi również szereg działań w ramach członkostwa w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.
- Zrównoważony crowdsourcing: Grupa Carlsberg we współpracy z kopenhaskim ośrodkiem analiz Sustainia zorganizowała pierwszy konkurs crowdsourcingowy „Cheers to Green Ideas”. Jego celem było znalezienie pomysłów, które pozwoliłyby ograniczać wpływ firmy na środowisko w całym łańcuchu wartości, od wytworzenia surowców, przez warzenie i transport piwa, aż po recykling opakowań. Zgłoszono 162 pomysły z 35 krajów.
- Zrównoważona innowacja: Razem z EcoXpac, jednym z ośmiu partnerów w Carlsberg Circular Community, zainicjowane zostały prace nad stworzeniem biodegradowalnej butelki opartej na surowcach pochodzenia roślinnego – Green Fiber Bottle. Rozpoczęty w 2014 r. projekt Carlsberg Circular Community (CCC) polega na współpracy Grupy Carlsberg z wybranymi partnerami, aby wyeliminować odpady, dzięki stworzeniu zamkniętego obiegu gospodarowania surowcami. (program Cradle-to-Cradle® (C2C®).
- Wyniki w dziedzinie ochrony środowiska:
- Zużycie energii w Grupie Carlsberg spadło o 1,4% do 29 kWh/hl w porównaniu do 29,4 kWh/hl w 2014 roku (poprawa o ok. 10% od 2009 roku).
W Carlsberg Polska zużycie energii jest znacznie poniżej średniej grupowej. W 2015 r. wyniosło 19,9 kWh/hl.
- Emisja CO2 została ograniczona o 4,1% do 7,0 kg CO2 /hl w porównaniu do 7,3 kg CO2/hl w 2014 roku (poprawa o ok. 21% od 2009 roku). Średnia dla Carlsberg Polska to 1,79 kg/hl.
- Wydajność w gospodarowaniu wodą pozostaje na tym samym poziomie co w 2014 roku i wynosi 3,4 hl wody /hl gotowego piwa (poprawa od 2009 r. na poziomie 8%).
Carlsberg Polska osiąga lepsze rezultaty niż średni wynik Grupy – 3 hl/hl.
Edukacja ekologiczna: Carlsberg Polska zrealizował drugą odsłonę kampanii społecznej „Weź mnie w obroty” dedykowanej jednemu z najbardziej ekologicznych opakowań w branży spożywczej - szklanej butelce zwrotnej. Celem projektu jest zwiększanie świadomości Polaków i zachęcanie konsumentów do zwracania butelek do sklepów, zaś sprzedawców do przyjmowania ich bez konieczności okazania paragonu. W ramach kampanii powstały m.in. nowe spoty edukacyjne oraz interaktywna mapa sklepów przyjaznych butelce zwrotnej. Wszystkie materiały video kampanii wyświetlono na kanale YouTube już ponad 160 000 razy.
www.wezmniewobroty.pl www.facebook.com/kampaniawezmniewobroty - Mniej wypadków: Grupa Carlsberg zredukowała liczbę wypadków powodujących niezdolność do pracy o ponad 16% oraz liczbę utraconych dni roboczych o 8%. W produkcji, zredukowano liczbę wypadków powodujących niezdolność do pracy o 32%, a liczbę utraconych dni roboczych o 19%, w porównaniu do 2014 r. Carlsberg Polska znacząco zredukowała liczbę wypadków w Browarze Okocim – spadek o 66%, zaś zanotowano ich wzrost w browach Bosman i Kasztelan. W firmie prowadzone są działania mające na celu dalsze zredukowanie zdarzeń wypadkowych.
- Wolontariat pracowniczy: Odbyła się 2. edycja programu grantowego „InicjaTyWy” organizowanego przez Carlsberg Polska dla swoich pracowników. Bilans programu to dziewięć zrealizowanych projektów społecznych, 67 wolontariuszy i 638 przepracowanych godzin. Pomysły zostały zainicjowane i zrealizowane przez pracowników Carlsberg Polska na rzecz społeczności lokalnych w sąsiedztwie browarów oraz biur firmy. Dzięki wsparciu finansowemu Carlsberg Polska odnowiono m.in. zaplecze socjalne noclegowni dla bezdomnych w Szczecinie, szlak turystyczny, zmodernizowano boisko do koszykówki i oczyszczono teren łowiska wędkarskiego.
- Cieszy nas, że w Polsce możemy pochwalić się dobrymi wynikami jeśli chodzi o zużycie energii i emisji CO2 w naszych browarach. Zrealizowaliśmy także szereg inicjatyw poświęconych odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu i edukacji ekologicznej. Rozwinęliśmy również program wolontariatu pracowniczego. W 2016 roku będziemy kontynuować nasze działania o obszarze zrównoważonego rozwoju i pozytywnego wpływu na społeczeństwo - mówi Beata Ptaszyńska- Jedynak, dyrektor ds. komunikacji Carlsberg Polska.
fot: carlsberggroup.com