Raport wkładu ekonomicznego Grupy Carlsberg za 2015 rok
Środa, 16 marca 2016
Carlsberg Polska jest częścią Grupy Carlsberg, czwartej na świecie firmy piwowarskiej z siedzibą w Kopenhadze. Grupa jest właścicielem browarów w ponad 40 krajach w Europie Zachodniej, Europie Wschodniej i Azji. Ponadto, jest obecna w ponad 100 krajach na całym świecie za pośrednictwem umów licencyjnych i eksportowych. Grupa Carlsberg zatrudnia bezpośrednio około 45 tys. osób, tworząc pośrednio ok. 455 tys. miejsc pracy w powiązanych branżach, takich jak m.in.: rolnictwo, logistyka, usługi marketingowe, handel detaliczny i usługi gastronomiczne. Według szacunków firmy Regioplan, która przygotowała Economic Contribution Report, 1 pracownik Grupy Carlsberg tworzy 9 miejsc pracy poza firmą, w powiązanych branżach.
Grupa również zasiliła w 2015 roku kwotą ponad ok. 61,2 mld PLN (104,7 mld DKK) łącznie, bezpośrednio i poprzez powiązane branże, budżety państw, w których działają poszczególne oddziały firmy. 45,7 mld PLN1 (78,2 mld DKK) wartości dodanej zostało wygenerowane przez produkcję i konsumpcję produktów Carlsberga, zaś 54,2 mld PLN (92,6 mld DKK) przez dochody brutto i pozostałe przychody. Ponadto firmy należące do Grupy zainwestowały w 2015 roku 22,2 mln PLN (38 mln DKK) w działania na rzecz społeczności lokalnych, wspierając 816 projektów, finansując przedsięwzięcia oraz przekazując produkt na różnego typu wydarzenia. Prawie 6400 wolontariuszy Grupy poświęciło ponad 25 tysięcy godzin na pracę na rzecz społeczności lokalnych.
Carlsberg Polska to trzecia co do wielkości firma piwowarska w Polsce, z udziałem ilościowym w rynku na poziomie 21,1%2 w 2015 roku. Zatrudnienie bezpośrednie wynosi 1300 pracowników, zaś pośrednie szacuje się na poziomie ok. 11 700 miejsc pracy. Produkcja piwa sięga ok. 8 milionów hektolitrów rocznie. Od 2001 do 2015 Carlsberg Polska zainwestował w Polsce łącznie (m.in. w rozbudowę i modernizację swoich browarów, w lodówki w sklepach, etc.) około 1,6 mld PLN. Z kolei w latach 2010 - 2015 Carlsberg zasilił budżet państwa kwotą ok. 3,5 mld PLN z samego tylko podatku akcyzowego, ponad 267 mln z podatków PIT i ZUS oraz kwotą ponad 165 mln z podatku CIT.
Carlsberg Polska jest również ważnym i odpowiedzialnym partnerem dla społeczności lokalnych, w których działają browary. Przykładem zaangażowania w sprawy lokalnych społeczności jest wolontariat pracowniczy realizowany w ramach programu grantowego „InicjaTyWy”. Bilans programu w 2015 roku to 9 zrealizowanych projektów społecznych, 67 wolontariuszy i 638 przepracowanych godzin. Pomysły zostały zainicjowane i zrealizowane przez pracowników Carlsberg Polska na rzecz społeczności lokalnych w sąsiedztwie browarów. Firma również wspiera programy promujące odpowiedzialną konsumpcję alkoholu, w ramach swojego członkostwa w ZPPP Browary Polskie. Z kolei prowadząc program „Weź ją w obroty” działa na rzecz edukacji i promocji odpowiedzialnego podejścia do opakowań, w tym zachęca konsumentów do oddawania zwrotnych butelek szklanych do sklepów, zaś sklepikarzy do ich przyjmowania, bez konieczności okazania paragonu.
1Na podstawie badań niezależny instytut badawczy Regioplan – dane za rok 2015. 2Dane Nielsen za rok 2015, nowa baza.
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.