Trzy pytania do Marka Skrętnego, Dyrektora Marketingu Browaru Amber kieruje Monika Dawiec.
Jaki sekret tkwi w sukcesie piw regionalnych?
Sukces piw regionalnych wynika z wielu cech, które naturalnie wpisane są w ich charakter. Dominującym czynnikiem jest tutaj pochodzenie produktu. Konsumenci z dużym zaangażowaniem szukają informacji o miejscu pochodzenia produktu, o samym browarze, jego historii, a nawet o osobach odpowiedzialnych za warzenie konkretnego piwa.
Dużą uwagę zwraca się na rzemieślniczy charakter produkcji w małych browarach, który często jest gwarantem najwyższej staranności i jakości piwa.
Dzięki dużej ilości małych podmiotów warzących piwo obecnie na rynku obserwujemy niespotykaną dotąd różnorodność i nieograniczony niczym wybór.
Piwo Żywe – czym wyróżnia się na rynku piw niepasteryzowanych?
Piwo Żywe przede wszystkim jest pionierem rynku piw regionalnych, niepasteryzowanych w Polsce. Wprowadziliśmy ten produkt w 2004 roku, kiedy piwo z 35-dniowym terminem przydatności do spożycia budziło duże zaskoczenie zarówno detalistów jak i konsumentów. Szybko jednak okazało się, że rynek potrzebuje dobrego piwa z browaru regionalnego.
W tej chwili jest to wiodący produkt w całej kategorii piw regionalnych niepasteryzowanych. Jest to pierwszy wybór konsumentów, wymagających i oczekujących najwyższych walorów smakowych.
Możemy dziś powiedzieć z dumą, że piwo Żywe wyróżnia wyjątkowy smak, duża rozpoznawalność i w tej chwili już kultowość. Zdecydowanie jest to pozycja obowiązkowa na półce z piwami regionalnymi.
To jedno z najbardziej utytułowanych piw w Polsce. Proszę opowiedzieć o najważniejszych odznaczeniach.
Piwo Żywe od samego początku swojego istnienia zwraca na siebie dużą uwagę nie tylko konsumentów, ale też środowisk opiniotwórczych. Jest to pierwsze piwo w Polsce posiadające rekomendację międzynarodowej organizacji Slow Food oraz pierwsze piwo ze znakiem Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi „Poznaj Dobrą Żywność”.