Wedel wytypowany został przez Polaków jako polska marka ciesząca się największym uznaniem, najczęściej użytkowana i najbardziej godna polecenia. Marka zdobyła 32,6 punktów w 100 - punktowym indeksie zaufania. W kategorii produktów gospodarczych wysokie miejsce zajęły marki Zelmer (21,2 pkt) i Polar (18,5 pkt). Wśród materiałów budowlanych najczęściej wymieniany był Atlas (15,1 pkt), natomiast wśród kosmetyków Dr Irena Eris (11,6 pkt). Badania są punktem wyjścia dla organizowanego przez DEMO Effective Launching oraz Kupuj Nasze.PL, I Forum Polskiego Produktu Kupuj Nasze.PL (http://www.forumpolskiegoproduktu.pl/), które odbędzie się 24 października w Gdańsku.
Prowadzone w całym kraju badania dotyczyły tego, z jakich marek polskich produktów Polacy czują się dumni, jakimi chcieliby się chwalić za granicą, a jakie są przez nich faktycznie używane. Wynikiem badań jest lista polskich marek godnych zaufania - wizytówek polskiego produktu. Lista sporządzona została na podstawie Indeksu Zaufania do Marki - wskaźnika powstałego w oparciu o spontaniczne oraz wspomagane odpowiedzi respondentów na temat polskich marek oraz ich użytkowania. Badania przeprowadzono w lipcu 2008 roku na reprezentatywnej próbie 1005 respondentów w wieku powyżej 15 lat. Sondaż Omnimas opierał się na wywiadach „twarzą w twarz" w domach respondentów.
Wśród wymienianych marek, pytani wskazywali najczęściej produkty spożywcze. Poza Wedlem, największą renomą cieszą się w oczach Polaków producenci napojów (Żywiec Zdrój - 28,4 pkt, Hortex - 24,1 pkt, Tymbark - 20,2 pkt) i alkoholi (Tyskie - 23,1 pkt, Żywiec - 21,9 pkt, Żubrówka - 17,4 pkt). Poza produktami spożywczymi, wysoko uplasowało się także kilka marek z branży AGD, budowlanej, odzieżowej oraz artykułów wykończeniowych np. Amica (15,4 pkt), Dulux (8,7 pkt), Vistula&Wólczanka (11,1 pkt), Opoczno (11,3 pkt).
Przeprowadzone przez TNS OBOP badania służyć mają rozpoczęciu dyskusji na temat tego, jakie produkty mogą być wizytówką Polski w świecie oraz co zrobić by rozwijały się one jeszcze szybciej ciesząc się coraz lepszym wizerunkiem. Tematowi temu poświęcone zostanie I Forum Polskiego Produktu Kupuj Nasze.PL, na które zaproszeni są prezesi i top menadżerzy firm. Razem z gronem ekspertów pracować będą oni nad jednym, skutecznym rozwiązaniem, które przyczynić może się do realizacji tego celu.
Już dziś swój udział w forum zgłosili twórcy sukcesów takich marek jak: Atlas (Henryk Siodmok), Solaris (Krzysztof Olszewski), W.Kruk (Wojciech Kruk), Jutrzenka, Goplana, Ziołopex (Jan Kolański), Alma (Jerzy Mazgaj), Cisowianka (Krzysztof Weka), Łaciate (Edmund Borawski), Majonez Kielecki (Jerzy Misiak), Zelmer (Jerzy Płocica), Żubrówka (Henryk Wnorowski), Bella (Jarosław Józefowicz ). Osoby zainteresowane I Forum Polskiego Produktu mogą jeszcze zgłosić swój udział. Informacje na stronie http://admin.hurtidetal.pl/cms_art_form.php/dz,19/www.forumpolskiegoproduktu.pl.
Poza TNS OBOP, który jest partnerem badawczym całego projektu, jako patroni mediowi zaangażowali się: TVP Info, Wprost, Puls Biznesu, Wirtualna Polska, Brief for Poland. Inicjatywę wspiera także Polska Przedsiębiorcza, TV M, Bizart, Dv-Box, Gryf Media Centrum. I Forum Polskiego Produktu organizowane jest przez DEMO Effective Launching oraz Kupuj Nasze.PL we współpracy z Urzędem Miejskim w Gdańsku. Przedsięwzięcie odbywa się dzięki wsparciu Polkomtel SA oraz Śnieżka SA.
tagi: TNS OBOB ,
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...