Wiadomości

Graal w rankingu najcenniejszych polskich marek 2015

Poniedziałek, 01 lutego 2016
Marki Graal i Superfish, które należą do Grupy Kapitałowej Graal, znalazły się prestiżowym Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2015 „Rzeczpospolitej”. Klasyfikacja została przygotowana w oparciu m.in. o wartość marki, jej sprzedaż, postrzeganą jakość i popularność wśród konsumentów.
Marka Graal zajęła 32. miejsce w kategorii moc marki, gdzie oceniane były takie warunki, jak postrzegana wartość, prestiż, jakość i świadomość wśród konsumentów. Moc marki względem roku poprzedniego wzrosła o 10 punktów. Graal znalazł się także wśród najsilniejszych marek 2015 roku, zajmując 76. miejsce i awansując tym samym o jedną pozycję w stosunku do roku poprzedniego. Wartość marki w badanym okresie wzrosła o 13%.

Natomiast marka Superfish w klasyfikacji siły marek znalazła się na 26. miejscu, otrzymując 66 punktów i awansując o jedno miejsce względem roku poprzedniego. Analizując poszczególne elementy ujęte w Rankingu, Superfish to jedna z najczęściej wybieranych marek, dbająca o wysoką jakość produktów i posiadająca wysoką stopę referencji. Marka jest również uważana za prestiżową i co ważne posiadającą lojalnych klientów. W klasyfikacji ogólnej Superfish awansował o czternaście miejsc względem 2014 roku. Wartość marki w ciągu roku wzrosła o 44%. Obliczenia zostały oparte na szacunkach sprzedaży.

Grupa Kapitałowa Graal jest doceniana przez konsumentów i branżę, o czym świadczą liczne prestiżowe nagrody i odznaczenia, które otrzymała na przełomie listopada i grudnia 2015 r. Wśród nich są m.in.: Laur Eksperta, medal Zasłużony dla Eksportu, wyróżnienie Innowator Rynku Spożywczego oraz Certyfikat Dobry Produkt 2015.

„To dla nas ważny sygnał, że nasze działania ukierunkowane na promocję rozwoju polskiego rybołówstwa oraz najwyższą jakość produktu, są dostrzegane i uznawane zarówno przez klientów, jak i rynek. Każde z prestiżowych wyróżnień jest dla nas zaszczytem i powodem do dumy, a także motywacją do dalszego intensywnego rozwoju” – mówi Bogusław Kowalski, prezes Grupy Kapitałowej Graal.


tagi: Graal , ranking , najcenniejsza polska marka 2015 ,