Kategorie produktów

Podsumowanie roku FMCG 2015 - część II

Piątek, 15 stycznia 2016 HURT & DETAL Nr 01/119. Styczeń 2016
Pełen zmian, sukcesów, unowocześnień, wyzwań – tak w skrócie opisują 2015 przedstawiciele branży FMCG. Jakim wyzwaniom stawili czoła i co jest dla nich najważniejsze opowiadają producenci oraz przedstawiciele sieci handlowych.
10.jpgMaciej Herman, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, LOTTE Wedel

Rok 2015 był niezwykle dynamiczny. Obfitował w wiele istotnych wydarzeń nie tylko dla marki Wedel, ale i całej branży słodyczy. W tym roku w Polsce – spośród największych – rosną tylko dwie słodyczowe firmy. Jedną z nich jest Wedel. Mimo rekordowo wysokich cen kakao i niekorzystnych kursów walut, na rynku na którym konsumpcja spada w stosunku do roku ubiegłego, nasza sprzedaż rośnie dwucyfrowo we wszystkich kanałach – zarówno handlu nowoczesnego, jak i tradycyjnego.

Wedel wprowadził do swojego portfolio szereg interesujących nowości. Była to m.in. linia produktów stworzonych specjalnie z myślą o najmłodszych (Ptasie Mleczko® ekstra mleczne, Czekotubka czy mleczne batoniki Oki!). Kolejną nowością są czekolady Karmellove, a także Chrrrup! – tabliczki czekoladowe w dużym formacie, wypełnione słodkim nadzieniem karmelowym z chrupiącymi, lekko słonymi dodatkami. Dodatkowo ubiegłoroczne nowości z serii Wedlowskie Desery pojawiły się w nowej odsłonie – tabliczek 100 g, eleganckich pralin oraz batoników. Ptasie Mleczko® zyskało nowe opakowanie, które jest wygodniejsze w użytkowaniu.

Ubiegły rok był dla naszej firmy wyjątkowy, także ze względu na odświeżenie komunikacji marki, która pozwoliła dotrzeć do młodszej grupy odbiorców w wieku 15-35 lat. Wargorr – bohater naszych kampanii reklamowych, przybysz z kosmosu, postanowił na Ziemi odszukać dziecięcą radość i odnalazł ją w produktach Wedla. Kontynuujemy też program „W kuchni z Wedlem” (za który otrzymaliśmy prestiżową nagrodą Effie) w ramach którego zachęcamy Polaków do wspólnego gotowania przy użyciu wedlowskiej czekolady. Nasze plany na rok 2016 są równie bogate. Szykujemy wiele nowości i interesujących propozycji.


11.jpgPiotr Ciski, Dyrektor zarządzający polskim oddziałem Sage

Miniony rok była dla nas rokiem pełnym nowych inicjatyw. Uruchomiliśmy kilka projektów, które już zyskały duże zainteresowanie. Jednym z nich jest Strefa dla Księgowych – miejsce dla pasjonatów księgowości, zawodowo z nią związanych. Kolejną inicjatywą jest Strefa dla Biznesu, gdzie przedsiębiorcy i managerowie znajdą inspiracje i porady, jak efektywnie prowadzić biznes. Oba projekty przeznaczone są dla wszystkich zainteresowanych. Dla naszych klientów zaś uruchomiliśmy Centrum Wiedzy, w którym odnaleźć można porady i wskazówki, jak korzystać z naszych programów oraz Newsletter o zmianach prawnych.

Innym niezwykle ważnym wydarzeniem był Sage Summit – coroczne wydarzenie, podczas którego spotykają się przedsiębiorcy oraz klienci i partnerzy Sage z całego świata. W tym roku odbędzie się dniach 25-28 lipca w „Wietrznym mieście” Chicago.

2015 rok był dla nas także rokiem wdrażania nowych produktów. Jednym z ważniejszych jest specjalne rozwiązanie Detal (dedykowane naszym produktom handlowym) – prosty w obsłudze program wspierający efektywną sprzedaż detaliczną w firmach handlowych i usługowych. Wprowadziliśmy również nową wersję Sage Symfonia ERP 2016, która dzięki wielowymiarowej analityce biznesowej i nowym funkcjonalnościom do budżetowania pozwala jeszcze lepiej zarządzać firmami średniej wielkości.


9.jpgKrzysztof Andrzejewski, Prezes Zarządu Żabka Polska

Rok 2015 minął w atmosferze wytężonej pracy w wielu obszarach naszej organizacji. Kontynuowaliśmy program doskonalenia naszego systemu franczyzowego, przede wszystkim wzmacniając elementy komunikacyjne z ajentami, abyśmy mogli lepiej zaadresować wszystkie pojawiające się wyzwania. Rozpoczęliśmy szereg działań, które zostały pozytywnie zauważone przez ajentów sieci, co potwierdziły wyniki badań niezależnego instytutu badawczego.

Ekspansja sieci postępowała zgodnie z wcześniejszymi założeniami, w 2015 roku otworzyliśmy blisko 400 nowych sklepów. Cieszymy się z faktu bycia liderem w branży convenience zarówno w Polsce jak i Regionie. Pozycja ta jest dla nas motywatorem do dalszej pracy oraz przedstawiania jeszcze atrakcyjniejszych rozwiązań dla naszych obecnych i przyszłych klientów. Pod koniec roku udało nam się wprowadzić nową platformę komunikacyjną dla Żabki – „Mały Wielki Sklep”.

Rok 2015 to także kolejny rok, w którym formaty Żabki jak i Freshmarketu zostały wyróżnione w różnych konkursach, dostaliśmy m. in. nagrodę wraz z naszym ajentem za najlepszy sklep – Market Roku. Rzeczpospolita w swoim rankingu zamieściła spółkę Żabka Polska na 55 miejscu największych firm w Polsce. Sieć dostała też nagrodę za najbardziej dynamiczny rozwój. Jakość naszych procesów potwierdzona została certyfikatem ISO 22000.


7.jpgJanusz Gołębiowski, Prezes, Henkel Polska

Rok 2015 był dla nas szczególny, gdyż Henkel obchodził 25-lecie działalności na polskim rynku. Ćwierćwiecze naszej działalności w Polsce było okresem szybkiego rozwoju – dziś jesteśmy firmą, która uzyskuje rocznie ponad 2 mld złotych przychodów, a nasze produkty i usługi towarzyszą polskim konsumentom w codziennym życiu, zaspokajając ich różnorodne potrzeby.

Patrząc z perspektywy ostatnich 12 miesięcy – był to kolejny dobry okres w działalności Henkla na rynku FMCG w Polsce. Po raz kolejny wzmocniliśmy udziały rynkowe w kluczowych segmentach działalności.

Wśród najważniejszych sukcesów należy wymienić umocnienie pozycji lidera w kategorii środków piorących i czystości. 2015 był rokiem rekordowych obrotów i rosnących udziałów rynkowych, jeśli chodzi o ten segment działalności. Do tego sukcesu przyczyniła się m.in. marka Persil, pod którą wprowadziliśmy na rynek kapsułki Power-Mix Caps – produkt, który łączy w sobie zalety proszku do prania i żelu w jednym.

Zeszły rok stał także pod znakiem zmian na lepsze w branży kosmetycznej. Henkel wypracowywał swoją przewagę rynkową, realizując strategię innowacji produktowych, która przynosi nam sukcesy rok do roku. Wprowadziliśmy innowacje w kategorii pielęgnacji włosów. Wśród nich był styliste ULTÎME – pierwsza linia kosmetyków rynkowych współtworzona przez światowej sławy modelkę – Claudię Schiffer oraz Syoss Color Refresher – pierwszy produkt na rynku detalicznym w piance, który pozwala odświeżyć odcień włosów pomiędzy koloryzacjami w zaledwie 3 minuty i pod prysznicem.


5.jpgJacek Mika, Koordynator ds. Trade Marketingu,
Politan – producent marek Gosia i Helios


Rok 2015 był dla nas pełen wyzwań i kończymy go z poczuciem, że zmierzamy w bardzo dobrym kierunku. Po udanym rebrandingu marki Gosia, który miał miejsce w 2014 r., sukcesywnie wzmacnialiśmy wizerunek tego brandu. Zgodnie z hasłem „Sprytne patenty”, kreowaliśmy i wprowadziliśmy na rynek kolejne innowacyjne produkty ułatwiające codzienne prace domowe. Wprowadziliśmy nowości, które cieszą się uznaniem konsumentów, m.in. Plastikowy czyścik z uchwytem, Ścierka do łazienki dwustronna oraz Ścierki z mikrofibry do okien na sucho i na mokro. Konsekwentna realizacja strategii przynosi nam oraz naszym klientom zyski – marka Gosia w 2015 r. stała się dużo bardziej rozpoznawalna wśród konsumentów i wzmocniła swoją pozycję rynkową.

Ostatnie miesiące roku ubiegłego upłynęły intensywnie nad opracowywaniem i wdrażaniem strategii marki Helios. Marka powstała z myślą o pachnącym i lśniącym domu każdego dnia. Produkty takie jak: płyny do podłóg, szyb, środki do czyszczenia i pielęgnacji Helios, kryją w sobie wyjątkową moc zapachów. W 2015 roku najważniejsze dla nas było zwiększanie pola dystrybucji. Możemy być dumni z wielu promocji sprzedażowych, które mają na celu zachęcić konsumentów do wyboru produktu marki Helios jako skutecznego i wyjątkowego pod względem zapachu. Uważnie słuchamy klientów i wiemy, co liczy się dla nich najbardziej. Oferując im rozwiązania ułatwiające codzienne porządki oraz wysokiej jakości, skuteczne produkty o pięknych zapachach, z optymizmem patrzymy na 2016 rok.


8.jpgJarosław Bieliński, Dyrektor Generalny PHU, TOPAZ Zbigniew Paczóski

To był pracowity rok, który przejdzie do historii naszej firmy jako jeden z najbardziej ekspansywnych branżowo i inwestycyjnie. Od 2015 roku poszerzyliśmy logistykę o Centrum Logistyczne Produktów Świeżych w Opolu Starym pod Siedlcami. Staliśmy się również właścicielami Sieci Handlowej Eden, co umocniło naszą pozycję w zakresie działalności franczyzowej. Znacząco zbliżyliśmy się do przekroczenia magicznej liczby 100 supermarketów TOPAZ i sklepów TOPAZ Express poprzez nowe otwarcia, m.in. w Lubartowie i Warszawie. Również w 2015 roku otworzyliśmy pierwszą tego typu inwestycję, tzn. galerię handlową. Warto wspomnieć, że rok 2015 był pierwszym, w działalności naszego browaru jakim jest Siedlecki Browar Restauracyjny BROFAKTURA, który zyskał już liczne nagrody i tytuły przyznane przez znawców branży gastronomicznej i turystycznej. Mówiąc o nagrodach i tytułach nie możemy zapomnieć o tym, że m.in. po raz kolejny Sieć Sklepów TOPAZ zdobyła tytuł „Marketu Roku 2015”, a nasz szef Zbigniew Paczóski został Laureatem „Złotego Orzecha” za konsekwencję w działaniu na rzecz polskiego handlu. Podsumowując: rok 2015 upłynął pod znakiem inwestycji. Inwestycji w wszechstronny rozwój firmy. W tym wyraźnej inwestycji w kapitał ludzki TOPAZU. Wszystkie te działania budują naszą siłę. Taki jest również kierunek na 2016 rok.


12.jpgTeresa Mroczek-Krupa,
Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu,
Südzucker Polska


Rok 2015 był bardzo udany dla marki Cukier Królewski. W ciągu tych kilkunastu miesięcy m.in. powiększyliśmy naszą ofertę i już na początku roku do sklepów trafiła pierwsza z naszych nowości – cukier biały kryształ gruby w opakowaniu z okienkiem 500 g – najwyższej jakości produkt do dekoracji, którego kryształki są większe od tradycyjnego cukru, dlatego jest bardziej odporny na obróbkę termiczną.

Zarówno kryształ gruby, jak i dwie pozostałe nowości 2015 roku – cukier trzcinowy 500 g oraz cukier trzcinowy w opakowaniu z okienkiem 400 g – zamknęliśmy w innowacyjne opakowania – szczelne, foliowe, pomagające zachować najwyższą jakość cukru. Warto również wspomnieć, że produkty w torebkach z okienkiem, umożliwiają zobaczenie cukru już w sklepie, a dodatkowo posiadają samoprzylepną etykietę, która zabezpieczy brzeg po otwarciu.

Wielkim sukcesem okazała się też letnia akcja, podczas której polskie wybrzeże przemierzał lemonbus Cukru Królewskiego. Celem ambientu było dzielenie się słodkim orzeźwieniem, czyli lemoniadą na bazie cukru trzcinowego. Lemonbus odwiedził ponad 40 miast i miasteczek, w których rozdaliśmy blisko 45 000 lemoniad. Jako ciekawostkę dodam, że do przygotowania lemoniad zużyliśmy: ponad 8 000 litrów wody źródlanej, około 400 kg lodu, miętę z ponad 300 doniczek, około 450 kg cukru trzcinowego i aż 1,5 tony cytryn.

Z kolei przed Bożym Narodzeniem w czterech wybranych przez internautów miastach pojawił się gofrobus! To już trzecia zima, podczas której w zamian za życzliwość, czyli tzw. „Słodkie gesty” częstowaliśmy wszystkich chętnych goframi oprószonymi cukrem pudrem.


6.jpgJagoda Ćwik, Specjalista ds. Marketingu, Gold Drop

Rok 2015 w firmie Gold Drop upłynął pod znakiem zmian i unowocześnień. Firma stale się rozwija starając się dopasować ofertę do aktualnych wymagań rynkowych, jak również oczekiwań konsumentów.

W I połowie ubiegłego roku poszerzyliśmy nasze portfolio produktowe o szare, hypoalergiczne mydło pod marką Attis, które nie podrażnia skóry, nie zawiera sztucznych barwników. Zmodyfikowaliśmy również nasz produkt do pielęgnacji mebli w spray’u Gold Wax Antistatic, dopasowując recepturę do obecnych wymogów rynkowych i oczekiwań konsumenta.

Na drugą połowę 2015 roku przypadło kilka premier nowości asortymentowych, takich jak płyn uniwersalny Floor na bazie mydła w trzech wersjach zapachowych, płyn uniwersalny Floor z silikonem o zapachu kwiatu wiśni oraz specjalistyczny płyn z dodatkiem silikonu do glazury, terakoty, gresu i PCV pod tą samą marką.

Mamy w planach wprowadzenia kolejnych nowości, których premiera przypadnie już na rok 2016. Zarówno firma, jak i poszczególne produkty otrzymały wyróżnienia, z których jesteśmy szczególnie dumni, m.in. wyróżnienie „Gepard Biznesu 2014” otrzymane od Instytutu Nowoczesnego Biznesu i Magazynu Przedsiębiorców „Europejska Firma”, „Lider Dobroczynności 2014” od czytelników i redakcji Dziennika Polskiego, „Diamentowe wyróżnienie” przyznawane przez Rzetelną Firmę. Prezes Stanisław Gągała został odznaczony Krzyżem Małopolski. Doceniono również nasze produkty do szyb marki Window Plus oraz krochmal Ługa. Wszystkie te dowody uznania są dla nas niezmiernie ważne ponieważ udowadniają, że podążamy we właściwym kierunku.


1.jpgBogusław Miszczuk, Prezes Zarządu, SOKOŁÓW S.A.

Rok 2015 był dla Grupy Sokołów S.A. rokiem szczególnym, ale też pełnym wyzwań. Obchodziliśmy dwa ważne Jubileusze – 40-lecie istnienia Oddziału w Sokołowie Podlaskim oraz 15-lecie powstania Grupy Sokołów S.A. Zakład w Sokołowie Podlaskim to jeden z najnowocześniejszych zakładów mięsnych w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej.

Był to rok ciągłej walki i podejmowania trudnych decyzji. Jak wszystkie firmy w branży, ucierpieliśmy na embargu i ASF.

Dzięki wielkiemu zaangażowaniu menadżerów i pracowników Grupy Sokołów S.A. zwiększyliśmy sprzedaż o 4%. Wzrost produkcji przełożył się wprost na prawie 100 nowych etatów w Grupie. Zdobyliśmy także kilka nowych rynków eksportowych. Innowacyjność i dynamika naszej firmy zaowocowała rozwojem snacków na rynku skandynawskim, gdzie bardzo dynamicznie rozwija się sprzedaż naszych salamitek.

Z sukcesem realizujemy projekty „Uczta Qulinarna – wołowina z Sokołowa”, i „Naturrino”. Jesteśmy parterem społecznej akcji „Menu dla diabetyka – mięsa i wędliny w diecie cukrzycowej”. Wspólnie z Koalicją na rzecz Walki z Cukrzycą wyedukowaliśmy setki Polaków, uczyliśmy ich jak przygotowywać zbilansowane i zdrowe posiłki.

Za sukces Grupy Sokołów S.A. uważamy także rosnące spożycie wołowiny w Polsce. To głównie dzięki naszym działaniom – szeroko zakrojonej akcji edukacyjno-promocyjnej Polacy zobaczyli, że wołowina jest nie tylko dobra i zdrowa, ale także może być łatwa w przygotowaniu.

Mamy także ciekawe, innowacyjne plany na rok 2016. Na pewno zaskoczymy nowościami, będziemy inwestować i wdrażać rozwojowe inwestycje ukierunkowane na tworzenie nowych miejsc pracy i wprowadzanie na rynek oryginalnych produktów.


2.jpgEvangelos Evangelou, Prezes „HERBAPOL-LUBLIN” S.A.

„Trzeba mieć zamiłowanie do tego, co się robi. Później to przechodzi w pasję, lata lecą i doświadczenie się zbiera” – tak o swojej pracy mówi jeden ze zbieraczy ziół współpracujący z Herbapol-Lublin. To jest właśnie wizytówka i tajemnica sukcesu naszej marki.

W ciągu 67 lat firma zdobyła i ugruntowała silną pozycję lidera w kategorii syropów owocowych, herbat zielonych, ziołowych i czerwonych oraz została wiceliderem w kategorii herbat owocowych.

Dzięki umiejętnemu łączeniu tradycji z nowoczesnością, marka Herbapol cieszy się niezmiennie zaufaniem czterech pokoleń konsumentów doceniających naturalność, smak oraz wysoką jakość oferowanych produktów. Wyróżnia nas również unikalny system pozyskiwania surowców, poprzez własne punkty skupu, który wspiera naturalne uprawy ziół w Polsce i jest gwarancją wysokiej jakości oraz niepowtarzalnego smaku naszych produktów.

Działania jakie podejmowaliśmy w 2015 roku skupiały się przede wszystkim na umacnianiu pozycji rynkowej Herbapolu. Przełomowym momentem było dla nas wprowadzenie na rynek dżemów, konfitur oraz powideł produkowanych ze specjalnych odmianowych owoców, które pochodzą z najlepszych lokalnych upraw zaufanych dostawców z regionu Lubelszczyzny. Nowa platforma komunikacji „Przyjemność. Masz to w naturze” podkreślała walory naturalnego smaku produktów oraz kryjącą się za nimi przyjemność. Koncentracja na aspektach przyjemnościowych w komunikacji stworzyła z marki Herbapol nie tylko markę zdrową i ekspercką, ale również apetyczną i niezwykle smakowitą.


3.jpgGrzegorz Kapusta, Wiceprezes Zarządu, Spółdzielnia Mleczarska Ryki

Rok 2015 był dla Spółdzielni Mleczarskiej Ryki pracowity i pełen sukcesów. Ukończyliśmy dwie kluczowe inwestycje. W styczniu uruchomiliśmy ekologiczną, membranową oczyszczalnię ścieków, najnowocześniejszą w naszej branży. Realizacja ta została doceniona podczas XIII Forum Spółdzielczości Mleczarskiej w Augustowie, gdzie SM Ryki otrzymała nagrodę w kategorii Mleczarskie Działanie na Rzecz Ochrony Środowiska. Drugim kluczowym przedsięwzięciem było uruchomienie nowoczesnej linii do konfekcjonowania sera, co przyczyniło się do rezygnacji z usług firm zewnętrznych.

W roku 2015 poszerzyliśmy kanał dystrybucji wprowadzając ser Rycki Edam do sklepów dyskontowych.

Nasz nowy produkt to Rycki Maasdam, który oprócz bardzo dobrej sprzedaży (powyżej 100 t w listopadzie i grudniu 2015 r.) został nagrodzony podczas XXIV Targów Mleczarskich Mleko-Expo 2015. Tam otrzymaliśmy również statuetkę dla najlepszych spółdzielni mleczarskich w 2014 roku. Podczas targów Polagra Food zdobyliśmy także tytuł Polskiego Producenta Żywności 2015.

Nasza innowacyjność oraz etyczne standardy pracy zaowocowały nagrodami dla wyróżniających się przedsiębiorstw: tytułem „Lubelski Orzeł Biznesu 2014”, „Złoty Paragon – Nagroda Kupców Polskich” oraz „Lider Spółdzielczości 2015”.

Mimo utrzymującej się trudnej sytuacji na rynku globalnym oraz obowiązującego embargo na terenie Federacji Rosyjskiej, rok 2015 był udany dla SM Ryki. Osiągnęliśmy przyrost sprzedaży serów o 1000 t w skali roku, co jest ogromnym sukcesem we wspomnianych wyżej warunkach.


4.jpgIzabela Jaskólska, Dyrektor Marketingu, Kupiec

Rok 2015 był dla naszej firmy bardzo udany. Na sukces złożyło się wiele czynników, zarówno zewnętrznych, jak i tych, wynikających z dokładnie przemyślanych działań marketingowych i sprzedażowych. Produkty marki Kupiec idealnie wpisują się we wciąż rosnący trend i modę na mądre, zbilansowane posiłki. Miarą naszego sukcesu w 2015 jest przyznanie marce Kupiec tytułu Created in Poland Superbrands 2015/16. Oznacza to, że Kupiec jest jedną z najsilniejszych marek na polskim rynku, nieustannie się rozwija i zyskuje zaufanie konsumentów.

W związku z rozwojem zainteresowania produktami naturalnymi rozszerzyliśmy naszą ofertę o nowe produkty, takie jak ciecierzyca, siemię lniane, soczewica zielona, czy kasza owsiana. Dla osób chcących wrócić do smaków sprzed lat przygotowaliśmy pęczak, natomiast dla poszukujących nowych doznań kulinarnych stworzyliśmy kaszę gryczaną niepaloną.

Na większe zainteresowanie naszą marką przełożyła się również promocja konsumencka – loteria, angażująca klientów w zakupy produktów Kupiec. Akcja promowała zdrowy tryb życia i zbilansowaną dietę. Inwestycja w loterię przełożyła się nie tylko na obroty finansowe naszej firmy, lecz także na wzrost świadomości marki Kupiec.

Od września 2015 r. ruszyła też akcja „Zdrowe nie trudne” zainspirowana nowelizacją ustawy o żywieniu w szkołach. Razem z gronem ekspertów przygotowaliśmy dla uczniów najmłodszych klas szkół podstawowych, ich rodziców i nauczycieli szereg materiałów dydaktycznych, gier, przepisów kulinarnych oraz liczne nagrody. Chcemy pokazać najmłodszym, że zdrowe posiłki mogą być naprawdę smaczne. Z hasłem „Zdrowe nie trudne” i pełni energii wkroczyliśmy w 2016 rok.


Czesław Wojciech Szczepaniak, Prezes Zarządu, Browar Namysłów

Rok 2015 był wyjątkowym rokiem dla Browaru Namysłów. Wszystko zaczęło się w ostatnim kwartale roku 2014, kiedy to uruchomiony został drugi zakład produkcyjny – browar w Braniewie. W tym samym czasie na rynek wprowadziliśmy kolejną markę regionalną – Braniewo. Jest to typowy lager o zawartości alkoholu 5,8% objętościowych. Piwo to warzone jest na wodzie oligoceńskiej z własnych ujęć browaru. Dostępne jest w butelce zwrotnej 500 ml, butelce bezzwrotnej 500 ml oraz puszce 500 ml. Sukces, jaki odniosła marka, potwierdził nasze wysokie kompetencje w warzeniu piwa, czego efektem jest wysoki popyt na nasze produkty, i pozwolił wprowadzić na rynek nowe piwo – Braniewo chmielone na zimno. Podobnie jak wariant podstawowy, warzone jest na bazie wody oligoceńskiej. Jednak w trakcie procesu, oprócz trzech standardowych chmieleń, chmielimy je po raz czwarty na zimno. Ten zabieg pozwala uwydatnić chmielowy aromat, tak bardzo pożądany przez konsumentów, przy jednoczesnym nie zwiększaniu uczucia goryczki. Braniewo chmielone na zimno dostępne jest w butelce zwrotnej 500 ml oraz butelce bezzwrotnej 500 ml. Rok 2015 utwierdził nas również w przekonaniu, że sukces zależy przede wszystkim od jakości piwa – nasza flagowa marka, Namysłów Pils, została odznaczona złotem podczas profesjonalnego konkursu piw Golden Beer Poland 2015. Namysłów Pils zdobył złoty medal w kategorii piw jasnych lagerów – pełnych deklasując jednocześnie 32 konkurentów. Podczas tego samego konkursu srebrem w kategorii piw jasnych lekkich odznaczony zostało Zamkowe jasne pełne.

tagi: podsumowanie roku FMCG , 2015 ,