Akademia Smaku realizowana jest od 2013 roku. - Popularność poprzednich edycji Akademii Smaku zainspirowała nas do stworzenia kolejnej jej odsłony. Tegoroczna edycja to ogromny, długofalowy projekt wykorzystujący synergię wielu mediów. Dzięki atrakcyjnej konwencji, zaangażowaniu kulinarnych ekspertów i znanych, lubianych twarzy, będzie edukował i angażował odbiorców. To pierwsza w Polsce Akademia online, która doczekała się również wersji telewizyjnej. Jesteśmy przekonani, ze nowa Akademia Smaku zainspiruje miliony Polaków do spełniania swoich kulinarnych fantazji… razem z marką Bosch – komentuje Hanna Stajuda-Ratajczak, Brand Marketing Director, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o. o.
Synergia mediówAkademia Smaku realizowana będzie wielokanałowo. – Połączenie działań online oraz offline, również w TV, zapewnia szerokie dotarcie do zróżnicowanej wiekowo grupy docelowej. W skład projektu wchodzą kulinarne wideowarsztaty, konkursy dla konsumentów, spotkania kulinarne w Centrum Domowych Inspiracji, e-magazyny, serwis
www.akademiasmaku.pl, serial telewizyjny oraz wydana na zakończenie projektu książka kucharska – Tomasz Michalik, Business Development Director z Agencji INSIGNIA. Akademia zostanie wsparta silną kampanią w telewizji oraz w internecie.
https://www.youtube.com/watch?v=hVX5t9LZ2YkMocne zaangażowanie blogosfery- Uczestnikami poprzednich edycji Akademii Smaku byli blogerzy. Tym razem postanowiliśmy postawić ich nie w roli uczniów, a nauczycieli, którzy będą dzielić się swoją wiedzą i w kreatywny sposób podejmować kulinarne wyzwania. Piotrek z Kocham gotować i Tomek z Zajadam.pl będą promować Akademię także na swoich blogach, których łączny zasięg wynosi ponad milion unikalnych użytkowników miesięcznie – komentuje Anna Drozdowska, Head of Communication, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o. o.
https://www.youtube.com/watch?v=SbU3BJH1ajQhttps://www.youtube.com/watch?v=G1oT8IoQ1C4 Kulinarny serialNowością w Akademii Smaku jest silna obecność w telewizji. Utrzymany w zabawnej konwencji serial telewizyjny według autorskiego scenariusza, w którym weźmie udział Katarzyna Glinka znana m.in. z „Barw Szczęścia” oraz Tomasz Jakubiak, jeden z czołowych ekspertów kulinarnych, będzie zachęcał telewidzów do odwiedzenia serwisu
www.akademiasmaku.pl, gdzie znajdą wszystkie warsztaty online. Dwanaście odcinków miniserialu zostanie wyemitowanych od 8 stycznia w każdy piątek o godz. 19:55 i poniedziałek o 10:50 w TVP2. Dodatkowo spoty pojawią się w stacjach ogólnopolskich i tematycznych. Projekt będzie wsparty silną kampanią telewizyjną, w ramach której emitowane będą dwa 30-sekundowe spoty.
http://akademiasmaku.pl/serial/odcinek-1,1 Kulinarne vademecumEksperci Akademii przeprowadzą 10 kulinarnych wideowarsztatów, w ramach których przedstawią kompleksowo takie kulinarne obszary, jak np. makarony, jajka, mąka, zupy czy pieczywo. Zasada jest prosta: szef kuchni - Tomasz Jakubiak, przedstawia Katarzynie Glince temat w sposób klasyczny, a blogerzy podchodzą do wyzwania niestandardowo. Każdy z warsztatów zwieńczony będzie konkursem dla internautów. Autorskie przepisy uczestników konkursu oceniać będzie Kolegium Redakcyjne i autorzy najlepszych przepisów wezmą udział w warsztatach kulinarnych w Centrum Domowych Inspiracji, gdzie, wraz z ekspertami oraz gwiazdą, będą mogli nauczyć się nowych technik i sposobów na przygotowanie fantastycznych dań. Kulinarnym podsumowaniem całego miesiąca będzie e-magazyn. Centrum kampanii będzie stanowić serwis
www.akademiasmaku.pl. Organizatorzy planują w ramach projektu wiele atrakcji.
Projekt wzmocnią także działania w internecie - zasięgowa kampania w portalach kulinarnych, wsparta działaniami redakcyjnymi, kampania w sieci Google GDN oraz na Facebooku. Materiały video dostępne będą na YouTube oraz m.in. w playerach gazety.pl.
Za pomysł, opracowanie strategii projektu, jego nadzór kreatywny oraz kompleksową obsługę odpowiada agencja INSIGNIA. Agencja jest także pomysłodawcą serialu, zrealizowanego przez TVP. Za opracowanie scenariuszy i produkcję odpowiada OMD i TVP.