Całkowita wielkość sprzedaży wzrosła o 314 tys. hl w porównaniu z zeszłym rokiem, osiągając 6,1 mln hl piwa. Wzrost wynika głównie z wyższej sprzedaży marki premium Żywiec, marki segmentu podstawowego (mainstream) Warka oraz marki regionalnej Specjal. Sprzedaż netto wzrosła o 135 mln PLN w porównaniu z zeszłym rokiem i wyniosła 1 844 mln PLN. Wzrost (o 7,9%) jest spowodowany przede wszystkim wyższym wolumenem sprzedaży oraz podwyżką cen naszych produktów wprowadzoną w maju 2008 r.Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy wyniósł 277 mln PLN i osiągnął wartość o 20 mln PLN niższą niż w zeszłym roku na skutek bardzo znacznego wzrostu cen surowców i opakowań oraz wyższych kosztów osobowych i energii. Ponieważ podwyżka cen produktów Grupy Żywiec nastąpiła dopiero w maju, dodatkowe przychody w pierwszym półroczu nie zrównoważyły w pełni wyższych kosztów surowców.
Skonsolidowany zysk netto osiągnął wartość 209 mln PLN - o 18,6 mln PLN niższą niż w zeszłym roku, głównie ze względu na niższy zysk z działalności operacyjnej i wyższe koszty finansowe. Skonsolidowany zysk netto został częściowo zrównoważony przez niższy podatek dochodowy od osób prawnych CIT ze względu na niższy zysk przed opodatkowaniem.
Pierwsza połowa roku 2008 - to wzrost sprzedaży powyżej rynku. Grupa Żywiec zanotowała wzrost sprzedaży krajowej o 5,2%, a cały rynek piwa w Polsce wzrósł o 3,8%.
tagi: Grupa Żywiec ,
Wojna cenowa między największymi na rynku dyskontami jest...
Żabka oficjalnie otworzyła nowoczesne centrum logistyczne w...
Jak wynika z najnowszego raportu firmy technologicznej...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...