Wiadomości

Wzrost sprzedaży POWYŻEJ RYNKU Grupy Żywiec

Piątek, 29 sierpnia 2008
Zarząd Grupy Żywiec S.A. przedstawił skonsolidowane sprawozdanie finansowe Grupy Żywiec S.A. za pierwsze półrocze 2008 roku. Komentarz do skonsolidowanego sprawozdania finansowego Grupy Żywiec za pierwsze półrocze 2008 roku Porównanie z pierwszym półroczem 2007 roku:

 

Całkowita wielkość sprzedaży wzrosła o 314 tys. hl w porównaniu z zeszłym rokiem, osiągając 6,1 mln hl piwa. Wzrost wynika głównie z wyższej sprzedaży marki premium Żywiec, marki segmentu podstawowego (mainstream) Warka oraz marki regionalnej Specjal. Sprzedaż netto wzrosła o 135 mln PLN w porównaniu z zeszłym rokiem i wyniosła 1 844 mln PLN. Wzrost (o 7,9%) jest spowodowany przede wszystkim wyższym wolumenem sprzedaży oraz podwyżką cen naszych produktów wprowadzoną w maju 2008 r.Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy wyniósł 277 mln PLN i osiągnął wartość o 20 mln PLN niższą niż w zeszłym roku na skutek bardzo znacznego wzrostu cen surowców i opakowań oraz wyższych kosztów osobowych i energii. Ponieważ podwyżka cen produktów Grupy Żywiec nastąpiła dopiero w maju, dodatkowe przychody w pierwszym półroczu nie zrównoważyły w pełni wyższych kosztów surowców.

 

Skonsolidowany zysk netto osiągnął wartość 209 mln PLN - o 18,6 mln PLN niższą niż w zeszłym roku, głównie ze względu na niższy zysk z działalności operacyjnej i wyższe koszty finansowe. Skonsolidowany zysk netto został częściowo zrównoważony przez niższy podatek dochodowy od osób prawnych CIT ze względu na niższy zysk przed opodatkowaniem.

 

Pierwsza połowa roku 2008 - to wzrost sprzedaży powyżej rynku. Grupa Żywiec zanotowała wzrost sprzedaży krajowej o 5,2%, a cały rynek piwa w Polsce wzrósł o 3,8%.

tagi: Grupa Żywiec ,