Transakcja zostanie sfinalizowana pod warunkiem i w momencie wydania stosownej zgody przez UOKiK. Do momentu zakończenia transakcji obydwie Spółki działają na dotychczasowych zasadach i warunkach jako niezależne podmioty.
Dla Roberta Niewiadomskiego, Prezesa Zarządu Agros Nova przejęcie Kotlina i Elbro jest milowym krokiem w urzeczywistnianiu przyjętej strategii rozwoju zarządzanej przez niego Spółki. Świadczy o konsekwencji i determinacji Zarządu Agros Nova w budowaniu jej pozycji na polskim rynku spożywczym. Potwierdzają ją również działania podejmowane praz Agros Nova w ostatnich latach: wykupienie udziałów od inwestorów finansowych (luty 2007 r.), uruchomienie nowoczesnego centrum dystrybucyjnego w Tymienicach i wejście na rynek dań gotowych (kwiecień 2007) oraz produktów mrożonych (jesień br.). Prezes Robert Niewiadomski deklaruje, że Agros Nova zamierza utrzymać Kotlin i Elbro jako samodzielne spółki - córki, z odrębnymi strukturami zarządczymi.
- „Jestem przekonany, że wejście KOTLINA i ELBRO do grupy Agros Nova otwiera nowy rozdział zarówno w rozwoju tych podmiotów, jak też budowaniu grupy kapitałowej Agros Nova" -dodaje Robert Niewiadomski.
KOTLIN Sp. z o.o. został zakupiony przez Orklę w 1997 r. Ma w swoim portfelu dwie marki: Kotlin i Sorella. Sorella jest marką produktów dżemowych. Pod marką Kotlin firma produkuje i sprzedaje kechupy, koncentraty pomidorowe, sosy i dania gotowe oraz warzywa konserwowe. ELBRO Sp. z o.o., należąca do ORKLI od 2004 r., pod własną marką sprzedaje kluski i pierogi. Obydwie firmy zatrudniają 218 osób, a ich przychody w 2007 r. wyniosły ok. 114 mln zł.
AGROS NOVA Sp. z o.o. jest czołowym producentem żywności, jednym z największych przetwórców owoców i warzyw w Polsce. Dynamicznie rozwija się w oparciu o trzy biznesowe filary: soków, nektarów i napojów niegazowanych, przetworów tradycyjnych i potraw gotowych. Jest na podium, jeśli chodzi o udziały rynkowe w każdym z tych segmentów. Do Agros Nova należą znane marki: ŁOWICZ, FORTUNA, GARDEN, PYSIO, TARCZYN, DRWITT, KRAKUS. Firma posiada trzy nowoczesne zakłady produkcyjne (Łowicz, Tymienice, KZPOW Włocławek - spółka zależna) i centrum logistyczne oraz wysoko rozwinięte zaplecze technologiczne - unikalne receptury i zaawansowane procesy przetwórcze. Zatrudnia 2 tys. osób. Ma w swojej ofercie ok. 170 produktów, które odpowiadają europejskim standardom. W 2007 r. uzyskała przychody w wysokości 843 mln zł. Właścicielem Agros Nova jest polska spółka SONDA SA, która w lutym 2007 r. wykupiła udziały inwestora finansowego (fundusze zarządzane przez Enterprise Investors). Agros Nova powstała 29 grudnia w wyniku fuzji spółek: Agros Fortuna Sp. z o.o. i Sonda SA.
ORKLA BRAND INTERENTIONAL składa się ze spółek SladCo oraz Krupskaya (Rosja), Orkla Foods Romania (Rumunia), Kotlin i Elbro (Polska), Felix Austria
(Austria oraz MTR Foods (Indie). Obroty Orkli Brands International osiągnęły 2,26 mld koron norweskich w 2007 przy zatrudnieniu 6.047 pracowników. Orkla Brands International jest częścią Orkla Brand - wiodącej firmy zarządzającej markami i produktami. W 2007 r. Orkla Brands uzyskała wynik operacyjny na poziomie 22,25 mld NOK i zatrudniała 15.000 pracowników.
Obsługę prawną transakcja ze strony Agros Nova prowadziła kancelaria Domański Zakrzewski Palinka - największa polska kancelaria prawnicza o międzynarodowym zasięgu, doradzająca wiodącym firmom, polskim i zagranicznym, w rozwiązywaniu nawet najbardziej skomplikowanych zagadnień prawno-biznesowych. Współpraca kancelarii DZP ze spółką Agros Nova (a wcześniej Sondą) sięga 2001 roku. Kancelaria doradzała, m.in. przy połączeniu spółki Sonda SA ze spółką Agros Fortuna Sp. z o.o., przeprowadzeniu analizy wpływu przystąpienia Polski do Unii Europejskiej na regulacje prawne mające znaczenie dla branży spożywczej, transakcji nabycia marki Dr Witt, innych projektach akwizycyjnych, doradztwie i reprezentacji w procesach sądowych. W lutym 2007 roku DZP było doradcą prawnym przy transakcji zakupu pakietu 60 proc. udziałów Agros Nova od funduszy zarządzanych przez Enterprise Investors. Kluczowymi prawnikami zaangażowanymi w doradztwo w ramach m. in. powyższych projektów byli: mec. Robert Niczyporuk, mec. Piotr Andrzejczak, mec. Janina Ligner-Żeromska oraz mec. Aleksandra Auleytner.
tagi: AgrosNova , kotlin , Orkla , Orcla , Elbro ,
Żabka Polska, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce zdobyła...
Prezes Zarządu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol Tadeusz...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...