Mariusz Borowiak objął funkcję nowego dyrektora generalnego najprężniej rozwijającego się koncernu spożywczego w Polsce - FoodCare sp. z o.o. - właściciela cieszących się ogromną popularnością w Polsce i na świecie marek: Black, Gellwe, Frugo, Fitella, 4Move, N-Gine, i Blow oraz największego w Europie Centralnej producenta marek własnych w kategoriach deserowych. Jako dyrektor generalny FoodCare sp. z o.o odpowiadał będzie między innymi za kreowanie i wdrażanie strategii rozwoju firmy zarówno w Polsce jak i na arenie międzynarodowej.
Borowiak to doświadczony manager z ponad 25 letnim doświadczeniem w zarządzaniu przedsiębiorstwami różnej wielkości. W 2014 roku został nagrodzony prestiżowym wyróżnieniem Manager Award 2014, przyznawanym wybitnym managerom przez kapitułę pod przewodnictwem prezesa Krajowej Izby Gospodarczej Andrzeja Arendarskiego.
- Nadszedł czas bym znalazł sobie godnego następcę. Obserwowałem dokonania Mariusza ponad sześć lat. Sprawdzałem, testowałem jak radzi sobie w różnych sytuacjach. To człowiek z ogromnym doświadczeniem i niezwykłą umiejętnością myślenia strategicznego, któremu ze spokojem mogę przekazać zarządzanie moją firmą. - podkreśla Wiesław Włodarski właściciel FoodCare sp.zo.o. - To kolejny etap również w moim życiu. Przez lata sam się rozwijałem. Najpierw zarządzałem jedną osobą, wraz z rozwojem firmy zespół się powiększał aż w pewnym momencie zarządzałem bezpośrednio sporą grupą osób odpowiadającą za ponad 1100 pracowników. Następnym etapem w moim rozwoju jest powołanie na najważniejsze stanowisko w firmie człowieka, który przejmie moje obowiązki. Chcę zarządzać jednym człowiekiem, a nie dwunastoma. – dodaje Włodarski.
Mariusz Borowiak jest absolwentem Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu. W latach 1990-1995 pełnił funkcję dyrektora zakupu w firmie Elektromis. W latach 1995-2002 był dyrektorem operacyjnym w spółce Jeronimo Martins Dystrybucja. Od roku 2002 pracował w Grupie Żywiec gdzie był dyrektorem ds. sprzedaży i dystrybucji a od października 2005 r. pełnił funkcję członka zarządu Grupy Żywiec. W latach 2012 – 2015 sprawował funkcję dyrektora zarządzającego Stock Polska Sp. z o.o. Za jego kadencji firma stała się największym producentem alkoholi w Polsce.
- Prawdziwym żywiołem Mariusza jest rynek. Potrafi przewidywać nadchodzące trendy i wie jak je z sukcesem wykorzystać. Dzięki wdrażaniu innowacji i tworzeniu nowych standardów rynkowych zarządzane przez niego firmy w krótkim czasie stawały się liderami swoich kategorii. To zaszczyt mieć takiego człowieka w swoich szeregach. Ogromnie cieszę się, że dołączył do naszego zespołu i w FoodCare będzie mógł jeszcze w większym stopniu rozwinąć swoje skrzydła. – podkreśla Wiesław Włodarski - Naszym celem na najbliższe 10 lat jest zrobienie z FoodCare globalnego koncernu. Jesteśmy już na dobrej drodze. W ciągu ostatnich 4 lat zwiększyliśmy sprzedaż eksportową średnio o ponad 50 % rocznie. Świadomie podejmujemy działania marketingowe celem tworzenia brandów, które odnoszą spektakularne sukcesy nie tylko w Polsce, ale również na rozwiniętych rynkach Europy, Azji, Australii czy Ameryki Północnej. Takim brandem jest chociażby marka BLACK. Zatrudnienie człowieka, który to rozumie, nie boi się wyzwań i ma wyczucie rynku to podstawa dalszego rozwoju. – dodaje właściciel koncernu.
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.