- Kontynuując pozytywny trend z pierwszej połowy roku, w trzecim kwartale 2015r. Grupa Żywiec zwiększyła sprzedaż oraz udziały rynkowe. Jest to wynik połączenia korzystnych czynników zewnętrznych (sprzyjająca pogoda w sezonie oraz powrót do współpracy z jedną z sieci handlowych) oraz wdrażanej strategii. Mimo, że rynek pozostaje bardzo konkurencyjny i wrażliwy cenowo, udało nam się zwiększyć przychody i zyski poprzez wzmocnienie marek, ale także poprawę naszej bazy kosztowej. - mówi Guillaume Duverdier, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A. –
W kolejnych miesiącach będziemy koncentrować się na inwestycjach w marki, atrakcyjną ofertę dla klientów i konsumentów oraz na dostosowaniu naszego modelu biznesowego do sytuacji na rynku – dodał Duverdier.
Rynek piwaChociaż pełne dane dotyczące całego rynku nie są jeszcze dostępne, szacujemy, że w ciągu dziewięciu miesięcy 2015 roku sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o 1%. Rynek pozostaje jednak pod wpływem presji promocyjnej, czego rezultatem jest dalszy spadek średniej ceny piwa.
Rozwój portfolio produktów Po udanym wdrożeniu nowego wariantu Warki Radler czarna porzeczka z limonką, wprowadzeniu cydru Strongbow i powrotu na rynek legendarnego EB, w trzecim kwartale 2015r. firma dalej rozwijała swoją ofertę:
- budując na dotychczasowym sukcesie wariantów Żywca (Bock, Marcowe, Białe, APA, Porter), i kontynuując rozwój w segmencie premium, Grupa Żywiec zdecydowała się wprowadzić na rynek kolejny wariant wybrany w głosowaniu konsumentów - Żywiec Saison. Obecnie co czwarta złotówka wydawana na piwne specjalności jest wydawana na warianty Żywca. Flagowa marka Żywiec również umacnia swoją wartość, co znajduje odzwierciedlenie we wzroście sprzedaży i udziałów rynkowych;
- oferta marki Desperados została wzbogacona o wariant Desperados Nocturno z mezcalem i rumem;
- odpowiadając na rosnące zainteresowanie konsumentów markami regionalnymi Grupa Żywiec wprowadziła nowy wariant Specjala – Specjal Niefiltrowany z rokitnikiem. Firma wprowadziła także Brackie Pils - regionalną propozycję dla południowo-zachodniej Polski;
- Grupa Żywiec wzmocniła również marki z segmentu mainstream: Warka została sponsorem Ligi Europy UEFA. Tatra wspierana była intensywną kampanią reklamową oraz efektywną aktywacją konsumencką „Miliony Piw są w Tatrach”.
Koncentracja na kluczowych obszarach biznesu Grupa Żywiec S.A. konsekwentnie wdraża strategię ukierunkowaną na poprawie konkurencyjności poprzez skupienie na kluczowych obszarach działalności, budowaniu silnych marek i efektywności kosztowej. W ramach tej strategii firma nawiązała partnerstwo z Grupą Orbico w zakresie rozwoju spółki Distribev. W ostatnim czasie GŻ zdecydowała także o pełnym wydzieleniu na zewnątrz usług transportowych, czego rezultatem była decyzja o likwidacji Trans Trade Żywiec. Obniżona została również baza kosztów stałych.
W kolejnych miesiącach Grupa Żywiec będzie się dalej koncentrować na wzmacnianiu marek, zapewnieniu atrakcyjnej oferty na dalszą część roku, jednocześnie kontynuując dostosowanie sposobów działania do sytuacji rynkowej.