Polska Izba Handlu krytyczna wobec podatku obrotowego dla sklepów
Środa, 28 października 2015
Przedstawiciele Polskiej Izby Handlu prezes Waldemar Nowakowski i dyrektor Maciej Ptaszyński odbyli dzisiaj spotkanie w Biurze Dialogu i Inicjatyw Obywatelskich Kancelarii Prezydenta RP.
Wśród tematów spotkania poruszono m.in. problematykę planowanego podatku obrotowego dla sieci handlowych. Wg. Polskiej Izby Handlu podatek ten nie może obejmować systemów franczyzowych: zarówno franczyzodawców jak i franczyzobiorców. Jedynym kryterium ewentualnego opodatkowania sieci handlowych mogłoby być kryterium realizacji określonego progu obrotów przez konkretny podmiot (czyli jeden numer NIP).
Polska Izba Handlu podczas spotkania przedstawiła stanowisko, że jeśli podatek obejmie franczyzę doprowadzi to do utraty dorobku integracji polskiego handlu i zaszkodzi handlowi nowoczesnemu z tradycjami. To właśnie franczyza jest odpowiedzią małego i średniego handlu na siłę dyskontów – zrzeszając się mniejsze sklepy mają szanse konkurować z największymi. Tak właśnie wygląda współczesny handel tradycyjny – podatek obrotowy może uderzyć w ten segment rynku, który powinien chronić – komentuje Waldemar Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Handlu.
Polska Izba Handlu to organizacja zrzeszająca głównie MŚP z branży handlu.
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.