Kampanie i Promocje

Carlsberg Polska - Podróże butelki zwrotnej

Środa, 07 października 2015
Carlsberg Polska stworzył drugi animowany film edukacyjny w ramach kampanii społecznej „Weź mnie w obroty”, w którym przedstawiona jest rotacja butelki zwrotnej w naszym kraju i jej wpływ na środowisko. Film video jest już dostępny na kanale YouTube.
Film prezentuje cykl życia butelki na rynku od momentu, kiedy konsument sięga po piwo ze sklepowej półki aż do chwili, kiedy wraca ona do punktu handlowego. W cały cykl zaangażowanych jest wiele podmiotów i ludzi. W najnowszej animacji, Carlsberg Polska zwraca szczególną uwagę na fakt, iż cały  proces można powtarzać nawet 20 razy, dbając tym samym o środowisko dzięki zaoszczędzeniu surowców i energii  do produkcji nowych opakowań. W naszym kraju butelki rotują w rynku jedynie od 8 do 12 razy. Jak najczęstsze jej ponowne wykorzystanie jest ważne, ponieważ w Polsce krąży ich obecnie prawie 400 mln, a niemal co drugie piwo jest sprzedawane w butelce zwrotnej.
 
Głównym celem kampanii „Weź mnie w obroty”, prowadzonej od zeszłego roku przez Carlsberg Polska pod merytorycznym patronatem Fundacji Nasza Ziemia, jest zwiększanie świadomości Polaków i zachęcanie konsumentów i sprzedawców  do przyjęcia przyjaznej dla środowiska postawy wobec szklanych opakowań zwrotnych. W ramach kampanii, oprócz spotów i filmików, publikowane są zabawne komiksy o historiach butelek zwrotnych i organizowane są konkursy z nagrodami, m.in. torbami uszytymi przez pracownię społeczną ze zużytych bannerów firmowych. Ponadto, na stronie www jest mapa sklepów przyjaznych butelce zwrotnej, na której znajdują się punkty handlowe przyjmujące butelki bez konieczności okazywania paragonu. Do aktualizacji tej mapy organizatorzy kampanii zapraszają internautów i same sklepy.

Więcej informacji o kampanii i butelce zwrotnej na stronie www.wezmniewobroty.pl oraz filmie.


źródło: carlsbergpolska.pl


tagi: Carlsberg Polska , podróże butelki zwrotnej , film edukacyjny , kampania społeczna , weź mnie w obroty ,