Kampanie i Promocje

Gwiazdy znów promują drugie śniadanie!

Czwartek, 27 sierpnia 2015
Z początkiem września rusza jesienna odsłona kampanii edukacyjno-informacyjnej „Jem Drugie Śniadanie”. Gwiazdy: Andrzej Krzywy, Dominika Gwit, Dorota Chotecka, Ania Wyszkoni i Marek Kaliszuk ponownie będą namawiali Polaków do zabierania ze sobą z domu drugiego śniadania. Start kolejnego etapu kampanii, która rozpoczęła się w marcu 2015 roku, idealnie zbiega się z wcieleniem w życie nowelizacji ustawy, dotyczącej asortymentu sklepików szkolnych.
Według najnowszych, tegorocznych badań Instytutu Żywności i Żywienia, już ponad 22 procent uczniów szkół podstawowych i gimnazjów w Polsce, ma nadmierną masę ciała. Polskie dzieci należą także do najszybciej tyjących w całej Europie.

Winne są głównie dwa czynniki: brak ruchu i spożywanie zbyt dużej ilości wysokokalorycznych produktów. Wchodząca w życie ustawa ma pomóc w zatrzymaniu tych niepokojących trendów.

Ustawa reguluje prawidłowe wartości odżywcze produktów i ogranicza ilość zawartych w nich barwników, a także cukru i soli. Z półek sklepików szkolnych zniknąć mają m.in. ciastka, chipsy, słodkie napoje z dodatkiem syntetycznych barwników i cukru, napoje energetyzujące, potrawy instant i fast food. W szkolnym menu królować mają za to kanapki, sałatki, jogurty i kefiry, świeże soki owocowe i warzywne.

Czy nowelizacja ustawy ma szansę ograniczyć spożycie wysokokalorycznych produktów przez dzieci? Eksperci twierdzą, że tak, jednak  podkreślają, że pracę nad nawykami żywieniowymi naszych dzieci, należy rozpocząć w domach. 

- Nowelizacja ustawy na pewno daje punkt zaczepienia do właściwych zmian. Jednak warto zwrócić szczególną uwagę na nawyki żywieniowe, których dzieci uczą się w domu – mówi Martyna Hnatyszyn, psycholog, psychodietetyk, praktyk psychoedukacji oraz wsparcia w kształtowaniu nawyków prozdrowotnych. – Gdy dziecko codziennie w domu spożywa zdrowe, świeżo przygotowane posiłki, naturalnym dla niego są zasady prawidłowego żywienia – bez stałej obecności batonów, cukierków, słodkich napojów. To rodzice uczą dokonywania żywieniowych wyborów i kształtują w dzieciach nawyki związane z jedzeniem. Jeśli sami  nie przestrzegają zasad prawidłowego żywienia, nie mogą wymagać od swoich pociech rezygnacji z wysokokalorycznych dań i przekąsek. Będą wówczas niewiarygodni, a dzieci mogą doświadczać poczucia krzywdy i niesprawiedliwości.

To właśnie kreowanie zdrowych nawyków żywieniowych jest celem ogólnopolskiej Kampanii „Jem Drugie Śniadanie”. Zaangażowane w akcję gwiazdy – Andrzej Krzywy, Dorota Chotecka, Anna Wyszkoni, Dominika Gwit i Marek Kaliszuk – zgodnie przyznają, że drugie śniadanie, to dla nich ważny posiłek, który codziennie zabierają ze sobą do pracy. Pilnują także, aby ich dzieci regularnie go spożywały.

Celem kampanii „Jem Drugie Śniadanie” jest wyrobienie w Polakach, a zwłaszcza w dzieciach i młodzieży, dobrego nawyku jedzenia drugiego śniadania. Regularne jego spożywanie, a także zwracanie uwagi na to, co konkretnie wchodzi w jego skład, sprzyja dobrej kondycji psychicznej i fizycznej, zapobiega otyłości, a co za tym idzie wszelkim chorobom metabolicznym, układu krwionośnego oraz zaburzeniom gospodarki hormonalnej. Kampania „Jem Drugie Śniadanie” promuje również ideę noszenia ze sobą pojemników z drugim śniadaniem.

- Zabieranie ich do pracy i szkoły pozwala wykluczyć przypadkowość i nieregularność posiłków.  Podpowiadamy – zamiast kieszonkowego na coś do jedzenia – podarujmy dziecku przed rozpoczęciem szkoły pojemnik z drugim śniadaniem. Niech codziennie będzie w nim kanapka z pełnoziarnistego pieczywa, posmarowanego tłuszczem roślinnym wysokiej jakości, z dobrą wędliną, i warzywami. Do tego domowy sok w bidonie i owoc – mówi Aleksander Szałajko, starszy specjalista ds. komunikacji z Zakładów Tłuszczowych Bielmar, które są sponsorem akcji.  

Kampania „Jem Drugie Śniadanie” wspiera także program dożywiania dzieci „Pajacyk”. Dzięki sponsorowi akcji już we wrześniu ok. 15 tys. ciepłych posiłków trafi do najuboższych dzieci w szkołach na terenie całej Polski.

Organizatorzy Kampanii zapraszają wszystkich Polaków do świętowania Ogólnopolskiego Dnia Drugiego Śniadania, który ustanowiono na drugi poniedziałek września. W związku z tym, już 14 września 2015 roku, ambasadorzy kampanii odwiedzą szereg mediów m.in. : Dzień Dobry TVN, Radio Złote Przeboje, a także będą rozdawać kanapki na ulicach Warszawy.

Ten dzień uczci każdy, kto przygotuje sobie i zabierze z domu drugie śniadanie. To dobry moment, aby zacząć zwracać uwagę na to, co zjadamy między śniadaniem a obiadem i świadomie unikać niezdrowej, wysokokalorycznej, szybkiej przekąski.

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.jemdrugiesniadanie.pl .


tagi: Jem Drugie Śniadanie , Andrzej Krzywy , Dominika Gwit , Dorota Chotecka , Ania Wyszkoni , Marek Kaliszuk , kampania edukacyjno-informacyjna ,