Stock Spirits Group. Wyniki finansowe za okres sześciu miesięcy zakończony 30 czerwca 2015 r.
Czwartek, 20 sierpnia 2015
Stock Spirits Group PLC, wiodący producent wódek czystych i gatunkowych w Europie Środkowo-Wschodniej, opublikował wyniki finansowe za okres sześciu miesięcy zakończony 30 czerwca 2015 r.
KLUCZOWE DANE FINANSOWE
Przychody wyniosły 108 mln euro (I poł. 2014 r.: 137,7 mln euro)
Zysk operacyjny bez kosztów jednorazowych wyniósł 5,2 mln euro (I poł. 2014 r.: 23,2 mln euro)
Zysk netto wyniósł 0,2 mln euro (I poł. 2014 r.: 16,8 mln euro)
Podstawowy zysk na akcję wyniósł 0,0012 euro (I poł. 2014 r.: 0,084 euro)
Dywidenda zaliczkowa wyniosła 0,0125 euro na akcje zwykłą
EBITDA bez zdarzeń jednorazowych wyniosła 10,8 mln euro (I poł. 2014 r.: 28,6 mln euro)
KLUCZOWE INFORMACJE OPERACYJNE
Wolumen sprzedaży wyniósł 4,9 mln 9-litrowych skrzynek (I poł. 2014 r.: 6,8 mln)
Zaburzenie równowagi na polskim rynku (w wyniku podwyżki akcyzy w styczniu 2014 r.) spowodowało, że I kwartał był bardzo słaby, ale sytuacja znacznie poprawiła się w II kwartale
Koncentracja działań zarządu na zmianach sytuacji na rynku polskim oraz na sprzedaży produktów premium - nowe opakowania kluczowych marek oraz rozwój nowych produktów
Wyniki na pozostałych rynkach były zgodne z oczekiwaniami
W Polsce otwarto nowy magazyn, aby poprawić elastyczność i efektywność łańcucha dostaw
Dobry początek współpracy dystrybucyjnej z Beam Suntory w Chorwacji i Bośni
Kolejne sześć międzynarodowych nagród za wysoką jakość produktów Grupy
Chris Heath, Prezes Zarządu Stock Spirits Group: “Tak jak informowaliśmy przy okazji walnego zgromadzenia akcjonariuszy w maju, zakłócenia w łańcuchu dostaw oraz agresywna polityka cenowa naszych konkurentów w Polsce w wyniku podwyżki akcyzy w styczniu 2014 r. były powodem bardzo słabych wyników Grupy w pierwszym kwartale. W drugim kwartale sprzedaż w Polsce znacząco się poprawiła, aczkolwiek nie na tyle, aby zrównoważyć negatywny wpływ pierwszego kwartału. Wyniki na pozostałych rynkach były zgodne z naszymi oczekiwaniami. W rezultacie, tak jak się spodziewaliśmy, wyniki Grupy za pierwsze półrocze 2015 r. były rozczarowujące. Zgodnie z naszą strategia, naszym celem jest przede wszystkim wartość oraz marża, a nie dbanie o jak najwyższy udział rynkowy pod względem ilościowym. Dlatego też nadal koncentrujemy się na rozwoju nowych produktów, sprzedaży produktów lepszej jakości oraz efektywnym zarządzaniu siecią klientów. Choć ryzykiem dla naszej działalności jest dalsza agresywna polityka cenowa konkurencji oraz zmieniające się wzorce zachowań konsumentów, obecnie uważamy, że nasza całoroczna EBITDA wyniesie pomiędzy 60 mln a 68 mln euro.
Mając za sobą bardzo trudny okres, wykonaliśmy dużo pracy, aby Grupa była we właściwym miejscu pozwalającym jej skorzystać z szans jakie oferuje region Europy Środkowo-Wschodniej, oraz aby pozytywne trendy sprzedaży z drugiego kwartału zostały podtrzymane również w kwartale trzecim. Nadal z wiarą patrzymy w przyszłość i dlatego zarząd ma przyjemność ogłosić wypłatę dywidendy zaliczkowej na poziomie 0,0125 euro na akcję”.
Prezentacja wyników dla analityków odbędzie się dziś, tj. w czwartek 20 sierpnia, w Londynie o godzinie 10:00 czasu polskiego. Prezentacja będzie transmitowana w Internecie na stronie internetowej Spółki www.stockspirits.com , na której następnie zostanie zamieszczone nagranie.
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.