W tys. PLN (nazwa czeska wg IFRS) | W tys. PLN (nazwa czeska potoczna) | 1.1.2015 - 30.6.2015 | 1.1.2014 - 30.6.2014 | zmiana 2015/2014 | zmiana 2015/2014 (%) |
Sprzedaż produktów | Sprzedaż produktów | 510 545 | 459 364 | 51 181 | 11,1% |
Zysk brutto | Marża brutto | 209 214 | 167 118 | 42 096 | 25,2% |
Zysk operacyjny (EBIT) | Zysk operacyjny (EBIT) | 54 669 | 29 341 | 25 328 | 86,3% |
EBITDA | EBITDA | 91 523 | 62 507 | 29 016 | 46,4% |
Wszystkie wartości wynikowe skorygowane o pozycje jednorazowe.
„Na wynik za pierwsze półrocze wyraźnie odbija się akwizycja Grupy Radenska, tym niemniej gdyby wyłączyć ten wpływ to wyniki w pełni uzasadniają stwierdzenie, że Grupa Kofola nadal rośnie. Oczywiście bardzo cieszę z tego się, gdyż pozwala nam to myśleć o rozszerzeniu naszej działalności w nowych segmentach rynkowych, w których możemy zaoferować kompleksowe portfolio napojów najwyższej jakości”, komentuje wyniki Jannis Samaras, dyrektor generalny Grupy Kofola.
Takie zamiary potwierdzają również ostatnie posunięcia firmy, która jest coraz bardziej aktywna w segmencie gastronomicznym. Z sukcesem rozwija się nawiązana w listopadzie 2014 r. współpraca z rodzinną firmą napojową Rauch dla której Kofola stała się wyłącznym dystrybutorem napojów. Po istotnym poszerzeniu asortymentu napojów oferowanych dla restauracji, Kofola rozszerza działalność w segmencie restauracji szybkiej obsługi.
W ostatni wtorek Kofola otworzyła w Pradze przy ul. Jindřišská pierwszą restaurację o nazwie NAGRILU, która po barach z świeżymi sokami UGO i barach sałatkowych zaznacza obecność Kofola w tym segmencie.
Nadal niezaspokojony pozostaje apetyt akwizycyjny. Po marcowej akwizycji słoweńskiej marki wód mineralnych Radenska, która przeszła wszelkie oczekiwania pod względem potęgi marki i potencjału dalszego rozwoju w tym rejonie, w czerwcu przedstawiciele grupy podpisali kolejną umowę. Za jej pośrednictwem Kofola uzyska 40% udziałów w drugim największym producencie napojów bezalkoholowych na Słowacji, spółce WAD Group, słynącej przede wszystkim z marek wody mineralnych: Budiš, Zlatá studňa, Gemerka, Fatra czy napojami typu cola: Šofolka. Jednak do sfinalizowania transakcji konieczne jest jeszcze spełnienie wszystkie warunków zawieszających występujących standardowo w takiego rodzaju transakcjach.