Wiadomości

Wędliny Henryk Kania – wzrost nabywców o 46%

Wtorek, 09 czerwca 2015
Wzrost penetracji rynku we wszystkich kluczowych segmentach wędlin paczkowanych
Jak wynika z najnowszych badań Instytutu Badania Opinii GfK Polonia, w pierwszym kwartale 2015 roku wędliny sprzedawane pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro nabyło około 3,9 miliona gospodarstw domowych . Oznacza to, że trafiły one do prawie 29% polskich rodzin, co w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego daje wzrost o 46% w kategorii wędlin ogółem. W samym segmencie wędlin paczkowanych produkty z Pszczyny trafiły do niemal 24% polskich domów, co stanowi 58% wzrost w porównaniu do pierwszego kwartału 2014 roku.

Wzrost penetracji rynku, czyli procentu gospodarstw domowych, które zakupiły produkty konfekcjonowane pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro przynajmniej raz w badanym okresie, jest widoczny w każdym kluczowym segmencie wędlin paczkowanych. W pierwszym kwartale 2015 roku wskaźnik penetracji rynku dla kabanosów paczkowanych pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro wzrósł o 62% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.  W przypadku szynek paczkowanych dynamika wzrostu wyniosła 39%, a penetracja kiełbas tradycyjnych paczkowanych w badanym okresie wzrosła o 27%. Silna pozycja produktów pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro świadczy o ich wysokiej jakości, która znalazła odzwierciedlenie w wyborach klientów.
wq1.jpg

„Obserwowany od dłuższego czasu rosnący trend sprzedaży naszych wyrobów jest dowodem na wzrost świadomości konsumentów oraz siłę marki ZM Henryk Kania. Zyskała ona sympatię nabywców dzięki szerokiej ofercie produktów charakteryzujących się doskonałą jakością, smakiem, świeżością oraz przystępną ceną. Duży wpływ na wzrost sprzedaży naszych produktów ma również ich szeroka dostępność gwarantowana dzięki współpracy z największymi sieciami handlowymi i dyskontowymi w kraju. W trosce o zadowolenie  Klientów, będziemy nadal pracować nad rozszerzeniem naszego portfolio produktowego i jeszcze lepszym dopasowaniem oferty do indywidualnych potrzeb każdego konsumenta”powiedziała Beata Korab-Białobrzeska, dyrektor marketingu ZM Henryk Kania.

O uznaniu wśród konsumentów decyduje dziś przede wszystkim jakość wyrobów mięsnych i wędliniarskich. Jej wyznacznikiem jest skład oraz poziom zawartości mięsa w produkcie końcowym trafiającym do sprzedaży. Warto zaznaczyć, że wyroby pod marką Henryk Kania i Henryk Kania

Maestro charakteryzują się użyciem w procesie przetwórczym:

  • jedynie wyselekcjonowanych surowców i dodatków
  • wyłącznie składników najwyższej jakości kontrolowanej na każdym jego etapie
  • metod wędzenia spełniających wysokie wymagania bezpieczeństwa zdrowotnego

Firma wykorzystuje też nowoczesny system pakowania, dzięki któremu konsumenci mają pewność, że produkt został odpowiednio przetworzony, był przechowywany we właściwych warunkach i został hermetycznie zamknięty przez producenta bez jakichkolwiek ingerencji z zewnątrz. Między innymi z tego powodu wędliny paczkowane cieszą się dużą popularnością oraz uznaniem konsumentów, nieprzerwanie notując dynamiczny wzrost sprzedaży. Dłużej zachowują bowiem swój smak i świeżość, są także bezpieczniejsze dla zdrowia konsumentów, gdyż zapewniają szereg istotnych informacji zarówno o samym produkcie, jak i warunkach, w jakich został przygotowany.

ZM Henryk Kania zamierzają podwoić swoje przychody do 2018 roku. Głównymi obszarami wzrostu będą: dalszy wzrost sprzedaży produktów pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro, poszerzenie dystrybucji na rynku lokalnym, intensyfikacja eksportu i wejście na nowe rynki zagraniczne oraz niestandardowe formy promocji mające na celu wzrost świadomości konsumenta na temat wędlin paczkowanych w plastrach. Spółka konsekwentnie realizuje strategię skoncentrowaną na poszerzaniu asortymentu oferowanych produktów oraz długofalowej współpracy z czołowymi sieciami handlowymi w kraju, takimi jak m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Kaufland, Lidl, Makro czy Żabka.

ZM Henryk Kania osiągnęły po pierwszym kwartale 2015 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 206,3 mln zł, co oznacza wzrost o około 27% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Zysk netto spółki wyniósł 8,76 mln zł i jest o 45,2% wyższy niż przed rokiem.

W 2014 roku ZM Henryk Kania osiągnęły przychody ze sprzedaży w wysokości 851,75 mln zł, co oznacza wzrost o 41% w porównaniu do roku 2013. Zysk netto spółki wyniósł 31,77 mln zł i był o 108% wyższy rok do roku.



1Penetracja - procent gospodarstw domowych, które kupiły produkty pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro przynajmniej raz w danym okresie, GFK [Q1 2015], maj 2015


tagi: Henryk Kania , wędliny , wzrost nabywców ,