Wiadomości

ZM Henryk Kania: wzrost przychodów o 27% po pierwszym kwartale 2015

Piątek, 15 maja 2015
ZM Henryk Kania SA – wiodący producent wyrobów wędliniarskich i mięsnych – osiągnęła po pierwszym kwartale 2015 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 206,3 mln zł, co oznacza wzrost o około 27% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Zysk netto spółki wyniósł 8,76 mln zł i jest o 45,2% wyższy niż przed rokiem. Spółka konsekwentnie realizuje strategię skoncentrowaną na podwojeniu w ciągu najbliższych trzech lat przychodów z prowadzonej działalności oraz długofalowej współpracy z czołowymi sieciami handlowymi w kraju.
Potwierdzeniem skuteczności strategii realizowanej przez ZM Henryk Kania – zakładającej m.in. utrzymanie dwucyfrowej dynamiki przychodów w pierwszym kwartale 2015 roku – są najnowsze rekomendacje „KUPUJ” wydane przez BM BGŻ oraz TRIGON DM z cenami docelowymi odpowiednio 3,75 zł i 4 zł, a także awans spółki do indeksu sWIG80 na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

1_1.JPG

Wyniki finansowe osiągnięte po pierwszym kwartale 2015 roku potwierdzają silną pozycję ZM Henryk Kania SA na polskim rynku producentów przetworów mięsnych. Wzrost przychodów ze sprzedaży jest rezultatem systematycznie powiększającej się grupy odbiorców naszych wyrobów, którzy doceniają ich wysoką jakość. Z satysfakcją obserwujemy wzrost zainteresowania konsumentów wyrobami paczkowanymi i dlatego zakładamy stałe poszerzanie naszej oferty w tym zakresie – zarówno pod marką Henryk Kania, jak i Henryk Kania Maestro” – powiedział Grzegorz Minczanowski, prezes zarządu ZM Henryk Kania

Według danych instytutu GfK Polonia, w pierwszym kwartale 2015 roku penetracja rynku w kategorii wędlin paczkowanych pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro osiągnęła poziom około 24%, co oznacza, że w analizowanym okresie produkty te nabyło ponad 3,2 miliona gospodarstw domowych .Tym samym spółka zanotowała wzrost w porównaniu z pierwszym kwartałem 2014 roku, kiedy liczba gospodarstw domowych, które przynajmniej raz kupiły produkty pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro, osiągnęła poziom nieco ponad 2 milionów.

Produkty marki Henryk Kania i Henryk Kania Maestro odnotowują regularny wzrost udziału w kategorii wędlin paczkowanych. Wśród nich szczególnie wyróżniają się kabanosy. W pierwszym kwartale 2015 roku udział wartościowy kabanosów paczkowanych pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro na rynku wyniósł 18% , co oznacza wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, w którym rynkowy udział wartościowy dla tej kategorii produktów wyniósł 14%. Wyraźnie widoczne tendencje wśród konsumentów, którzy coraz częściej sięgają po paczkowane produkty mięsne, pozwalają stwierdzić, że wędliny w opakowaniach mogą w najbliższych latach zdominować rynek i znacząco zwiększyć udział w koszyku zakupów wobec tych sprzedawanych na wagę. Stanowi to pozytywny prognostyk dla marek Henryk Kania i Henryk Kania Maestro, które stale rozszerzają i dostosowują portfolio produktów paczkowanych do trendów panujących na rynku.

Spółka konsekwentnie realizuje strategię skoncentrowaną na poszerzaniu asortymentu oferowanych produktów oraz długofalowej współpracy z czołowymi sieciami handlowymi w kraju, takimi jak m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Kaufland, Lidl, Makro, Real czy Żabka.


tagi: ZM Henryk Kania , wzrost przychodów ,