Dynamika zmian na rynku serów w Polsce cały czas mobilizuje do poszukiwania innowacyjnych rozwiązań. Konieczne są także nowe argumenty i narzędzia wsparcia dla detalistów, aby utrzymać produkty markowe na półce sklepowej. Szczegóły na ten temat zdradza Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska w rozmowie z Moniką Dawiec.
Jakie argumenty i narzędzia wsparcia macie Państwo do zaoferowania detalistom, aby jako trzon swojej listy asortymentowej utrzymać produkty markowe?
Przede wszystkim – jeszcze lepszy serwis na półce zapewniany przez nasze służby sprzedaży. To także inwestycje w rynek, w stały rozwój dystrybucji w handlu nowoczesnym, tradycyjnym i hurtowym. To wreszcie duży udział promocji tradowych i półkowych dedykowanych poszczególnym kanałom dystrybucyjnym, przy utrzymaniu wysokich udziałów obecności w mediach – w telewizji, prasie, radio. Optymalny marketing mix jest dla nas cały czas ważny. Mamy ogromny potencjał w Polsce i nowocześnie wyposażone zakłady produkcyjne!
Czy strategia Hochland zakłada zadowolenie każdego klienta?
Oczywiście! Nasza strategia zakłada zaoferowanie ciekawych produktów dla każdego klienta. Do portfela marek dostępnych w Polsce należą najpopularniejsze sery – m.in. Hochland, Almette, Valbon czy Piato.
Jakie formy zaopatrzenia sklepu w produkty Hochland Polska można rekomendować detalistom?
Polecamy naszych autoryzowanych hurtowników, których dobieramy świadomie, biorąc pod uwagę jakość oferowanego poziomu serwisu świadczonego detalistom. Z kolei kupcom preferującym bardziej tradycyjne formy zaopatrzenia polecamy sieci cash and carry, w których również dostępne są nasze produkty.
Jakie korzyści mają właściciele sklepów z aktywności w internecie?
Internet w ostatnich latach rozwija się dynamicznie. Nasze inwestycje w rynek mają także charakter informacyjny – to spory bonus dla właścicieli sklepów – także poprzez strony brandowe dedykowane poszczególnym markom – hochland.pl, almette.pl, valbon.pl, czy strona korporacyjna hochland-group.com. Propagujemy wykorzystanie serów w najróżniejszych konfiguracjach, nie tylko do kanapek, ale także do dań ciepłych, sosów, przekąsek. Innym trendem, który dynamicznie rozwija się w internecie są social media – tu również jesteśmy aktywni, nasze marki mają swoje profile na Facebooku, robimy to w sposób ciągły i staramy się dostosowywać do spójnej komunikacji firmy.
Czy można mówić już o kulturze spożywania serów w Polsce?
Jak najbardziej jest to zjawisko obecne w naszym kraju. Staramy się rozpoznawać, co jest ważne dla konsumentów, by zaoferować optymalny produkt. Cały czas edukujemy Polaków. Dynamika zmian na rynku mobilizuje do poszukiwania innowacyjnych rozwiązań, z których słynie Hochland. Oczywiście ciągle zaskakujemy, ale też planujemy zaciekawić klientów szeregiem nowości. Rozwijamy nasze najmocniejsze grupy produktowe, będziemy umacniali także pozycję w segmentach, w których możemy pochwalić się unikalną technologią.
Jak rozwija się rynek nabiału?
Mleczarstwo w Polsce rozwija się, na rynku pojawiają się innowacje produktowe, powstają mocne grupy kapitałowe, rosną w siłę spółdzielnie. Do tego dochodzi szereg zmian w nawykach i zachowaniach konsumentów. Nabiał zawsze był, jest i będzie odbierany pozytywnie – jako zdrowy i niezbędny element codziennej diety, która powinna być bogata w całą serię suplementów znajdujących się w produktach mlecznych, takich jak wapń, białko, witaminy. Jesteśmy przekonani, że „Więcej sera w kuchni” zagości już na stałe w polskich domach także dzięki nam!
Dziękuję za rozmowę.